Reakce jezdců na změny IMS mají pozitivní charakter

Na okruhu Indianapolis Motor Speedway motocyklová Grand Prix závodí od roku 2008. Na začátky v areálu zaslíbeném závodům IndyCar si samozřejmě pamatuje jen část jezdců paddocku motocyklového mistrovství světa, ale vzhledem k tomu, že k žádné výrazné změně tam nedošlo až do letošního roku, mají tak možnost téměř všichni poznat rozdíl.

Reakce jezdců na změny IMS mají pozitivní charakter
První dva volné tréninky, které jezdci tří motocyklových kubatur absolvovali v pátek, byly právě důležité kvůli tomu, aby si jezdci zvykli na nové uspořádání tratě, které není nějak zásadně změněno, ale v určitých pasážích jiné je. Dle vyjádření většiny jezdců jsou změny pozitivní a vítají je. Inadinapolis byl okruhem, kde docházelo k častým pádům a například Ben Spies tam ukončil slibně rozjetou závodní kariéru. Havaroval tam také český jezdec Karel Abraham, jehož pak zranění natolik limitovalo, že musel předčasně ukončit sezonu.
Pořadatelé Grand Prix Indianapolisu přepracovali zatáčky 3, 4, 7, 15 a 16 plus brzdné zóny tak, aby byl jejich průjezd plynulejší a zároveň tím vytvořili víc příležitostí pro předjíždění. Na celou vnitřní část areálu pak položili nový asfaltový povrch, čímž odstranili další z problémů, kterým bylo neustálé střídání změn úrovně přilnavosti a hrboly.

Lídr průběžného hodnocení Marc Márquez (Repsol Honda Team) na téma změn v uspořádání dráhy IMS uvedl: „Nový asfalt je určitě zlepšení, přilnavost asi stejná, ale je méně hrbolatý a to je pro jezdce lepší. Co se týče nového uspořádání, tak to původní bylo pro Hondu zřejmě lepší. Teď je to víc klasický okruh a myslím, že nám bude Yamaha o něco blíž. Každopádně pokud se nám podaří najít správné nastavení, můžeme bojovat o vítězství.“
Druhý jezdec šampionátu Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) je po pátečních trénincích pátý a k změnám na dráze okruhu Indianapolisu blíže prozradil: „Dráha byla celkem špinavá a s novým povrchem měly pneumatiky ke konci celkem problémy. Celkově to vypadá, že je teď dráha rovnější s měně hrboly než tomu bylo dříve. My teď musíme zjistit, jakou směs zadní pneumatiky tu můžeme použít, protože v tomto ohledu se jako volba jeví tvrdá směs kvůli novému asfaltu.“

„Uspořádání dráhy je nyní celkem jiné, zejména pak v poslední šikaně, kde jsme předtím museli pořádně na brzdy, teď není třeba skoro vůbec třeba zpomalit! Potřebujeme projít data, analyzovat jak nás tyto změny ovlivnily, ale rozhodně tu nemáme takový problém s jízdou po zadním kole,“ dodal Pedrosa.
Jak změny v uspořádání dráhy Indianapolis Motor Speedway vnímají jezdci Yamahy prozradil jako první Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), který byl v pátečních volných trénincích celkově třetí. „Nový asfalt se mi líbí, je stejný po celé délce dráhy, což byl v minulosti problém, protože tam byly tři druhy asfaltu. Teď je tu také mnohem méně nerovností, což společně s novým uspořádáním některých zatáček dělá jízdu zábavnější. Současný charakter tratě je také mnohem výhodnější pro naše motorky, protože tam už nejsou žádné zatáčky na první rychlostní stupeň.“

Stejně pozitivní je v hodnocení změn druhý jezdec tovární stáje Yamahy Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), který na toto téma dále uvedl: „Za nové uspořádání dráhy jsem moc rád, protože je rozhodně lepší než to původní, je také rychlejší a snadnější pro řízení motorky. Nejlepším a největším krokem v rámci zlepšení je nový povrch, protože ten zafungoval okamžitě. Je tam mnohem větší přilnavost než loni a méně nerovností. Myslím, že místní tady v Indy odvedli kus skvělé práce.“
Německý závodník Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) jede letos v Indianapolis potřetí a zároveň naposledy s LCR Hondou a také on je ke změnám velmi pozitivní, když v pátek po trénincích řekl: „Je to dobré, jízdu jsem si tentokrát užíval mnohem víc než loni. Charakter dráhy je nyní mnohem plynulejší. Také její povrch teď není vůbec špatný, prostě tu odvedli dobrou práci.“

Masao Azuma, šéfinženýr vývojové divize Bridgestone Motorsport z pohledu výrobce a jednotného dodavatele pneumatik MotoGP závěrem uvedl: „Nový povrch zlepšil konzistenci přilnavosti podél celého okruhu a pro jezdce je nyní snadnější získat cit s pneumatikami. Třebaže nemůžeme udělat přímé srovnání časů na kolo, protože došlo ke snížení celkové délky tratě (o 48metrů), nejlepší páteční čas byl přes pět sekund rychlejší než starý rekord okruhu.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist