Radio Paddock z MotoGP po Misanu

Složení týmů MotoGP na příští sezónu a další zajímavosti po Misanu, to je obsah následujících řádků. Hodně velkou novinkou je pak skutečnost, že Honda je schopna přece jen nasadit na rok 2012 šest motocyklů, neboť ten šestý by mohl jet..., a více v článku.

Radio Paddock z MotoGP po Misanu
Tři velké tovární týmy mají na sezónu 2012 jasno, to ale není pro pozorné čtenáře webu motorkari.cz vůbec žádná novinka. Jinak se dá také napsat, že platí rovnice

6+6+4+2+4?=22?

Ano je to jasné! Ačkoliv původně počítala Honda pouze s pěti motocykly na sezónu 2012, tak se nyní situace obrátila k lepšímu a mohlo by jich jet dokonce šest, tedy jako letos.

Tovární tým Repsol Honda je jasný, Dani Pedrosa a Casey Stoner. Stáj Gresini-Honda posadí na třetí tovární motocykl HRC Marca Simoncelliho. Kromě toho ale chce Fausto Gresini nechat závodit jeden bike Claiming Rule s motorem Honda Fireblade. Čtvrtý motocykl Honda RC213V má objednaný tým LCR Lucia Cecchinella pro Andreu Doviziosa a dle informací z Misana věří ex-vítěz závodů Grand Prix Cechinello, že se mu to podaří. Aktuálně je to 60:40%. Ital je ale žhavým želízkem na přestupovém trhu - týmy Pramac Ducati, Suzuki a také Tech3 mají eminentní zájem o třetího pilota tabulky MotoGP. 

HRC-vice Shuhei Nakamoto řekl v Misanu, že je Honda připravena dodat až šest motocyklů kubatury MotoGP. Ten pátý je rezervován pro lídra šampionátu Moto2 Stefana Bradla, a ačkoliv termín objednávky na pronájem motocyklu vypršel už 4. září, tak HRC ještě počkala, neboť zájem, aby jezdil v MotoGP jeden Němec, je ze všech stran hodně velký. Problémem je, že firma Viesmann se doposud nerozhodla, zda závodění Bradla v královské kubatuře bude finacovat v plném rozsahu."Potřebujeme čas do poloviny září", říká marketingový šéf Viesmannu Stefan Heer, ačkoliv ví, že se pronájem motocyklu Honda po deadlinu 4. září zvýší minimálně o 20%.
Ačkoliv ještě nedávno tvrdil Marc Marquez, že chce zůstat minimálně další rok v Moto2, tak zpráva, které hlásilo Radio Paddock už po brněnské Grand Prix, dostala reálnou podobu. Emilio Alzamora - majitel týmu Catalunya Caixa Repsol - objednal pro Marca Marqueze jeden další motocykl RC213V, ovšem jen v případě, že se stane mladý Španěl už letos mistrem světa Moto2. 

Celkem jasných je 6 motocyklů Ducati: Ačkoliv Pramac-Ducati chce jet v roce 2012 pouze s jedním jezdcem, tak se naopak na dva rozroste Mapfre-Ducati. K dosavadnímu Hectoru Barberovi přibude ještě jeden, zřejmě Alvaro Bautista. Není už řeč o Julianovi Simonovi, který nesplnil interní kvalifikaci u Aspara, být v Moto2 k 31. srpnu do 3. místa v tabulce.
Čtvrtý motocykl Ducati bude pilotovat český jezdec Karel Abraham v brněnském týmu Cardion AB Motoracing a pátý respektive šestý pak oba tovární jezdci Valentino Rossi a Nicky Hayden.

Tři ze čtyř motocyklů Yamaha už mají také své šoféry. Jedná se samozřejmě o mistra světa Jorge Lorenza a ex-superbikového šampiona Bena Spiese, kteří pojedou tovární litrové speciály Yamaha YZR-M1.
Třetí motocykl Yamaha v barvách stáje Tech3 pana Hervé Poncharala bude mít k dispozici Cal Crutchlow, i když: "Čekal jsem od něho více, než jen 15. místo v tabulce. Cal od Silverstone hodně padá a během 13 závodů už má na svém kontě pět "0" a to není vůbec dobré. Problém u něho je jeho superbikový styl, ten musí změnit a přzpůsobit se závodění na biku GP. Jezdí zbytečně agresivně a častokrát svou útočnost přehání".

Na čtvrté místo u Yamahy je několik kandidátů, včetně Eugene Lavertyho, Alvara Bautisty, dokonce Hectora Barbery či Andrea Doviziosa. Na téma Iannone říká Poncharal: "Proč bych měl brát Iannoneho, když mám už v týmu Bradleyho Smithe a ten není o nic pomalejší?".
Suzuki pojede na 99% se dvěma jezdci. Zde jsou dvě možnosti: Oba dva piloti pojedou na továrních motocyklech, nebo jen jeden - Alvaro Bautista či John Hopkins - a ten druhý pak v satelitním týmu - Thomas Lüthi? a jeho tým Interwetten Paddock.
.
Co se týká týmu CR, tak zde je situace následující: Kromě týmu NGM Forward Racing s Colinem Edwardsem (Suter/Yamaha), je zde BQR-Kawasaki - dle nejnovějších info s Hiro Aoyamou (ten má ovšem nabídku i do WSBK na tovární BMW s opcí, že v roce 2013, kdy BMW vstoupí továrně do MotoGP/Moto1 a poslední historický vítěz mistrovství světa dvěstěpadesátek bude tak mít garantované místo v továrním týmu).

Další motocykly CR by měli nasadit Fausto Gresini (Honda Fireblade), Marc VDS (Suter/BMW - Mika Kallio?, Scott Redding?), Speed Master (Suter/BMW-Andrea Ianonne) a nově také ex-šéf Aprilie Giampiero Sacchi se svým týmem Ioda Racing (motor Aprilia nebo BMW a šasí vlastní konstrukce).

Co se týká testů CRT, tak pro ně neplatí žádný zákaz testování či jejich omezení a to až do doby jednoho měsíce před zahájením sezóny MotoGP 2012 v Kataru.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist