První GP sezony – Velká cena Kataru

Úvod sezony mistrovství světa silničních motocyklů máme spojen s Velkou cenou Kataru a stejně je tomu i letos. Bohužel první podnik sezony bude poznamenám absencí týmů královské kubatury, jelikož ty v příjezdu do Losail zastavila opatření vlády Kataru v návaznosti na šíření nákazy COVID-19 způsobené koronavirem. V Losail zůstaly týmy Moto2 a Moto3, a to jen díky tomu, že tam měly o víkendu testy. Nikdo další, kdo by přiletěl z Itálie (plus ostatních zemí na seznamu rizikových oblastí) nebo byl v Itálii v posledních dvou týdnech, by se na okruh nedostal dřív než po minimálně dvoutýdenní karanténě.

Kapitoly článku

Losail International Circuit (Katar)

Okruh Losail Intenational postavili v roce 2004. Na okruhu v poušti závodili do roku 2008 ve dne, ale pak nastala změna, která přinesla závody v noci pod umělým osvětlením. Letos má po západu slunce termín startu závodu jen třída Moto2. Závodní dráha pouštního okruhu má délku 5380 metrů a tvoří ji celkem 16 zatáček – 10 pravých a 6 levých. Nejdelší rovinka měří 1068 metrů a nájezd do první zatáčky je velmi oblíbeným místem k předjíždění, kde jezdci často využívají větrných stínů svých soupeřů.

Tréninky, kvalifikace Moto2/Moto3

Třídy Moto3 a Moto2 mají celkem tři volné tréninky. Čtrnáct nejrychlejších jezdců kombinace časů získává přímý postup do druhé kvalifikace (Q2). Ostatní nastoupí do první kvalifikace (Q1), kde první čtyři získají místo pro druhou kvalifikací. O pole position tak bude usilovat celkem osmnáct nejrychlejších závodníků. Volné tréninky tříd Moto3 a Moto2 budou trvat 40 minut, kvalifikace (Q1/Q2) mají 15 minut. Čtveřice jezdců, která postoupí z Q1 do Q2 dostane jednu měkkou zadní pneumatiku navíc.

Výrobci Moto2/Moto3

Druhým rokem má v třídě Moto2 jednotné pohonné jednotky britský výrobce Triumph. Podvozky si připravuje každý výrobce sám, ale výběr je omezen na KALEX, SPEED UP, NTS a MV AGUSTA. V případě Moto3 má každý výrobce svůj podvozek i motor. Zastoupeny jsou značky HONDA, HUSQVARNA a KTM.

Čtvrteční tiskové konference před zahájením víkendu katarské Grand Prix se zúčastní Filip Salač (CZE), Ai Ogura (JAP) a Tony Arbolino (ITA). Z třídy Moto2 budou přítomni jezdci Jorge Navarro (SPA), Jorge Martin (SPA) a Remy Gardner (AUS).

Moto2 – Preview

Rekordy a informace Moto2 - Losail, Katar:

Nejrychlejší kolo – Lorenzo Baldassari (2019) – 1'58,635
Rekord okruhu – Thomas Lüthi (2019) – 1'58,711
Kvalifikační rekord – Marcel Schrötter (2019) – 1'58,585
Maximální rychlost – Xavi Vierge (2019) – 294,4 Km/h

Délka závodu Moto2 2019 - 20 kol (107,6 km)
Stupně vítězů - 1.Baldassarri (KALEX), 2.Lüthi (KALEX), 3.Schrötter (KALEX)
Pole position – Marcel Schrötter (KALEX) – 1'58,585 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Thomas Lüthi (KALEX) – 1'58,711 sekundy

Pokud hledáme favority prvního závodu sezony, tak při pohledu na výsledky předsezonních testů v Kataru je jedním z největších Jorge Navarro (Beta Tools Speed Up). Španěla známe už z prostředí nejnižší kubatury, kde patřil k předním hráčům a mezi tuto skupinu bude rozhodně patřit i letos v Moto2. Loni nováček Jorge Martin (Red Bull KTM Ajo) letos nastupuje do sezony, která už nebude zcela nová, krom toho, že má místo KTM stroj KALEX. Nicméně tato změna mu jen prospěla, jelikož byl v testech druhý nejrychlejší a to je před úvodním víkendem nadějná výchozí pozice.

Vidět bude také Australan Remy Gardner (ONEXOX TKKR SAG Team), který pokračuje se stejným týmem s jakým jel loni. Mezi jezdce, kteří mají na to, aby atakovali přední pozice, můžeme s klidným svědomím zařadit závodníky jako je Fabio Di Giannantonio (Beta Tools Speed Up), Marcel Schrötter (Liqui Moly Intact GP), Enea Bastianini (Itatrans Racing), Aron Canet (Aspar Team) nebo Nicolo Bulega (Federal Oil Gresini Moto2).

Velmi dobře je připraven také Luca Marini (SKY Racing Team VR46), který už uná pocit vítězství a bude to chtít prožít znovu. Jeho nový týmový kolega Marco Bezzecchi (SKY Racing Team VR46) dostal šanci jet sezonu se špičkovým týmem a toho bude chtít na 150% využít. Jezdcem s nálepkou super favorita je Thomas Lüthi (Liqui Moly Intact GP), který se o titul pokouší už nějaký ten rok a prozatím neúspěšně.

Mezi nováčky je úřadující světový šampion Moto3 Lorenzo Dalla Porta (Italtrans Racing) nebo Marcos Ramirez (American Racing), jeho bývalý týmový kolega u Leopardu. Z MotoGP přichází Hafizh Syahrin (Aspar Team).

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist