Představení nové motorky Lukáše Peška

První oficiální IRTA testy jsou za dveřmi a teamy pomalu odhalují novou techniku. Výjimkou není ani Lukáš Pešek, který si pro odhalení nového stroje Moriwaki vybral nákupní centrum Eden.

Představení nové motorky Lukáše Peška
Po loňské sezoně, která nenaplnila cíle teamu, se hodně spekulovalo, kam se bude další Lukášova kariéra ubírat. Nakonec došlo ke spojení týmu Matteoni racing a České pojišťovny. Novinek v teamu je kromě názvu a motorky mnoho. Lukášovým trenérem se stal Miloš Čihák, který ještě v loňské sezóně úspěšně závodil. Hlavním mechanikem teamu bude Daniel Peták se zkušenostmi z teamu Kawasaki MotoGP. Technika by tedy měla být špičkově připravená a konkurenceschopná ostatním týmům. Poslední novou tváří v týmu je Brit Andy Ibbott, věhlasný trenér, který spolupracoval už s mnoha špičkovými jezdci.
 

Lukášova zimní příprava probíhala bez silničního ježdění. Lukáš se připravoval v Austrálii, kde přeci jen byly lepší podmínky než v zasněžených Čechách. Příprava zahrnovala motokros, kolo a další kondiční sporty. Zaměřena byla především na sílu a kondici, protože motocykl třídy Moto2 je o cca 40 Kg těžší než dvěstěpadesátka a celkově se na něm jezdí jiným stylem. Lukáš se na Moto2 ale rozhodně těší, přeci jen nemá ideální postavu pro silničního závodníka a u 125cc i 250cc ho jeho výška i váha limitovala. Motorka pro novou třídu je podstatně větší než 250cc a nezanedbatelný je samozřejmě i výkon, který by měl Lukášovi umožnit lepší umístění.
 

No a teď už k technice. Motorka do Čech dorazila na poslední chvíli a na jejím tachometru ještě svítila nula. Docestovala sem přímo z Itálie, kde probíhala montáž motoru do japonského chasis. Po odhalení na nás čekal stroj v červeno-černobílých barvách, které ale každopádně nejsou finální, stejně jako design kombinézy, přilby a týmového oblečení. Důležitější je ale to, z čeho se motorka skládá. Moriwaki je firma s opravdu dlouholetými zkušenostmi se stavbami závodních motocyklů, které dodává především do japonského superbikového šampionátu.
 

Motorka je osazena těmi nejlepšími komponenty. Základem je samozřejmě čtyřválec od Hondy. Stejná značka dodala i kompletní elektroniku, do které mechanici nesmí zasahovat. Rám je klasický hliníkový deltabox. O tlumení se stará nejvyšší řada tlumičů Öhlins. Na motoru je výfukový systém Arrow speciálně navržený právě pro moto2.

Co dál?

A co teď Lukáše čeká? Doslova za dveřmi jsou první oficiální IRTA testy ve Valencii, které začínají v pondělí 1.3., o jejich průběhu vás samozřejmě budeme informovat. Následují testy v Jerezu 6.-8.3. a 27.-29.3.2010. První velká cena se bude konat tradičně v Kataru od 9. do 11.4.

Intermoto

V Edenu můžete ještě pár dní vidět i kompletní box teamu Intermoto. Více informací k celé akci najdete zde.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.25
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist