Radio Paddock: MotoGP po Brně

Co nového v MotoGP ohledně týmů a jezdců na rok 2012 po Brně? Brněnská Grand Prix sice ještě zdaleka nerozhodla o sestavách jednotlivých týmů, ale určitě několik otazníků aspoň zčásti vyřešila. A zde je tedy aktuální stav startovního roštu MotoGP na sezónu 2012.

Radio Paddock: MotoGP po Brně
Kolotoč přestupů v kubatuře MotoGP se po letní přestávce pomalu rozjíždí. Jen si připomeňme, že story o tom, že Valentino Rossi na konci sezóny buď ukončí svoji kariéru nebo přejde k Hondě a Marco Simoncelli zaujme jeho místo u Ducati, byla pouze pohádka - faktem ale je, že Ital s dlouhými vlasy stále ještě nic nepodepsal.
"Jednáme s Hondou, a jejich nabídku zvažujeme", říká SuperSic a dodává: "Když ale vidím, jaké problémy má Valentino se současným motocyklem, tak to jen dokazuje, že tento motocykl není rozhodně jednoduchý pro závodění". Simoncelli má od Hondy jasný příslib, že v případě setrvání v týmu Fausta Gresiniho bude mít i nadále status továrního jezdce.
Tovární tým Repsol Honda pojede se dvěma jezdci, Danim Pedrosou a lídrem šampionátu Caseym Stonerem, Andrea Dovizioso musí odejít. Tento Ital je na listině u LCR Hondy a také u Suzuki. Ovšem dle posledního vývoje jsou finanční podmínky aktuálně třetího jezdce šampionátu Doviziosa tak vysoké, že je týmový šéf LCR-Honda Lucio Cecchinello není zatím schopen splnit...

V každém případě pojede místo šesti letošních Hond pouze pět těchto japonských motocyklů, druhý jezdec u Gresiniho se bude muset spokojit se šasím FTR nebo Moriwaki a s motorem Aprilia-RSV4. Otázkou ale je, jestli to bude Hiroshi Aoyama?
V každém případě pojede jeden z motocyklů Honda Němec Stefan Bradl. Jestli to bude v týmu LCR jako druhý jezdec, nebo v jeho současném týmu Kiefer Viesmann zatím není rozhodnuto, neboť: "Doufal jsem, že od hlavního sponzora Viesmann obdržím jasné ano už před Brnem, ale některé záležitosti nejsou doposud vyřešeny. Vycházím ale z toho, že do konce srpna bude vše jasné a do závodu Grand Prix v Misanu už budeme rozhodnuti, co dál. To je také poslední moment pro objednání Hondy na příští rok. V opačném případě pojedeme v roce 2012 opět Moto2 se dvěma jezdci", řekl v Brně po rozhovoru se Shuhei Nakamotem - viceprezident HRC a Liviem Suppem - obchodní manažer Hondy, německý manažér Stefan Kiefer.

Jen pro zajímavost, leasingový "balíček" jednoho motocyklu Honda RC213V na rok 2012 bude stát 2,8 milionů Euro, pokud si k tomu tým objedná i novou převodovku, tak si připlatí dalších 600 000 Euro.
Tovární tým Yamahy zůstává stejný i na příští rok, tedy v sestavě Jorge Lorenzo a Ben Spies.
Hodně zajímavá je ale situace u satelitního týmu Monster Tech3 Yamaha, kde došlo k zásadnímu obratu a sice v tom, že Colin Edwards by chtěl ještě rok závodit: "Řekl mně to v Laguně Seca. Z tohoto důvodu budu nyní v Indianapolis jednat se zástupci Yamaha America a Yamaha Japan.", vysvětluje týmový majitel Hervé Poncharal. O jednom jezdci je rozhodnuto, Cal Crutchlow má dvouletou smlouvu přímo s Yamahou, navíc je hodně rychlý a v šampionátu jezdí jako nováček velmi dobře. Na druhé místo jsou tedy kromě Edwardse i další kandidáti: Bradley Smith, Eugene Laverty a také Alvaro Bautista: "O Bradlových, tedy Helmutu a Stefanovi jsem od Assenu vůbec neslyšel, vycházím tedy z toho, že Bradl jr. bude jezdit u Hondy, ostatně proč ne! Ovšem jinak rozhodnutí o tom druhém jezdci nebude vůbec snadné, v Brně byl za námi i Eugene Laverty a ten je nyní volný a navíc je pod smlouvou u Yamahy, což je pro něho velká výhoda a ostatně i pro tým".
Tovární tým Ducati pojede určitě ve složení Valentino Rossi a Nicky Hayden, to je na 100%! O třetím jezdci, tedy Simoncellim, se zatím Ducati oficiálně nevyjádřila, ovšem samotný SuperSic řekl v brněnském paddocku doslova, že své závodění u Ducati nevylučuje, stejně jako jeho manažér Carlo Pernat. Naopak týmový manažér továrního týmu Ducati Alessandro Cicognani to vehementně popírá slovy: "Už v dubnu jsme Carlo Pernatovi oznámili, že v sezóně 2012 pojedeme s Valentinem a s Nickym. Marco je sice velkou hvězdou, o tom není pochyb, ale my jsme s ním nejednali".
V týmu Cardion AB Motoracing pojede svou druhou sezónu český jezdec Karel Abraham. 
Tým Aspar Mapfre Ducati chce vedle Hectora Barbery nasadit i druhého jezdce, zda to ale bude Julian Simon, je otázkou, neboť ten je hodně často zraněný a také jeho forma je hodně kolísavá.
Satelitní tým Pramac Ducati jedná se současným jezdcem Randy de Puinetem, ale také s Andreou Iannonem a Andreou Doviziosem. Zřejmě ale pojede jen s jedním jezdcem.
Týmový šéf Suzuki Paul Denning to nemá rozhodně jednoduché, neboť stále neví, jak to bude se Suzuki v roce 2012. A mezi těmi jezdci, s kterými jedná, je i prominentní Andrea Dovizioso, ovšem pro něho skutečnost, že Suzuki pojede v příštím roce s motocyklem o objemu 800 ccm, nezní zrovna lákavě. 
Co se týká nových týmů, tak zde je situace následující: schváleny byly týmy Interwetten GP Paddock - s jezdcem Thomasem Lüthim, který se objeví buď s motocyklem Suter-BMW nebo FTR-Aprilia, Marc VDS předběžně s motocyklem Suter-BMW a s jezdci Mikou Kalliem nebo Scottem Reddingem, Forward Racing (jezdec ???), Speed Master (Andrea Iannone?), Kiefer Honda (Stefan Bradl) a BQR-Blusens s motocyklem FTR-Kawasaki (Rubén Xaus nebo Yonny Hernandez). Momentálně nejsou k dispozici žádné nové informace o superbikových týmech Ten Kate a BWM Italia, které rovněž projevily zájem o start v šampionátu MotoGP. 

V otázce nových šasí je situace následující: britská továrna FTR je schopna dodat až 6 motocyklů, zatímco švýcarský Suter počítá se dvěma, maximálně se třemi motocykly.

Zatímco týmy už byly akceptovány Dornou, tak jezdce musí ještě schválit IRTA. Dvě volná místa do počtu 24 jsou na rok 2013 rezervována pro BMW, což znamená v příštím roce 20-22 stabilních pilotů MotoGP.

Jen na doplnění, v Moto3 a v Moto2 pojede v každé kubatuře po 32 jezdcích.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.29
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist