Předsezonní přípravu odstartuje IRTA test v Malajsii

Po dvou měsících zimní přestávky jsou všichni jezdci, členové týmů a samozřejmě také fanoušci natěšeni na začátek předsezonní přípravy mistrovství světa silničních motocyklů, kterou v Malajsii odstartuje ve středu 4.února prvním IRTA testem královská kubatura MotoGP. Sepang je pro zimní testy oblíbenou destinací a v letošním roce nabídne celkem osm dnů na dráze. V obou sériích patří poslední čtvrtý den testu pneumatik Michelin, který absolvují začátkem února jen tovární týmy, koncem měsíce pak všichni jezdci pod smlouvou.

Na závodní dráhu se vrací úřadující mistr světa Marc Márquez (Repsol Honda Team) s továrním motocyklem Honda RC213V 2015. Podobně je na tom jeho týmový kolega Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) jen s tím rozdílem, že do letošní sezony nastupuje s novým šéftechnikem Ramonem Aurinem. Ten nahradil odchozího Mike Leitnera, který si chtěl původně odpočinout, ale už teď je dohodnutý s KTM. Samozřejmě oba jezdci patří mezi favority a HRC nic neponechává náhodě. Minulý týden v Sepangu už testovali novou techniku s Casey Stonerem.

S tovární Hondou RC213V nastupuje do sezony Scott Redding a nový tým v prostředí MotoGP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS. Po roce v sedle produkční Hondy má britský závodník šanci ukázat, že stejně jako v Moto2 dokáže bojovat o přední pozice také v prestižní MotoGP.
Tovární specifikaci Hondy RC213V má rovněž Cal Crutchlow (CWM LCR Honda), jenž k japonskému výrobci přichází po roce u tovární Ducati. Jeho týmovým kolegou bude Jack Miller (CWM LCR Honda), který do královské kubatury přestoupil rovnou z Moto3 a ve své premiérové sezoně má k dispozici motocykl třídy Open Honda RC213V-RS.

Novou Hondu RC213V-RS specifikace Open v Sepangu vyzkouší dvojice Nicky Hayden (Drive M7 Aspar) a jeho nový týmový kolega Eugene Laverty (Drive M7 Aspar). Stejnou techniku má v boxech také jediný český zástupce v MotoGP Karel Abraham (Cardion AB Motoracing).

Ani tovární Yamaha nezměnila jezdeckou sestavu pro nadcházející sezonu a pokračuje ve složení Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) a Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP). Oba jezdci mají pro letošní ročník velké ambice a v Malajsii mají testovat buď oni nebo zkušební jezdec tří ladiček novou 'beztrátovou' převodovkou. Prototyp Yamaha YZR-M1 je výkonný stroj a rozhodně velký rival pro Hondy RC213V.

Satelitem Yamahy je stáj Monster Yamaha Tech 3 s jezdci Polem Espargarem a Bradley Smithem. Tým pod vedením Herve Poncharala má letos disponovat výraznou podporou ze strany tří ladiček, což by jim mělo umožnit daleko vyrovnanější boj nejen s ostatními jezdci továrních specifikací, ale především s jezdci Ducati.
Motocykly Yamaha jsou rovněž součástí kategorie Open. Jediný tým NGM Forward Racing využívá služeb tří ladiček a jejich spolupráce je víc než úspěšná, když loni soutěž kategorie Open vyhrál v sedle Forward-Yamaha Aleix Espargaró, dnes bývalý jezdec Forward Racingu. S motocykly Forward-Yamaha letos uvidíme závodit Stefana Bradla a nováčka Lorise Baze.

Italská Ducati v Sepangu nastoupí s dvojicí Andrea Dovizioso (Ducati Team) a novou posilou Andrea Iannonem (Ducati Team). Ducati intenzivně pracuje na prototypu GP15, ale ten zatím není hotový, takže první test absolvuje dvojice jezdců s poslední vývojovou verzí Desmosedici GP14.2 s označením GP14.3. Nový prototyp GP15 mají mít k dispozici koncem února pro druhý test v Sepangu.

Satelitním týmem Ducati je Pramac Racing. Jezdeckou dvojici tvoří Kolumbijec Yonny Hernandez a nováček v týmu Danilo Petrucci. Před testy si Hernandez způsobil zranění ramene, takže testovat GP14.2 nebude a v Sepangu za něj nastoupí Michele Pirro z testovací stáje Ducati. Ital Petrucci má v Sepangu k dispozici stroj GP14.1.

S motocykly značky Ducati letos nastupuje tým Avintia Racing. Stroje GP14 ve specifikaci Open sedlá Španěl Hector Barbera a Francouz Mike Di Meglio.
Do sezony 2015 nastupuje značka Suzuki s jezdci Aleixem Espargaró (Team Suzuki MotoGP) a nováčkem v královské kubatuře Maverickem Viňalesem (Team Suzuki MotoGP). Oba mají k dispozici nové stroje s označením Suzuki GSX-RR. Aleix Espargaró v posledních týdnech usilovně pracoval na své fyzičce potom, co si při tréninku koncem roku 2014 poškodil kolenní vazy.

Druhým novým výrobcem, který se po letech vrací do královské MotoGP je italská Aprilia. Italové urychlili o jeden rok návrat do seriálu Grand Prix, když loni spojili síly s týmem Fausta Gresiniho a pod názvem Aprilia Racing Team Gresini nasadí dva stroje Aprilia s jezdci Álvarem Bautistou a Marcem Melandrim.

V barvách týmu Octo IodaRacing Team jede Alex De Angelis, který má k dispozici motocykl kategorie Open s označením Aprilia Racing Technology (ART).

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist