Premiéra BLATA V6 se v Brně neuskuteční

Představení vidlicového šestiválce z dílen továrny BLATA se prozatím odkládá.

Jsme si plně vědomi, že motocyklová veřejnost již několik měsíců s napětím očekává jakoukoliv zprávu o námi vyvíjeném závodním vidlicovém šestiválci a je nám tak nyní velmi nepříjemné oznámit, že proklamovaná premiéra motocyklu z továrních dílen firmy BLATA se při Grand Prix České republiky 2005 v Brně neuskuteční. Navíc jsme však nuceni i upustit od plánovaného představení samotného prototypu vytvářeného pro tým WCM a prestižní kategorii MotoGP. Na našem původním záměru být dodavatelem nejen pohonných agregátů, ale vytvořit pro tým WCM celý motocykl, jenž by se postavil na start závodů MotoGP, se však tímto nic nemění. Pavel BLATA: Motocykl fyzicky existuje, stojí na svých vlastních kolech. Není však zcela dokončen a rozhodně nemá smysl představovat něco, co není zcela dokončené.

Tímto bych rád reagoval i na mylná vyjádření v některých médiích o celém započatém projektu. Máme hotový podvozek, tedy rám a zadní kyvnou vidlici, stejně tak i řízení a i spoustu ostatních komponentů jako přepákování. I motorové díly jsou z převážné části hotové. V určitých bodech vývoje jsme však byli zbržděni technickými komplikacemi, kterým se při konstrukci a tvorbě něčeho zcela nového nevyhnete. Již několikráte jsme letos proklamovaný termín prvního roll outu a předvedení změnili a proto momentálně již žádné další datum nevyslovím. Jsme si vědomi faktu, že naše dobré jméno v oblasti konstrukce, výroby a prodeje maloobjemových motocyklů jako i celosvětový kredit značky BLATA možná ztratí trochu lesk, ovšem na našich plánech o dokončení celého započatého projektu se tímto nic nemění. Věřím, že naše interní rozhodnutí bude správně pochopeno. Z celé situace jsem velmi smutný a považuji to za velkou osobní prohru. O to více to však mne i mé zaměstnance motivuje k tomu, abychom náš záměr, jenž jsme před rokem motocyklovému světu oznámili, dokončili. V průběhu kalendářního roku jsme dokázali odvést obrovské množství práce. Po roce můžeme konstatovat, že jsme se dokázali vyrovnat s velkým množstvím problémů ať už přímo či nepřímo souvisejících s vývojem BLATA V6, o kterých jsme před započetím celého projektu nevěděli. Nechceme nijak popírat, že máme i jisté starosti, které však s vývojem závodního speciálu nemají sice přímou souvislost, nicméně se na pozdrženém vývoji v konečném efektu podepsaly. Firma BLATA není zase až tak velkou továrnou, aby jí mohlo být zcela jedno, co se s jejími výrobky ve světě děje. Čím dál více a častěji se musíme potýkat s problémem kopírování našich výrobků. Nechceme, aby tohle bylo bráno jako výmluva či opodstatnění prozatímního nedokončení celého projektu, pouze bychom na tuto skutečnost rádi poukázali a upozornili tak světové výrobce, aby si tento fakt uvědomili, neboť stejné riziko totiž hrozí i jim. Museli jsme vynaložit nemalé úsilí a čas a snažíme se podobným věcem zabránit. To nám samozřejmě brání plně se soustředit na to, co by naopak mělo být prioritou. Motocyklová branže je tvrdá stejně jako motocyklový sport sám a každá prohra vás naučí lépe bojovat.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist