Radio Paddock hlásí

Ještě než začne Grand Prix Indianapolis, tak jsou zde některé zajímavosti, které zde také už zazněly na webu v diskuzích a některé další zajímavé novinky.

Radio Paddock hlásí

Královská kubatura MotoGP

Scot a Honda uzavřely smír

Zdá se, že tým Scot přece jen pojede v příštím roce královskou kubaturu s motocykly Honda. Firma MOL - sponzor Gabora Talmacsiho - zaplatila dlužné částky za leasing motocyklů Honda - a to i za Takahashiho. "Hodně dlouho jsme si kvůli tomu dělali starosti, nyní je ale vše v pořádku", říká víceprezident HRC Nakamoto.


Hiro Aoyama v roce 2010 za Pramac?

Počínaje Doningtonem se snaží tým Pramac Ducati přetáhnout "Talmu" a hlavně jeho sponzora MOL na příští rok do této španělské stáje. Pokud se mu to nepodaří, tak by mohl jet v této stáji vedoucí jezdec dvěstěpadesátek Hiro Aoyama. Důvodem je velký zájem italské továrny z Bologně o japonský motocyklový trh. To by také znamenalo, že Talmacsi a Scot by zůstali i na rok 2010 pohromadě.


Se vstupem Daniela Eppa a Thomase Lüthiho do MotoGP to zas není tak jasné!


"Ve švýcarských médiích se objevují od neodborných novinářů články, které poškozují naše jednání se sponzory. Dokud nebude vše pod střechou, tak se k tomuto tématu nebudu dále vyjadřovat", říká Daniel Epp na téma MotoGP a jeho týmu Café Emmi Latte v roce 2010. 


Zlí jazykové ovšem tvrdí, že se pan Epp bohužel přepočítal, kolik že je vlastně potřeba peněz na to, jezdit královskou kubaturu. 

Alex Debon čeká na uvolněnou Hondu 

Na tuto pátou, tedy možná uvolněnou Hondu po Lüthim, ale čeká šéf týmu BQR Blussens Raul Romero. A jel by ji za peníze "Aeroport de Castello" zkušený španělský jezdec Alex Debon.  Ten letos pod tímto stejným sponzorem sedlá ve stejném týmu tovární Aprilii RSA 250 ccm. Jen pro milovníky čísel: Honda zvedla leasing svých motocyklů na rok 2010 a ten byl už letos na 2,5 milionech Euro na Hondu RC 212V. 


Kawasaki nechce přenechat know how soukromému týmu

Továrna Kawasaki v žádném případě nepřenechá kterémukoliv soukromému týmu "tajemství" svého čtyřventilového motoru. A současný šéf Hayate Andrea Dosoli k tomu říká: "Nedám dohromady potřebných 5 milionů Euro pro jednoho jezdce".


Jen pro zajímavost: Telefonní mobilní číslo na Dosoliho si právě v Brně obstaral Daniel Epp....  

Zůstávají motocykly o obsahu 800 ccm

Pří Indy Grand Prix bude oficiálně oznámeno, že v roce 2011 mohou továrny pronajímat motory o obsahu 800 ccm!  a to za celkem přijatelnou cenu 1 milion Euro. Tedy, jak jel třeba Kenny Roberts v roce 2006.

Tím se FIM a Dorně podaří naplnit startovní pole MotoGP v roce 2011 na 20 až 22 jezdců, neboť v sezóně 2010 jich zřejmě bude stále 17 až 18.

Naše třída 250 ccm, respektive Moto2

Rus Leonov a Kiefer Racing do Moto2

Během brněnské Grand Prix se neuzavíraly kontrakty jen v MotoGP, ale ke slovu přišla i nová kubatura Moto2.


Rus Vladimír Ivanov a jeho současný šéf Stefan Kiefer budou společně spolupracovat i v příští sezóně a sice v kubatuře Moto2. 

"Zřejmě pojedeme motocykl postavený Eskilem Sutterem", říká Stefan Kiefer. "Jestli pojede tuto kubaturu i Stefan Bradl, je tak 50 ku 50. Rozpočet pro jednoho jezdce se bude v této nové třídě pohybovat mezi 600 a 700 000 Eury, ovšem s tímto rozpočtem můžeš vyhrát závod a jseš navíc vlastníkem motocyklu. Zatímco v současných dvěstěpadesátkách platíš jen za leasing tovární Aprilie 1,2 miliony Eur, pokud chceš mít k dispozici motorku, s kterou se dá vyhrát", vypočítává přednosti nové kubatury šéf Kiefer Racing Teamu, Stefan Kiefer.. 

Stejné produkty využije i finská stáj Aki Ajo. Mimochodem Sutter počítá s tím, že vybaví přibližně asi 14 jezdců kubatury Moto2.

Do Moto2 míří Racing Team Germany

Doposavadní stabilní jezdec IDM a příležitostný pilot WSSP, Němec Arno Tode, by se měl rovněž objevit v Grand Prix v kubatuře Moto2. Jen pro úplnost, Arno Tode vyhrál vloni IDM v supersportech právě před Rusem Ivanovem.


Jak během brněnské motocyklové Grand Prix oznámil šéf týmu Racing Germany Dirk Heidolf, ve kterém letos jedou Jasper Iwema (125 ccm) a Bastien Chesaux (250 ccm), dojde pravděpodobně k fúzi mezi týmem Racing Germany a týmem "G - Lab" - jezdec Marcel Schrötter.


"Nevím, jestli budu mít jedno nebo dvě místa v Moto2, ale chci v každém případě dále pokračovat ve třídě do 125 ccm. Iwema má jistě potenciál, líbí se mi i Marvin Fritz a v každém případě nechám v posledních dvou závodech IDM jet za nás Čecha Jakuba Kornfeila. A pokud se podaří projekt Moto2, tak v úvahu přichází Arno Tode. A během Grand Prix Misano bychom chtěli vše oznámit oficiálně",
vysvětloval v Brně týmový šéf Dirk Heidolf. 

Jakub Kornfeil by také měl dostat "wild card" už na letošní śezonu a to díky velmi dobrým výsledkům v italském šampionátu CIV, kde do dnešního závodu odstartoval z první řady - tedy ze 4. pozice. 

David de Gea - Shuhei Aoyama 

Při pondělním testu MotoGP v Brně jel také španělský jezdec David de Gea na motocyklu Moto2 stáje Blusens vybavenéhp motorem Honda-CBR-600-RR. Se svým nejlepším časem 2:05,982 min objel celkem 23 kol, když těsně před polední pauzou havaroval. 

Jen pro porovnání: Marco Simoncelli zajel s motocyklem Gilera 250 v kvalifikaci dva dny předtím čas 2:01,611.  

Týmový šéf Blusens, Ricard Jové, ale hned našel náhradníka a tím byl letos nezaměstnaný Japonec Shuhei Aoyama (s "wild card" letos šestý při GP v Motegi ve třídě 250-tek). 


Ten se sice dokázal nepatrně zlepšit na 2.05.907, ale po absolvování testu si svým výrokem "Je to takový pomalejší superbikový motocykl", moc sympatii u mechaniků této stáje nezískal.  

Poznámka redakce: V loňském roce jel "Šohaj" Aoyama seriál WSBK s motocyklem Honda stáje Alto Evolution a získal pouhých 5 bodů - 30. místo v konečné tabulce MS. 

Nejslabší motorky 125 ccm

Brno musel Beaubier pro zranění vynechat, doma chce ale jet za každou cenu

Tovární jezdec KTM, Američan Cameron Beaubier, musel pro zranění klíční kosti ze sobotního volného tréninku sice brněnský závod vynechat, ovšem doma v Indy chce za každou cenu startovat. 


I na Hondě se dát bodovat

Mistr IDM, Marcel Schrötter, dokázal i v Brně, že se dá na motocyklu Honda jezdit v bodech. Ovšem "musí" být připravena legendárním tunerem Seppem Schlöglem. "Tento model vyhrál v roce 2005 mistrovství světa díky Thomasi Lüthimu a stejný motocykl měl jet Stefan Bradl v týmu Repsol Honda o rok později" říká německý "guru" Schlögl. 


A jaké jsou plány německého mistra na příští rok? "Dát dohromady vlastní tým, není reálné. Ale za 200 000 Euro si můžeme zaplatit místo v nějakém jiném, už zabydleném týmu" říká Schrötterův týmový šéf Toni Mang (60 let). 

Aki Ajo zůstane se stejnými jezdci ve třídě do 125 ccm
 
Finkská stáj Aki Ajo sice míří o třídu výš, tedy do Moto2, ale s úplně jiným jezdcem. V dosavadní třídě 125 ccm chce i nadále jet se Švýcarem Dominiquem Aegertem a německým Italem Sandro Cortesem. 


Změna termínů MotoGP 2010


Neoficiální kalendář MotoGP na rok 2010 zná už první změnu. Závod v Misanu bude posunut z 12. na 5. září, důvodem je termín závodu Formule "1" na italské Monze.

A jelikož Bernnie Ecclestone zařadil do kalendáře i Grand Prix Kanady, tak se dá očekávat další změna některých termínů.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist