První vážnou předsezónní zkoušku zvládl Lukáš velmi dobře

V IRTA testech 19. – 21. 2. ve španělském Jerezu dokázal Lukáš stále zlepšovat svůj čas. V dnešním dramatickém závěru jej stlačil na velmi dobrých 1,44,405 a obsadil tak 11. místo se ztrátou jen 1,2 vteřiny na vítěze. Tím se stal časem 1,43,208 Lukášův stájový kolega Tom Lüthi a podtrhl tak náš výborný výsledek.

Lukás Pešek

 

Lukáši, před odletem jsi v pondělí na tiskové konferenci tvrdil, že výsledky IRTA testů nejsou pro tebe až zas tak podstatné. Přesto, dosažený čas 1,44,405 a odstup jen 1,2 vteřiny za vítězem je pro tebe určitě při první velké sezónní zkoušce velmi dobrý. Co to pro tebe z hlediska prvních GP závodů znamená?
1,2 sekundy za prvním je určitě dobré, a kdyby to takhle bylo i v Kataru, tak bych byl hodně spokojený.


Od začátku na tobě bylo znát, že se oproti testům na koci ledna cítíš po fyzické stránce mnohem lépe. Kde vidíš především posun?
Určitě se cítím lépe než na předchozích testech, ale nedá se to moc porovnávat, protože jsme z důvodu špatného počasí ani z daleka nenajeli tolik kol jako na minulých testech.



Dnes zde byl první den, kdy přálo počasí a trať byla úplně suchá. Po každém vyjetí z boxů ses zlepšoval cca o 0,3 sekundy, ale co bylo důležité, časy si zajížděl sám, bez pomoci jezdců před sebou. Pomáhalo ti to během dne ke zvýšení sebevědomí?
Bylo cílem jezdit sám a zjistit, kde je moje hranice, protože potom, když se za někoho chytím, tak jsem schopen zrychlit, tak jako v mém nejrychlejším kole dne.



Dnes do 15 hodin testovaly třídy 125 a 250 společně, pak následovalo 50 minut jen pro třídu 250. Zhruba od 13.30 si až do 15 hodin nejezdil, šetřil jsi tak trochu síly na rozhodujících 50 minut?
Nejezdil jsem schválně, protože jsme otestovali, co jsme potřebovali, a tak jsem odpočíval na poslední hodinu.



Zhruba 8 minut před koncem dnešních testů upadl Faubel a trať byla otevřena znovu až 2 minuty před vypršením časového limitu. Najednou pak vyjelo celé startovní pole 250ek a následoval tedy s trochou nadsázky místo IRTA testů malý IRTA závod . Měl jsi tak po zaváděcím kole přesně jedno kolo pro zlepšení tvého času, který byl v té době 1,45,0. Můžeš nám to poslední kolo přiblížit z tvého pohledu?
To, že bude čas zkrácený, jsem si myslel, hned jak jsem vyjel z boxů. Po vyjetí mě v druhé zatáčce předjel Tom, tak jsem se ho chytil a jel jsem za ním celé kolo.



Poslední kolo jsi absolvoval stejně jako ostatní závodníci na kvalifikačních gumách, v tvém případě to bylo ale úplně poprvé ve třídě 250. Je to velká změna v chování motocyklu a najdeš vzhledem k těmto gumám ve tvé jízdě nějaké podstatné rezervy?
Gumy jsou perfektní, drží lépe než ty na závod,ale bohužel jen 2 kola. Myslím si, že i na těchto gumách mám ještě dost velké rezervy.



IRTA testy ve třídě 250 vyhrál v podstatě tvůj stájový kolega Tom Lüthi, ty jsi předvedl také výborný výkon, v obou týmech panuje spokojenost a dobrá nálada. Jak to podle tvého názoru může být před startem sezóny důležité?
Dobrá nálada je vždy důležitá a je vždy k dobru.



Zítra se vracíš do Prahy, co tě v nejbližší době čeká?
V neděli začínám opět cvičit a ve středu už odlétám do Kataru na poslední IRTA testy před sezónou.

Daniel M. Epp:


S průběhem i s výsledky IRTA testů jsme spokojeni, protože jsme splnili naše cíle. Lukáš se 11. místem a ztrátou jen 1,2 sekundy na nejrychlejšího závodníka hodně zlepšil oproti poslednímu testování v Jerezu. Jeho ztráta na nejlepší není příliš velká a myslím, že jsme s ním na dobré cestě. K Tomovi téměř není co dodat, více než vyhrát nelze. Navíc to nebylo jen jedno rychlé kolo, ale několik. Hodně oceňuji i to, že Tom zajede velmi rychlý čas okamžitě po zaváděcím kole.

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist