První GP sezony – Velká cena Kataru

Kapitoly článku

Moto2 – Preview

V kategorii šestistovek nemá Česká republika své zastoupení, což je škoda, protože tato kubatura by v letošním ročníku mohla nabídnout velice napínavé závodění. Co jsme mohli vidět v předsezonních testech, tak vše tomu nasvědčuje. Pole je znovu velmi vyrovnané a rovněž máme možnost poprvé v historii Moto2 sledovat obhajobu titulu mistra světa.

Titul v roce 2014 vyhrál Esteve Rabat (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS), který se nenechal zlákat nabídkami týmů MotoGP a v kategorii Moto2 pokračuje dál. Španělský závodník má svoji hlavu, je to velmi skromný kluk a hodně pracovitý, protože pokud má možnost, trénuje a trénuje. Kdysi v jednom rozhovoru říkal, že jsou jezdci, kteří mají talent a jde jim to, jiní na tom musí tvrdě makat. Dle jeho výsledků se zdá, že má obojí, takže pokud to správně využije, mohl by titul obhájit a tím minimálně zdvojnásobit svou cenu na trhu volných jezdců pro královskou kubaturu.
Do kategorie Moto2 přichází mistr světa třídy Moto3 Alex Márquez (Estrella Galicia Marc VDS), bratr Marca z MotoGP, který bude týmovým kolegou Esteve Rabata. Španěl tvrdí, že letošní ročník bude rokem získávání zkušeností a je rád, že premiérovou sezonu prožije ve společné garáži právě s Rabatem. Samozřejmě jak známe Alexe, zkušenosti získávat bude, to ano, ale nemám obavy, že by nechtěl získat umístění na stupních vítězů. Důležité je, že na dráze, alespoň letos, nebude s Jackem Millerem, protože tito dva se po loňském souboji o titul opravdu nemusí.
Dalším jezdcem, který letos bude vidět je Sam Lowes (Speed Up). Britský závodník získal nějaké zkušenosti a ty bude chtít plně uplatnit ve své druhé sezoně v mistrovství světa šestistovek. Loni skončil třináctý, letos to bude chtít dotáhnout mnohem výš. To samé platí v případě Johanna Zarca (Ajo Motorsport), který si v novým týmu Aki Aja vede velmi dobře. Pravděpodobně přesně to potřeboval, aby byl znovu tím jezdcem, jakého jsme znali v nejnižší kategorii.

Na přední pozice letos může zaútočit Axel Pons (AGR Team), protože jemu předsezonní testy dopadly dobře a pokud motorku udrží ve správném směru, může konečně zajet sezonu, která udělá radost jemu i jeho otci. Týmovým kolegou španělského závodníka je Němec Jonas Folger (AGR Team), další z těch, které si myslím budeme vídat bojovat o přední příčky. Každopádně by nemělo tak často docházet k tomu, že mezi jednotlivými závodníky budou vznikat x-sekundové rozestupy.
Letošní sestava je opravdu celkem dobře vyrovnaná, protože rychlé časy jezdil Sandro Cortese (Dynavolt Intact GP), který už nutně potřebuje zajet dobrý výsledek, takže tu bude velká motivace, která nechybí ani Thomasi Lüthimu (Derendinger Racing Interwetten), Mika Kalliovi (Italtrans Racing), Simone Corsimu (Forward racing) a spoustě dalším závodníkům včetně nováčka Alexe Rinse (Paginas Amarillas HP 40). Jaké je rozložení sil uvidíme až po závodě v Kataru.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist