Prioritou je lepší trakce a nastavení pro závod, prozradil Espargaró

Úvodní den testu královské kubatury v Kataru znamenal pro jezdce týmu Suzuki pozitivní výsledek zejména v případě Aleixe Espargara, jenž zajel čtvrtý nejlepší čas 1'55,698 sekundy. Druhý jezdec týmu Maverick Viñales byl v jednu chvíli pátý nejrychlejší, ale během dne dvakrát boural a nakonec skončil s časem 1'56,130 sekundy jedenáctý. Jezdci během testu pracovali zejména na zlepšení přilnavosti GSX-RR.

Prioritou je lepší trakce a nastavení pro závod, prozradil Espargaró
Před rokem byl Aleix Espargaró v sedle Forward Yamahy nejrychlejším jezdcem úvodního dne testu v Kataru. Dnes je jezdcem tovární stáje Suzuki a od první pozice jej první den zkoušek v Losail dělilo jen necelé půl sekundy. Je vidět, že to s GSX-RR umí a potřebuje doladit nastavení tak, aby nejen v testu, ale především úvodním závodním víkendu sezony 2015 oslavil návrat Suzuki do MotoGP tím nejlepším způsobem.
„Dnes jsme se zaměřili na přizpůsobení dráze, která je pro nás nová, a abychom se tak dobře připravili na závod,“ komentoval úvodní den v Kataru Aleix Espargaró. „Časy na kolo nejsou špatné, ale je tam ještě prostor pro zlepšení. Testovali jsme jak měkké, tak tvrdé pneumatiky. První z nich je velmi konkurenceschopná, ale není vhodná pro tento druh dráhy, protože velmi rychle dochází k opotřebování.“

„Jistěji se cítím na tvrdé pneumatice. Rychlost není o moc nižší, ale po deseti, jedenácti kolech dochází ke snížení přilnavosti, takže teď potřebujeme zapracovat na elektronice a nastavení, abychom vše správně vyvážili.“

„Do této chvíle jsme testovali stejnou konfiguraci, jakou jsme měli v Sepangu 2, postupně děláme zlepšení, zejména pak co se týče řízení trakce, která je pravděpodobně klíčem v cestě za nalezením konzistence s tvrdou pneumatikou pro jízdu na vyšší počet kol. Máme připraveny aktualizace, které v dalších dvou dnech vyzkoušíme, ale prioritou je nalezení lepší trakce a nastavení pro závod,“
dodal Aleix Espargaró.
Nováček Maverick Viñales pokračoval v adaptaci motocyklu třídy MotoGP stejně jako nástrahám dráhy Kataru, kterou do této chvíle znal pouze z nižších kubatur světového seriálu. Španěl během dne zaznamenal dva menší pády, které se obešly bez zranění, ale v závěru dne mu neumožnily zlepšení maxima v čase na kolo.

„S prvním dnem testování jsem spokojený, protože jsem konečně vyzkoušel GSX-RR na jiné dráze,“ řekl úvodem Maverick Viñales. „Hodně práce jsme udělali na mém přizpůsobení se okruhu a také v rámci dokončení nastavení a elektroniky. Losail je specifické místo a potřebuji nějaký čas než si zvyknu na místní podmínky, abych se přizpůsobil motorce. Nicméně podařilo se nám vyzkoušet nějaká zlepšení elektroniky a to zejména řízení trakce.“

„Udělal jsem pár chyb při brzdění, což vedlo k dvěma nehodám. Velkou hlavu si z toho ale nedělám, protože vím, že chyba byla na mé straně a moje motorka se zlepšuje tak, jak jsme plánovali,“
prozradil Španěl a závěrem dodal: „Pořád máme co zlepšovat, hlavně dokončit nastavení nové elektroniky a připravit na závod. Co se týče rychlých kol a samotné rychlosti, tak v tomto směru je právě teď velmi povzbuzující odezva.“
.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist