Radio Paddock po Motegi

Do konce letošní sezóny Grand Prix zbývají poslední tři závody a tak se naplno diskutuje o tom, jak bude vypadat startovní rošt na příští rok. A co v tomto směru přineslo Motegi ve všech třech kubaturách?

Radio Paddock po Motegi

MotoGP

Zprávy "Radia Paddock" začneme u jediného japonského jezdce královské kubatury Hiroshiho Aoyamy. Toho by chtěla Honda Racing Corporation (HRC) přetransferovat do superbikového šampionátu jako týmového kolegu Jonathana Reu do stáje Castrol Ten Kate Honda. Ovšem jak Aoyamův manažer Alberto Puig, tak CEO Dorny Carmelo Ezpeleta dobře vědí, jaký význam má tento Japonec ve světě MotoGP a rozhodně ho nechtějí pustit z "Champions League". Zde je ale pro něho místo pouze v nějakém týmu CRT (Gresini Aprilia či BQR Kawasaki) a to ex-mistr světa dvěstěpadesátek zas tak moc nechce. A tak se stále jedná a hledá nějaká jiná možnost.

Velmi zajímavou smlouvu předložila satelitní stáj Pramac Ducati továrnímu jezdci Suzuki Alvaro Bautistovi. Protože osud týmu Suzuki na rok 2012 je stále nejistý, tak se o španělského jezdce zajímají i jiné týmy, a kromě Tech3 Yamaha i právě výše uvedený Pramac Ducati s dvouletou smlouvou, ve které stojí v případě úspěšného závodění se satelitem GP12 možnost postupu do továrního týmu Marlboro Ducati v sezóně 2013. 

Asparovu týmu Mapfre hrozí od Ducati pokuta! Jorge Martinez objednal na příští rok celkem čtyři motocykly Ducati GP12 pro své dva piloty - Hectora Barberu a ???. Z tohoto projektu ale nic nebude, neboť v Aragonu oznámila pojišťovací společnost Mapfre, že druhého jezdce prostě financovat nebude. V praxi to znamená, že druhý pilot Asparova týmu by musel jet v podkubatuře "CRT" a to se nikomu z vytipovaných moc nechce. Důvodem zvýšených nákladů na rok 2012 je leasing litrové Ducati, který byl zvýšen o plných 100%, z 1,5 milonu Euro na tři. A Ducati už začala s výrobou objednaných motocyklů: "Je nám to líto, ale nemáme tolik peněz pro čtyři motorky Ducati", říká sportovní ředitel Gino Borsoi.

Moto2

Zájem o Stefana Bradla projevil i současný Asparův tým v Moto2, zvláště když vicemistr světa Julian Simon dostal nabídku do MotoGP (Aspar chtěl nechat "Julita" ještě jeden rok závodit v Moto2). Nabídka pro Simona je od stáje BQR a jedná se samozřejmě o tým CRT. Samotný Stefan Bradl uvítal nabídku Jorge Martineze sice s otevřenou náručí, ale řekl: "Nejdříve budu ještě jednou mluvit se Stefanem Kieferem". Martinez chce po letošní neúspěšné sezóně přesedlat ze Suteru na německý podvozek Kalex, s kterým vedl Bradl skoro celou sezónu šampionátu Moto2.

Vítěz z Motegi Ital Andrea Iannone rozhodně nepůjde do MotoGP! Ten měl v Japonsku poprvé možnost jet nový podvozek Suter MMXII a hned ho dovedl do cíle jako vítězný. Mimochodem poprvé v historii Moto2 stáli na stupních vítězů tři piloti s motocykly Suter. "Crazy Joe" pak ozřejmil své plány na rok 2012 následovně: "Příští rok musíme být od samotného začátku tak dobří, abychom bojovali o první místa od prvního závodu, potom je možný i zisk titulu mistra světa Moto2".

Velkým zklamáním jsou dosavadní výkony dvojnásobného mistra světa supersportů Kenana Sofuogla. Že opustí dosavadní tým Technomag CIP je skoro jasné a kromě nabídky od týmu Gresini Moriwaki se žádná jiná z nějakého špičkového týmu Moto2 doposud neobjevila. "Pokud nedostanu žádnou jinou nabídku z Top týmu, tak se musím poohlédnout v superbicích či dokonce v supersportech", řekl po závodě v Motegi (19. místo) ex-mistr světa SSP.


Němec Sandro Cortese míří do Moto2. Brněnský vítěz závodu stopětadvacítek Sandro Cortese chce po 7 sezónách v "malorážkách" změnit kubaturu. Jelikož ale jeho současný tým Racing Team Germany (RTG) neobdržel na sezónu 2012 žádné místo na startovním roštu Moto2 (za své neprofesionální chování v minulém roce, kdy střídal jezdce doslova jako ponožky), tak se musel "italský Němec" Cortese poohlédnout po jiném týmu a to se mu také podařilo. Je těsně před podepsáním smlouvy s katarskou stájí QMMF Racing, kde by měl na motocyklu Moriwaki vystřídat hodně neúspěšného domácího pilota Mashei Al Naimiho.

Ačkoliv jsme ještě včera psali o tom, že "Schohann Ssargo" doposud neví, kde bude jezdit v příštím roce, tak dle nejnovějších info by měl vítěz kubatury 125 ccm na okruhu Twin Motegi závodit v týmu Moto2 manažera Lucy Montirona. Ano, čtete dobře, právě v této stáji by vystřídal na motocyklu MotoBi-TSR San Mariňana Alexe de Angelise. Ten má namířeno do jiné stáje, ale chce zůstat i nadále v kubatuře Moto2, neboť závodění v CRT ho zas tak moc nezajímá.

MZ pojede v příštím roce zřejmě bez Anthonyho Westa. Výchoněmecký tým MZ - letos s podvozky FTR - obdržel na příští rok pouze jedno místo na startovním roštu pro kubaturu Moto2. Je to samozřejmě důsledek jejich nepřesvědčivých výsledků (po Motegi je Neukirchner v MS 19. a West 23.). "Je to škoda, od té doby co mu dělá šéfmechanika jeho krajan Warren Willing (ex-tým Kennyho Robertse jr.), to jde u něho neuvěřitelně směrem nahoru. O jezdeckém umění Anthonyho vůbec nepochybuji, ale máme jen jedno místo", říká obchodní ředitel MZ Martin Wimmer, který předložil nyní hodně lukrativní nabídku Maxi Neukirchnerovi, aby ho udržel.

Švýcarský ex-mistr světa stopětadvacítek Thomas Lüthi musel už druhý rok odložit své plány na vstup do kubatury MotoGP a pojede tak i příští rok kubaturu Moto2. V jeho týmu Interwetten Paddock GP ale dochází k jedné hodně podstatné změně. Švýcar Daniel Epp se vrací do týmu jako šéf a dosavadní manažer Němec Terrell Thien bude působit pouze jako koordinátor. Důvodem Thomasova setrvání v Moto2 jsou jednak jeho hodně nevyrovnané výkony - poprvé od Jerezu stál Lüthi opět na stupních vítězů až v Motegi, ovšem i navýšený leasing nové Hondy RCV13V, kdy jen nová převodovka přijde řádově na 600 000 Euro a v neposlední řadě i to, že další možnost, tedy ze strany Suzuki, nebyla touto továrnou vůbec brána v potaz.

125 ccm

Rušno je ovšem i v malorážkách, které se letos jedou naposledy. Tím pádem byl ale zrušen i věkový limit, neboť ten se týkal pouze stopětadvacítek a v Moto3 nebude uplatňován. Nejvíce na tom vydělá španělský matador Hector Faubel, jenž se v posledních závodech Grand Prix vehementně vžil do role "domestika" pro Nicolase Terola. Ostatně má slíbeno místo u Aspara v novém roce, ačkoliv jeho výsledky zatím zůstaly hodně za očekáváním - 1x1. a 2x3 a celkově 6. kolo. 

Indická Mahindra pojede i v roce 2012 v Moto3 a chtěla by jet se stejnými piloty jako letos. "Jak Marcel Schrötter, tak Danny Webb jsou velmi dobrými piloty, kteří ještě stále mohou růst", říká Alberto Strazzari, týmový šéf indické stáje Mahindra. "Ještě jsem sice nic nepodepsal, ale pokud nebude žádná jiná alternativa, tak proč ne. Tým má peníze a snad se jim podaří vyvinout i dobrý motocykl Moto3. A přinést 250 000 Euro, aby jsi mohl jezdit v jiném týmu, je nemožné. Zkusím samozřejmě testovat i Moto2, a to jak u Interwettenu, tak v Kiefer Racing a také MZ. Mám totiž 64 kg a to je pro nižší kubaturu příliš mnoho", vysvětluje Marcel Schrötter.

Nepříliš dobře bude na japonské Motegi vzpomínat španělský objev roku, Maverick Viňales. Jednak mu v zaváděcím kole praskl řetěz a on musel znovu do boxů. Výměna ale trvala déle, než svítilo zelené světlo k opuštění boxové uličky a tak se úřadující mistr Evropy - třetí v MS a dvojnásobný vítěz z Le Mans a z Assenu musel postavit  až úplně dozadu na startovní rošt. Jeho stáj BQR ale opustil i zkušený šéfmechanik Rossano Brazzi (šrouboval třeba u Harady aj.) jako protest proti vyhození dalšího Španěla Sergia Gadey z tohoto týmu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist