Případy Toniho Eliase a Chrise Vermeulena

Ačkoliv spolu nejezdí v jednom týmu, a nejsou ani krajané, přece mají v tomto časovém horizontu hodně společného. Na takové fotografii v sezóně 2010 se zřejmě už oba dva vyskytovat nebudou.

Jak Toni Elias, tak Chris Vermeulen totiž už nebudou mít místo ve svém dosavadním týmu MotoGP! 

Tedy Španěl Elias v týmu Gresini Honda (místo něho a de Angelise pojede italské duo Melandri a Simoncelli) a Australana Vermeulena zase v továrním týmu Rizla Suzuki nahradí Alvaro Bautista.

Oba dva by ale pochopitelně nejraději v královské kubatuře motocyklové silnice zůstali.

Pojďme nejdříve ke španělskému jezdci Toni Eliasovi. Ten skončil na brněnském Masayrkově okruhu na neuvěřitelném a skvělém 3. místě a jen tak zopakoval svou „bednu“ z roku loňského. Jeho bilance z posledních 4 závodů letošního roku je výborná, 3x dojel v Top 6.

A právě to mu zazlívají odborníci, kteří tvrdí, že Elias pořádně zatáhne za plyn, až když mu „teče do bot“ a kdy nemá smlouvu na příští rok. V průběžné tabulce je Elias na 12. místě, neboť...

...začátek sezóny byl pro Eliase hodně rozpačitý. „Prvních pět závodů jsem jel rám výroby 2009, tedy rám, který nechtěl ani Pedrosa a ani Dovizioso. V Mugellu jsem už použil stejný rám jako De Angelis a a od té doby tento standartní rám používám a cítím se na něm lépe.“

Kromě Brna, tak i San Marino (Misano) a Estoril jsou Eliasovi oblíbené tratě, takže právě zde se pokusí Elias o dobrý výsledek: „Chci mít pocit, že mě opravdu někdo potřebuje (to není v současné MotoGP bohužel můj případ) a chce do týmu, a proto jsem připravený jet jak Moto2, tak i WSBK. Ovšem ještě zbývá 7 závodů MotoGP a situace se tak může hodně změnit.“

Australan Chris Vermeulen hledá na příští rok rovněž nové angažmá. Jeho časy u továrního týmu Rizla Suzuki jsou už sečtené a tak se u něho nabízí buď MotoGP u jiné stáje, ale spíše WSBK. 

Australský jezdec uzavírá k dnešnímu dni tabulku Top 10, když bodoval ve všech letošních závodech, ale jeho nejlepším umístěním je 5. místo z Assenu. Umístění na podiu se mu zatím letos vyhýbají, přičemž vloni byl dvakrát třetí (v Německu a v USA) a rok předtím, tedy 2007 dokonce jako zatím poslední jezdec na motocyklu Suzuki vyhrál pro tuto továrnu závody Grand Prix - ve zmoklé Francii na Le Mans a kromě toho ještě 3x dojel na bednu.

Přitom Vermeulenovi je teprve 27 let, je tedy jako závodní jezdec mladý a může ještě nějakou dobu závody vyhrávat. 

V MotoGP se mu nabízí šance v Tech3 Yamaha nebo u LCR Honda. Ovšem realisticky: jeho kariéra v královské kubatuře motocyklové silnice zřejmě už dospěla ke konci.

A tak daleko výraznější nabídky má od superbikových týmů a zde o něho mají zájem jak Yamaha, tak i Honda.

Především návrat ke svému starému týmu Ten Kate by asi neměl být problémem, ba naopak.

Vždyť v tomto nizozemském týmu získal australský jezdec jak titul mistra světa v supersportech (2003), tak i titul vicemistra světa v superbicích (2005). 

Ovšem i superbiková Yamaha je pro Vermeulena určitou možností, zde ale hodně závisí na tom, jak dopadne Ben Spies, kam vlastně půjde a kde bude tento zázračný americký hoch jezdit v roce 2010.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist