Radio Paddock hlásí

O tomto závodním víkendu se vynořily ve světě MotoGP různé fámy, zaručené zprávy a tak si shrňme, co všechno hlásí "Radio Paddock".

Během tohoto víkendu se objevily zprávy, že závodní pole MotoGP se zmenší v roce 2011 na pouhých 15 jezdců (tedy i s naším Karlem Abrahamem). 

Důvodem je za prvé skutečnost, že tým Interwetten Honda Paddock GP - jezdec Hiroshi Aoyama (mimochodem dnes jel opravdu skvěle) - nesehnal po odstoupení hlavního sponzora Interwetten žádného dalšího!
 
Dalším motocyklem, který by měl chybět ve startovní listině 2011 je druhý motocykl Suzuki. Dle vyjádření týmu Rizla Suzuki byl Carmelo Ezpeleta o tomto kroku továrny Suzuki informován už v červnu 2010, nyní prý došlo k dohodě, že CEO Dorny, tedy Ezpeleta s tímto souhlasí a při svém jednání v Japonsku, před závodem GP v Motegi, se domluvil na kompromisu: V roce 2011 jeden motocykl Suzuki, v roce 2012 se zavedením litrových motorů pak ovšem tovární motocykly Suzuki dva!

A konečně tým Pramac Ducati oznámil, že se v roce 2011 zúčastní šampionátu MotoGP pouze s jedním jezdcem (Loris Capirossi) a druhý, jezdec se smlouvou Aleix Espargaro, pojede pouze v případě, že přinese do týmu potřebné sponzorské peníze.

Nyní se ale vložila do celé přestupové hry Dorna a aktuální situace vypadá následovně:
Pomocí peněz Dorny a HRC budou ve startovní listině kromě těchto 15 jezdců ještě další dva a sice novopečený mistr světa Moto2, Toni Elias a japonský ex-mistr světa Hiroshi Aoyama.  Když totiž padla možnost, že by jel mistr světa Moto2 Elias druhý motocykl Suzuki, tak se zrodilo řešení v podobě výměny Espargara za Eliase. V praxi to tedy znamená, Toni Elias se  vrátí do týmu Pramac Ducati (tedy stejně jako v roce 2008) a Aleixovi Espargarovi najde Dorna místo v Moto2, ostatně už nyní se o něho zajímají jako Sito Pons, tak i Jorge Martinez. 

Japonský šampión dvěstěpadesátek Hiroshi Ayoama, na jehož startu v sezóně 2011 v královské kubatuře má zájem i HRC - Hiro je totiž jediným Japoncem v seriálu MotoGP - by se měl stát týmovým kolegou Marca Simoncelliho v týmu Gresini Honda.  

A Andrea Dovizioso má dle stejného zdroje potom následující řešení, které našla HRC společně s Dornou: Pedrosa a Dovi pojedou i nadále za Repsol Honda, nový příchozí k továrnímu týmu Honda, Casey Stoner, potom pojede na třetím továrním motocyklu této značky a sice v týmu jednoho muže pod vedením  Livia Suppa. 

A tato varianta Dorny tak překlene rok 2011, tedy poslední rok s 800-kami, než pojedou v sezóně 2012 litrové motocykly MotoGP. S novým reglementem a s týmy CR se počítá s příchodem minimálně 6 nových jezdců. 

A poslední zpráva, se týká rovněž týmu Pramac Ducati. Místo Fina Mika Kallia pojede poslední dva závody MotoGP v Estorilu a ve Valencii 38-letý Carlos Checa, tedy třetí jezdec seriálu WSBK 2010. Ten pojede motocykl Ducati Desmosedici v příštích dnech na speciálním testu v Mugellu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist