Problém s přední pneumatikou Lorenza vyřadil ze hry

Závod královské kubatury v Brně představoval loterii s pneumatikami, lépe řečeno s volbou měkké nebo tvrdé směsi pneumatik do mokra. Nikdo nevěděl, zda dráha během závodu oschne natolik, aby bylo třeba zajet do boxů vyměnit motorku nebo bude třeba závod dokončit na tom s čím se do dvaadvaceti kol odstartuje. Nakonec se jako vítězná ukázala kombinace tvrdé směsi vpředu i vzadu. Oba jezdci Yamahy měli tvrdou směs pouze na zadním kole.

Po startu tvrdá zadní pneumatika nenabízela natolik dobrou úroveň přilnavosti, aby Jorge Lorenzo dokázal udržet pozice v přední skupině a postupně se propadal pořadím na šestnácté místo. Jakmile ale dráha začala osychat, pneumatika se víc zahřála a to byl moment, kdy jezdec tovární Yamahy začal zrychlovat.

Už byl v první desítce, když sedm kol před cílem došlo na problém s přední pneumatikou a Lorenzo musel do boxů. Tam dostal druhou motorku s nastavením a pneumatikami na sucho, takže do boxů musel ještě jednou, protože mokrá dráha tuto variantu neumožňovala. Závod nakonec dokončil na první motorce s vyměněnou přední pneumatikou. Bohužel pro Lorenza to znamenalo sedmnácté místo v cíli a v průběžném hodnocení se posunul na třetí pozici, kde na druhého Rossiho teď ztrácí šest bodů.

„Je to velká škoda, protože jsem jel skvělý závod a jen ze začátku tam byly drobné potíže ubrzdit motorku kvůli množství vody na dráze a zejména pak při výjezdu ze zatáček nebyla s tvrdou zadní pneumatikou potřebná přilnavost,“ uvedl Jorge Lorenzo. „Potřeboval jsem jet opatrně a proto jsem byl celkem daleko od předních pozic.“

„Jak dráha postupně osychala, zadní část motorky fungovala čím dál lépe a já díky tomu získával jistotu. Asi sedm kol před koncem se mi roztrhala přední pneumatika a musel jsem nakonec dvakrát měnit motorku a závod dokončil na první motorce sedmnáctý.“

„Rossi neměl štěstí v Mugellu a já zase dnes, hodně smůly v celé sezoně. Musíme pracovat na tom, ať k tomu víc nedochází, protože jak můžeme vidět, někdy se to stane na suchu, dnes to bylo v mokrých podmínkách a je třeba zkusit už do budoucna nemít víc nehod s pneumatikami.“

Šéf týmu Massimo Meregalli po závodě řekl: „Potom, co jsme viděli předpověď nám bylo jasné, že rozhodne výběr pneumatik. Vybrali jsme pro oba naše jezdce tvrdou směs pro zadní pneumatiku, protože dráha velmi pomalu osychala, takže jsme mysleli, že by nám tvrdá varianta umožnila dokončit závod bez výměny motorek v boxech. Měli jsme pravdu!“

„Samozřejmě jsme předpokládali, že úvodní kola nebudou pro oba naše závodníky snadná, ale oba si s náročnou situací velmi dobře poradili. Valentino zvládl začátek závodu s klidem sobě vlastním a nezpanikařil jakmile se propadl až na dvanácté místo. Přesně uměl odhadnout moment, kdy může zrychlit a přejít do útoku. Druhé místo v závodu je plně zasloužené a umožní mu to snížit ztrátu na vedoucí příčku v šampionátu.“

„Jorgeho závod byl navzdory výsledku působivý a pokud by nedošlo k problému s přední pneumatikou, byl by na stupních vítězů. V Brně ještě zůstaneme a v pondělí tam absolvujeme test některých nových dílů, abychom si určili směr pro druhou část sezony,“
dodal šéf stáje Movistar Yamaha MotoGP.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist