Predsezonni zamysleni – 125 ccm
Text: Motorkáři.cz | Zveřejněno: 20.3.2006 | Zobrazeno: 2 908x
Poprve od roku 2003, tehdy to byl Francouz Arnaud Vincent, pojede v teto tride motocykl se startovnim cislem 1. Oba dva nasledujici mistri sveta, tedy Daniel Pedrosa a Andrea Dovizioso okamzite po zisku titulu prestoupili o tridu vyse. Takze by se mohlo zdat, ze jasnym favoritem je obhajce titulu, Svycar Thomas Lüthi, ale skutecnost je trochu jina.
1 Thomas Lüthi (SUI) Elit Caffe Latte, Honda
Svycarsky jezdec se totiz zranil – 1. brezna si zlomil klicni kost, a tak nemohl dokoncit oficielni testy IRTA v Barcelone a v Jerezu se vubec neobjevil. V soucasne dobe je jasne, ze Thomas na startu premiery bude, jeho zlomena klicni kost (jednalo se o hladkou zlomeninu, takze nebyla operovana) a dle posledni lekarske prohlidky se zdarne hoji. “Nesmel jsem 10 dni rameno vubec namahat. Ale je to den ode dne lepsi a lepsi. Pochopitelne je ma pohyblivost na leve strane velmi ohranicena a nemohu levou pazi zdvihnout do potrebbe vyse”, rika Thomas Lüthi. Toto mu dela problemy predevsim pri vkladani kontaktnich cocek. “Pocitam s tim, ze pri prvnim zavode budu mit bolesti”, rika dale Svycar, ktery se mezitim se svou sestrou Andreou (21) prestehoval do 4,5 pokojoveho bytu v Lindenu. Vloni se stal sice Lüthi mistrem sveta, i kdyz mel po svem prvnim startu na svem konte nulu, ale konkurence rozhodne pres zimu nespala a predevsim jezdci Piaggio Group (Aprilia, Derbi, Gilera) diky tomu, ze se zlepsila Aprilie, tak z toho profituji i zbyle dve znacky, budou Honde urcite slapat na paty, a to nemluve o hornorakouskych motocyklech KTM.
IRTA testy: Barcelona – 10., Jerez - netestoval
36 Mika Kallio (FIN) Red Bull KTM GP 125, KTM
Vicemistr sveta nastupuje do sezony s jasnym motem: “Nejdulezitejsi je dojet vzdy do cile”, rika tovarni pilot KTM a ma predevsim ve svem pripade plnou pravdu. Vzdyt vloni si prohral titul svymi ctyrmi pady. “Mame letos novy ram, ktery umoznuje vetsi stabilitu v rychlych zatackach. Ale nejsme jeste na konci vylepsovani, muze to byt jeste lepsi. Ted v Jerezu jsme napriklad hodne zkouseli nastaveni predni vidlice. Ale to vse nebude platit, v Grand Prix zacinaji vsichni od nuly”, rika Mika Kallio.
IRTA testy: Barcelona – 1., Jerez – 4.
75 Mattia Pasini (ITA) Master MVA Aspar Team, Aprilia
Z peti jezdcu staje Jorge Martineze muzeme jiste zaradit mezi vazne uchazece o titul mistra sveta predevsim Itala Mattia Pasiniho – vloni skoncil celkove 4, kdyz veskere sance na titul ztratil behem leta, kdy trikrate po sobe nedokoncil pro pad. “Myslim, ze jsme pripraveni na zavody. Ty vsechny testy v zime se rozhodne vyplatily a cely tym tvrde a vyborne pracoval”, zhodnotil sve sance tovarni jezdec Aprilie.
IRTA testy: Barcelona – 8., Jerez – 1.
52 Lukas Pesek (CZE) Derbi Racing, Derbi
Pokud by se pocitali pouze lonske postaveni na startu, tak by se zrejme mladik z Prahy umistil v konecnem poradi v Top -ten. To se ale bohuzel nepocita. A letos to zacalo pred sezonou jeste famozneji. Rada expertu dokonce povazuje Lukase Peska za jednoho z vaznych uchazecu o titul mistra sveta, jestli maji pravdu, ukaze samozrejme az sezona. V kazdem pripade nejsou dle meho nazoru vyloucena podiova umisteni a byl bych velmi rad, kdyby poprve v ceske motocyklove historii vyhral nas jezdec mistrovsky zavod teto tridy. “Vypada to tak, ze nova Derbi je postavene na miru prave mne. Vsechno pasuje perfektne dohromady a jsem pripraven na mistrovstvi sveta. Mam novy tym, nove mechaniky, ale k dispozici take dve motorky, coz je jiste velka prednost. A veskere moje dosazene casy jsem zajel bez velkeho rizika”, rekl po nedavnych IRTA testech tovarni pilot Derbi, cesky jezdec Lukas Pesek.
Takze prejeme hodne stesti, co nejvice mistrovskych bodu a mozna i….
IRTA testy: Barcelona – 2., Jerez – 2.
19 Alvaro Bautista (SPA) Master MVA Aspar Team, Aprilia
Pasiniho tymovy kolega Alvaro Bautista zmenil pro letosni rok nejen staj, ale vratil se od Hondy opet na Aprilii, takze jeho lonske 15. misto je uz zapomenuto. A velmi kvalitni a predevsim vyrovnane vysledky testu stavi spanelskeho jezdce papirove hodne dopredu. “Pomalu jsem nabyl znovu ztracenou sebeduveru, po te zpackane sezone na Honde. Ze zacatku jsem mel sice se sasi Aprilie problemy, ale potom mi namontovali muj setup z roku 2004 a okamzite jsem ziskal na jistote”, je velmi spokojeny mlady spanelsky jezdec.
IRTA testy: Barcelona – 3., Jerez – 3.
60 Julian Simon (SPA) Red Bull KTM GP 125, KTM
Po odchodu Gabora Talmacsiho ma Mika Kallio opet velmi zdatneho stajoveho kolegu, coz on sam potvrdil svymi vykony behem poslednich oficilenich testu. “S novym motocyklem jsem opravdu spokojeny. Jsem stastny, nebot proti lonsku jsem napriklad v Jerezu hned prvni den byl o 1,8 sekundy rychlejsi, nez vloni”, rekl vitez lonske Grand Prix z Donningtonu, a celkove 6. muz roku 2005.
IRTA testy: Barcelona – 6., Jerez – 5.
33 Sergio Gadea (SPA) Master MVA Aspar Team, Aprilia
Mezi uchazece o podiova umisteni, respektive o jednotliva vitezstvi bude urcite patrit i dalsi z kvinteta « Asparovych » hochu, Sergio Gadea. “Je pekne, ze uz od zacatku patrime k tem nejlepsim, do mistrovstvi sveta muzu tak vstoupit s opravdovou Top formou”, je pred zahajenim sezony spokojeny vloni celkove 12.
IRTA testy: Barcelona – 4., Jerez – 10.
55 Hector Faubel (SPA) Master MVA Aspar Team, Aprilia
To stejne co o Gadeovi (vloni 9.), plati i v nemensi mire i o jeho krajanovi Faubelovi. Musi se ovsem oprostit od zbytecnych padu a snazit se celou sezonu jezdit vic konstatne.
IRTA testy: Barcelona – 13., Jerez – 8.
10 Angel Rodriguez (SPA) 3C Racing Aprilia, Aprilia
Velkym prekvapenim vsech testu byl “zlobivy mladik” Angel Rodriguez, znamy zatim predevsim tim, ze mel drogove problemy, Ale to vse je minulosti, a Rodriguez se pred sezonou nechal slyset: “Jezdim s motocyklem lonske vyroby, nebot nove sasi moc vyhod neprineslo”.
IRTA testy: Barcelona – 5., Jerez – 13.
41 Aleix Espargaro (SPA) Würth Honda BQR, Honda
Jeho krajan Aleix Espargaro byl v Jerezu prekvapive nejrychlejsim jezdcem na japonskem motocyklu Honda. “Nechal se ode me pouze tahnout, musi se naucit jezdit tyto casy sam », rekl o nem jeho krajan Alvaro Bautista.
IRTA testy: Barcelona – 15., Jerez – 6.
14 Gabor Talmacsi (HUN) Humangest Team 125, Honda
Stale lepe a lepe prichazi Honde na chut madarsky jezdec Gabor Talmacsi, vloni v mistrovstvi sveta celkove 3.”Jsem rychly v rychlych zatackach, problemy mame pri okamzitem zrychlovani. Ale vime, kde tento problem je, jen ho nechci hlasite zverejnovat”, rekl pred sezonou madarsky jezdec, ktery se nedavno prestehoval primo do stredu Budapesti.
IRTA testy: Barcelona – 12., Jerez – 7.
71 Tomoyoshi Koyama (JPN) Malaguti AJO Corse, Malaguti
Lonsky “Rookie” (celkove 8.) predsedlal z Hondy na “tovarni” Malaguti. Jestli se mu podari privest tento italsky motocykl na stupe vitezu, je velka neznama. A tento sympaticky Japonec zustava v drivejsi japonske domene – vzpomenme si jen na 90- leta, kdy mezi nejlepsimi sesti v cili byli pouze japonsti piloti a kdy tituly mistrà sveta ziskavali Kazuto Sakata a Haruchika Aoki, respektive zavody Grand Prix vyhravali Masaki Tokudome, Takeshi Tsujimura, Masao Azuma ci nezapomenutelny Noboru Ueda, to uz davno neplati a jediny zastupce samuraju to rozhodne, aspon podle dosazenych vysledku v testech, nebude mit lehke.
IRTA testy: Barcelona – 18., Jerez – 16.
44 Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing, Aprilia
Brnensky student Karel Abraham sice pri testech moc nepresvedcil, vetsinou koncil v zaveru vysledkovych listin, presto si ale myslim – preji si to - , ze by mohl ve sve druhe sezone Grand Prix i bodovat, ostatne vloni k tomu zas tak daleko, napr. v Donningtonu (17.) nebylo. A zaslouzil by si to nejen on, ale predevsim jeho otec, ktery pro soucasnou ceskou motocyklovou silnici dela hodne a vim, o cem mluvim.
IRTA testy: Barcelona – 35., Jerez – 33.
A v zaveru tedy muj typ na letosni rok, o titul se poperou jezdci z Piaggio Group (Aprilia, mozna i Derbi, - Gilera zrejme ne) s Mikem Kalliem na KTM, a s uzdravenym? Svycarem Thomasem Lüthim na Honde, zatimco ostatni piloti na Hondach (Gabor Talmacsi, Mike di Meglio, Fabrizio Lai) ci Julian Simon (KTM) sice mohou prekvapit v jednotlivych zavodech, do konecneho umisteni vsak na medailovych pozicich dle meho nazoru nezasahnou. Faktem ovsem je, ze od roku 1995 – 1996 – Haruchika Aoki, zadny z mistru sveta svuj titul z ruznych duvodu neobhajil (prestoupili do vyssi kubatury (Pedrosa a Dovizioso) ci presedlali na jiny motocykl (napr. Sakata nebo Vincent)! a tak zatimco ve dvestepadesatkach by po odchodu Pedrosy, de Puineta ci Stonera mohl jezdit Thomas Lüthi bez vetsiho tlaku hodne vpredu, v jeho kubature uz nemuze vic dokazat a jakekoliv jine umisteni nez obhajeni titulu bude povazovano na neuspech. Je tedy otazkou, zda se tento jiste sympaticky Svycar z ceskeho tymu! Elit Caffe Latte dokaze s timto jiste nezanedbatelnym tlakem vyrovnat.
Svycarsky jezdec se totiz zranil – 1. brezna si zlomil klicni kost, a tak nemohl dokoncit oficielni testy IRTA v Barcelone a v Jerezu se vubec neobjevil. V soucasne dobe je jasne, ze Thomas na startu premiery bude, jeho zlomena klicni kost (jednalo se o hladkou zlomeninu, takze nebyla operovana) a dle posledni lekarske prohlidky se zdarne hoji. “Nesmel jsem 10 dni rameno vubec namahat. Ale je to den ode dne lepsi a lepsi. Pochopitelne je ma pohyblivost na leve strane velmi ohranicena a nemohu levou pazi zdvihnout do potrebbe vyse”, rika Thomas Lüthi. Toto mu dela problemy predevsim pri vkladani kontaktnich cocek. “Pocitam s tim, ze pri prvnim zavode budu mit bolesti”, rika dale Svycar, ktery se mezitim se svou sestrou Andreou (21) prestehoval do 4,5 pokojoveho bytu v Lindenu. Vloni se stal sice Lüthi mistrem sveta, i kdyz mel po svem prvnim startu na svem konte nulu, ale konkurence rozhodne pres zimu nespala a predevsim jezdci Piaggio Group (Aprilia, Derbi, Gilera) diky tomu, ze se zlepsila Aprilie, tak z toho profituji i zbyle dve znacky, budou Honde urcite slapat na paty, a to nemluve o hornorakouskych motocyklech KTM.
IRTA testy: Barcelona – 10., Jerez - netestoval
36 Mika Kallio (FIN) Red Bull KTM GP 125, KTM
Vicemistr sveta nastupuje do sezony s jasnym motem: “Nejdulezitejsi je dojet vzdy do cile”, rika tovarni pilot KTM a ma predevsim ve svem pripade plnou pravdu. Vzdyt vloni si prohral titul svymi ctyrmi pady. “Mame letos novy ram, ktery umoznuje vetsi stabilitu v rychlych zatackach. Ale nejsme jeste na konci vylepsovani, muze to byt jeste lepsi. Ted v Jerezu jsme napriklad hodne zkouseli nastaveni predni vidlice. Ale to vse nebude platit, v Grand Prix zacinaji vsichni od nuly”, rika Mika Kallio.
IRTA testy: Barcelona – 1., Jerez – 4.
75 Mattia Pasini (ITA) Master MVA Aspar Team, Aprilia
Z peti jezdcu staje Jorge Martineze muzeme jiste zaradit mezi vazne uchazece o titul mistra sveta predevsim Itala Mattia Pasiniho – vloni skoncil celkove 4, kdyz veskere sance na titul ztratil behem leta, kdy trikrate po sobe nedokoncil pro pad. “Myslim, ze jsme pripraveni na zavody. Ty vsechny testy v zime se rozhodne vyplatily a cely tym tvrde a vyborne pracoval”, zhodnotil sve sance tovarni jezdec Aprilie.
IRTA testy: Barcelona – 8., Jerez – 1.
52 Lukas Pesek (CZE) Derbi Racing, Derbi
Pokud by se pocitali pouze lonske postaveni na startu, tak by se zrejme mladik z Prahy umistil v konecnem poradi v Top -ten. To se ale bohuzel nepocita. A letos to zacalo pred sezonou jeste famozneji. Rada expertu dokonce povazuje Lukase Peska za jednoho z vaznych uchazecu o titul mistra sveta, jestli maji pravdu, ukaze samozrejme az sezona. V kazdem pripade nejsou dle meho nazoru vyloucena podiova umisteni a byl bych velmi rad, kdyby poprve v ceske motocyklove historii vyhral nas jezdec mistrovsky zavod teto tridy. “Vypada to tak, ze nova Derbi je postavene na miru prave mne. Vsechno pasuje perfektne dohromady a jsem pripraven na mistrovstvi sveta. Mam novy tym, nove mechaniky, ale k dispozici take dve motorky, coz je jiste velka prednost. A veskere moje dosazene casy jsem zajel bez velkeho rizika”, rekl po nedavnych IRTA testech tovarni pilot Derbi, cesky jezdec Lukas Pesek.
Takze prejeme hodne stesti, co nejvice mistrovskych bodu a mozna i….
IRTA testy: Barcelona – 2., Jerez – 2.
19 Alvaro Bautista (SPA) Master MVA Aspar Team, Aprilia
Pasiniho tymovy kolega Alvaro Bautista zmenil pro letosni rok nejen staj, ale vratil se od Hondy opet na Aprilii, takze jeho lonske 15. misto je uz zapomenuto. A velmi kvalitni a predevsim vyrovnane vysledky testu stavi spanelskeho jezdce papirove hodne dopredu. “Pomalu jsem nabyl znovu ztracenou sebeduveru, po te zpackane sezone na Honde. Ze zacatku jsem mel sice se sasi Aprilie problemy, ale potom mi namontovali muj setup z roku 2004 a okamzite jsem ziskal na jistote”, je velmi spokojeny mlady spanelsky jezdec.
IRTA testy: Barcelona – 3., Jerez – 3.
60 Julian Simon (SPA) Red Bull KTM GP 125, KTM
Po odchodu Gabora Talmacsiho ma Mika Kallio opet velmi zdatneho stajoveho kolegu, coz on sam potvrdil svymi vykony behem poslednich oficilenich testu. “S novym motocyklem jsem opravdu spokojeny. Jsem stastny, nebot proti lonsku jsem napriklad v Jerezu hned prvni den byl o 1,8 sekundy rychlejsi, nez vloni”, rekl vitez lonske Grand Prix z Donningtonu, a celkove 6. muz roku 2005.
IRTA testy: Barcelona – 6., Jerez – 5.
33 Sergio Gadea (SPA) Master MVA Aspar Team, Aprilia
Mezi uchazece o podiova umisteni, respektive o jednotliva vitezstvi bude urcite patrit i dalsi z kvinteta « Asparovych » hochu, Sergio Gadea. “Je pekne, ze uz od zacatku patrime k tem nejlepsim, do mistrovstvi sveta muzu tak vstoupit s opravdovou Top formou”, je pred zahajenim sezony spokojeny vloni celkove 12.
IRTA testy: Barcelona – 4., Jerez – 10.
55 Hector Faubel (SPA) Master MVA Aspar Team, Aprilia
To stejne co o Gadeovi (vloni 9.), plati i v nemensi mire i o jeho krajanovi Faubelovi. Musi se ovsem oprostit od zbytecnych padu a snazit se celou sezonu jezdit vic konstatne.
IRTA testy: Barcelona – 13., Jerez – 8.
10 Angel Rodriguez (SPA) 3C Racing Aprilia, Aprilia
Velkym prekvapenim vsech testu byl “zlobivy mladik” Angel Rodriguez, znamy zatim predevsim tim, ze mel drogove problemy, Ale to vse je minulosti, a Rodriguez se pred sezonou nechal slyset: “Jezdim s motocyklem lonske vyroby, nebot nove sasi moc vyhod neprineslo”.
IRTA testy: Barcelona – 5., Jerez – 13.
41 Aleix Espargaro (SPA) Würth Honda BQR, Honda
Jeho krajan Aleix Espargaro byl v Jerezu prekvapive nejrychlejsim jezdcem na japonskem motocyklu Honda. “Nechal se ode me pouze tahnout, musi se naucit jezdit tyto casy sam », rekl o nem jeho krajan Alvaro Bautista.
IRTA testy: Barcelona – 15., Jerez – 6.
14 Gabor Talmacsi (HUN) Humangest Team 125, Honda
Stale lepe a lepe prichazi Honde na chut madarsky jezdec Gabor Talmacsi, vloni v mistrovstvi sveta celkove 3.”Jsem rychly v rychlych zatackach, problemy mame pri okamzitem zrychlovani. Ale vime, kde tento problem je, jen ho nechci hlasite zverejnovat”, rekl pred sezonou madarsky jezdec, ktery se nedavno prestehoval primo do stredu Budapesti.
IRTA testy: Barcelona – 12., Jerez – 7.
71 Tomoyoshi Koyama (JPN) Malaguti AJO Corse, Malaguti
Lonsky “Rookie” (celkove 8.) predsedlal z Hondy na “tovarni” Malaguti. Jestli se mu podari privest tento italsky motocykl na stupe vitezu, je velka neznama. A tento sympaticky Japonec zustava v drivejsi japonske domene – vzpomenme si jen na 90- leta, kdy mezi nejlepsimi sesti v cili byli pouze japonsti piloti a kdy tituly mistrà sveta ziskavali Kazuto Sakata a Haruchika Aoki, respektive zavody Grand Prix vyhravali Masaki Tokudome, Takeshi Tsujimura, Masao Azuma ci nezapomenutelny Noboru Ueda, to uz davno neplati a jediny zastupce samuraju to rozhodne, aspon podle dosazenych vysledku v testech, nebude mit lehke.
IRTA testy: Barcelona – 18., Jerez – 16.
44 Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing, Aprilia
Brnensky student Karel Abraham sice pri testech moc nepresvedcil, vetsinou koncil v zaveru vysledkovych listin, presto si ale myslim – preji si to - , ze by mohl ve sve druhe sezone Grand Prix i bodovat, ostatne vloni k tomu zas tak daleko, napr. v Donningtonu (17.) nebylo. A zaslouzil by si to nejen on, ale predevsim jeho otec, ktery pro soucasnou ceskou motocyklovou silnici dela hodne a vim, o cem mluvim.
IRTA testy: Barcelona – 35., Jerez – 33.
A v zaveru tedy muj typ na letosni rok, o titul se poperou jezdci z Piaggio Group (Aprilia, mozna i Derbi, - Gilera zrejme ne) s Mikem Kalliem na KTM, a s uzdravenym? Svycarem Thomasem Lüthim na Honde, zatimco ostatni piloti na Hondach (Gabor Talmacsi, Mike di Meglio, Fabrizio Lai) ci Julian Simon (KTM) sice mohou prekvapit v jednotlivych zavodech, do konecneho umisteni vsak na medailovych pozicich dle meho nazoru nezasahnou. Faktem ovsem je, ze od roku 1995 – 1996 – Haruchika Aoki, zadny z mistru sveta svuj titul z ruznych duvodu neobhajil (prestoupili do vyssi kubatury (Pedrosa a Dovizioso) ci presedlali na jiny motocykl (napr. Sakata nebo Vincent)! a tak zatimco ve dvestepadesatkach by po odchodu Pedrosy, de Puineta ci Stonera mohl jezdit Thomas Lüthi bez vetsiho tlaku hodne vpredu, v jeho kubature uz nemuze vic dokazat a jakekoliv jine umisteni nez obhajeni titulu bude povazovano na neuspech. Je tedy otazkou, zda se tento jiste sympaticky Svycar z ceskeho tymu! Elit Caffe Latte dokaze s timto jiste nezanedbatelnym tlakem vyrovnat.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?