Před sezónou MotoGP

Královskou kubaturu MotoGP jsme si nechali na předsezónní shrnutí jako poslední. Protože jsme vás na našem serveru o všech připravovaných novinkách i o průběhu předsezónních testů už několikrát informovali, tak na to půjdeme tentokrát trošku jinak. Zatipujeme si, jak asi letošní ročník dopadne!

Před sezónou MotoGP
Neberte tuhle tipovačku úplně vážně, je téměř jisté, že konečné pořadí bude po Valencii vypadat jinak, a navíc jsou tipy na umístění určitě také ovlivněny preferencemi autora. Svoje názory a případně i vlastní tipy pak samozřejmě vražte do komentářů. Nejdřív si ale probereme ty nejzásadnější změny, které oproti loňskému roku nastaly. Stabilních jezdců je stále sedmnáct, stejně tak se nezměnil počet zúčastněných týmů, kterých je deset. Skončil sice Eppův Interwetten Honda Grand Prix, ale naopak přibyl český Cardion AB Motoracing, což je změna, kterou pochopitelně vidíme moc rádi. Z loňských pilotů skončil Mika Kallio a také Aleix Espargaro, kteří odešli do Moto2 a v superbikách už skvěle úřaduje Marco Melandri. Ze „dvojek“ do této kubatury přešel mistr světa Toni Elias a Karel Abraham a z bajků pak Cal Crutchlow. Čtyři týmy pojedou pouze s jedním jezdcem (Rizla Suzuki, LCR Honda, Cardion AB a Mapfre Aspar) a naopak Repsol Honda se představí se třemi plně továrními piloty. Královskou kubaturu čeká v téhle podobě její poslední ročník, protože od příští sezóny se objem motorů opět zvyšuje z osmi set kubíků na rovný litr. Chtělo by se říci - konečně!!!


Tak jak to letos dopadne?


Po dvou letech uvidíme v MotoGP startovní číslo 1. Bude se jím pochopitelně pyšnit úřadující mistr světa Jorge Lorenzo. Ale jednička v téhle kubatuře nepřináší štěstí, vždyť poslední sezónou, kdy pilot s tímhle číslem obhájil titul, je rok 1998, kdy si pro svůj poslední titul dojel legendární Mick Doohan. Taky „Lízátko“ má asi před sezónou plnou hlavu starostí, protože testy rozhodně nedopadly podle jeho představ. Nejenže Yamahu zcela deklasovaly čtyři tovární Hondy, ale zastínil ho i nový týmový kolega Ben Spies. Navíc mu nevyšly druhé testy v Sepangu, kde se jako jediný pilot z celého startovního pole proti svým prvním časům zhoršil. To v kombinaci s hondí formou rozhodně na psychické pohodě nepřidá a tak je tip na Jorgeho - 3. místo.


S tradičním startovním číslem 4 vstupuje do svojí čtvrté sezóny v královské kubatuře Ital Andrea Dovizioso. Třetím rokem pojede v továrním týmu Repsol a určitě to pro něho nebude snadný rok. Je jasné, že od něho týmoví šéfové očekávali lepší výsledky a Andrea měl co dělat, aby na něho letos po angažování Stonera vůbec zbylo v týmu místo. Nakonec se to sice povedlo, ale v předsezónních testech byl Dovi pomalejší nežli jeho týmoví kolegové a dokonce před ním skončila i další fabrická Honda v sedle s Marcem Simoncellim.
Tip na Doviho - 7. místo.

Přestože ho dost lidí stále považuje za superbikera, tak Colin Edwards (startovní číslo 5) pojede v MotoGP letos už svoji devátou sezónu. Jeho ohromné zkušenosti jsou k nezaplacení a toho jsou si v týmu Tech3 a Yamahy moc dobře vědomi. Vloni měl za úkol pomoci při aklimatizaci v téhle kubatuře Benu Spiesovi a svůj úkol splnil na jedničku. Co na tom, že nakonec byl Beník úspěšnější, nežli jeho učitel? Letos má za úkol pomáhat jeho nástupci Calu Crutchlovovi, ale to, že musíme tohohle starého pardála brát stále vážně, hovoří jeho skvělé časy v předsezónních testech. Tip na Colina - 10. místo.

Hiroshi Aoyama (startovní číslo 7) v loňské sezóně nijak zvlášť nenadchnul. Samozřejmě za to mohlo i jeho těžké zranění a následná pauza, ale stejně býval většinou z nově příchozích tím nejpomalejším. Faustovi Gresinimu byl Hondou spíše vybrán (přeci jenom Japonec je v MotoGP potřeba), a tak jeho předsezónní výsledky jsou hodně příjemným překvapením. Určitě to bude lepší, nežli při jeho premiéře, ale bude to stačit na Top ten? Tip na Hira - 11. místo.

S novým startovním číslem 8 vstupuje do této sezóny Španěl Hector Barbera. Už vloni svými výkony mile překvapil, vždyť jeho angažmá byla pro Aspara vlastně z nouze ctnost poté, co Bautista podepsal u Suzuki. Ale Hector nakonec na privátní dukně nasbíral o pět bodů více než Alvaro a tak si jasně řekl i o letošní smlouvu. Testy mu vyšly skvěle, vždyť za sebou nechal všechny Ducati, včetně těch továrních s Rossim a Haydenem v sedle! Proto je tip na Barberu poměrně vysoký - 8. místo.

Startovní číslo 11 bude mít na svojí fabrické Yamaze Američan Ben Spies. Se stejnou vervou, jako do superbiků, vletěl i do světa Grand Prix a svými výkony si vysloužil asi to nejlukrativnější místo ve světě silničních motocyklů. Tedy místo v sedle motocyklu, který získal tři poslední tituly mistra světa. Povede se mu ale stejný kousek jako Rossimu a Stonerovi a získá džípíčkový titul už ve svojí druhé sezóně? Přestože byl s pilotů na Yamahách nejrychlejší, právě kvůli skvělé formě motocyklů Honda je tip na Bena - 4. místo.

I přes svoje skvělé výsledky v loňské sezóně si Randy De Puniet (startovní číslo 14) neudržel místo v týmu Lucia Cecchinella a musel vzít zavděk privátní Ducati v týmu Pramac Racing. Bohužel i testy naznačily, že si s touhle italskou divoškou nerozumí tak jako s Hondou a pohyboval se většinou v závěru startovního pole. Pravděpodobně se letos párkrát probojuje i do Top ten, ale v celkovém pořadí je tip na Randyho - 15. místo.

Startovní číslo 17 bude mít na kapotě svojí bílomodré Ducati Desmocedici GP11 náš reprezentant Karel Abraham. Kolem jeho letošního angažmá už bylo napsáno mnohé (a ještě více bude), ale už samotný fakt, že český jezdec je příslušníkem téhle elitní bandy je super! Abaja bude mít hodně těžký rok, to je jasná věc. Ale způsob, jakým se dosud prezentoval při všech svých testech naznačuje, že rozhodně nebude zametačem startovního pole á la Gábor Talmacsi. Právě s výše komentovaným Randym De Punietem, Toni Eliasem či Calem Crutchlowem by mohl svést pár pěkných soubojů. Tip na Abaju - 16. místo.


Ani Alvaro Bautista (pojede tradičně s číslem 19) to nebude letos mít jednoduché. U továrního týmu Rizla Suzuki bude na všechno sám a navíc Suzuki není zrovna mašina na vyhrávání. Osmé místo v sepangských testech je sice slibné, ale ono to u Suzuki většinou na začátku sezóny takhle vypadá. Testy jsou slušné, ale závodní sezóna je už bohužel o něčem jiném. Proto je tip na Bautistu - 12. místo.

„Motodvojkový“ mistr světa Toni Elias si s sebou přináší svoje tradiční číslo 24 a pojede v sedle privátní Hondy v týmu LCR. I když se stejnou motorkou dokázal skončit v sezóně 2009 na skvělém sedmém místě, letos tohle umístění nezopakuje. Pravděpodobně na něho nezbude ani umístění v konečném Top ten a testy naznačují, že jeho parketou budou boje o poslední bodované příčky. Zkušeností má ale víc nežli Abaja či Crutchlow a tak je tip na Eliase - 14. místo.

Dani Pedrosa letos bude startovat se staronovým číslem 26. Tenhle maličký Španěl v MotoGP pojede už svoji šestou sezónu a přestože byl dosud stále pouze „korunním princem", tak jeho šance na zisk titulu jsou letos asi největší za jeho působení v této kubatuře. Do sezóny vstupuje nezraněn, když právě zranění ho v některých předcházejících sezónách zpočátku dost brzdila. Také Honda RC212V už dlouho nebyla v takové formě, jako tomu je letos, což dokazují předsezónní testy, kde „hondisté“ suverénně kralovali. Je otázkou, jak se Dani vyrovná s tak silným týmovým kolegou, jakým je Casey Stoner. Protože ale nikdy nebyl žádný velký nervák, je možné, že tuto nelehkou situaci zvládne lépe než Australan. Proto je tip na Pedrosu - 1. místo.


Následující startovní číslo, tedy 27, bude mít na svojí Hondě samozřejmě Casey Stoner. Ten byl už při prvních jízdách v posezónní Valencii pekelně rychlý a svoji formu v letošních testech jen potvrdil. Vypadá to, že jak jsme si v předešlých sezónách zvykli na čele vídat duo týmu Fiat Yamaha, tak letos tam budou bojovat repsolácké Hondy pilotované Pedrosou a Stonerem. Casey si rozhodně nedělá těžkou hlavu z toho, že pojede na „neznámé“ motorce, vždyť svůj první titul získal také hned při svojí premiéře s Ducati (i když v roce 2007 si zvykali vlastně všichni a to na osmistovky). Mnohými je považován za jasného favorita na zisk titulu, ale protože ale už jsme na celkové vítězství tipnuli Pedrosu, je tip na Stonera - 2. místo.

Cal Crutchlow, startující s číslem 35, je spolu s Abajou jediným opravdovým nováčkem v téhle kubatuře, protože Elias má už pět „džípíčkových“ sezón za sebou. Ale i když je to nováček, tak je to mistr světa a způsob, kterým předloni kraloval v kubatuře supersportů jasně ukazuje, že do MotoGP právem patří. Výkony svého předchůdce Bena Spise pravděpodobně nezopakuje a doufejme, že právě on by mohl být tím, koho Abaja odsune za svá záda. Tip na Cala - 17. místo.

Valentina Rossiho (má vůbec smysl psát jeho startovní číslo?) čeká nejspíš nejtěžší sezóna v jeho dosavadní kariéře. Stejně jako Abaja, tak i Vale byl už milionkrát probrán ve všech diskuzích a fórech, ale i v případě, že nepatříte mezi jeho fanoušky, začnete stejně v tabulce dosažených času hledat nejdřív jeho jméno. To se zatím pohybovalo nezvykle hluboko a sám Vale nezatírá, že si přechod na Ducati představoval jednodušší. Ale devět titulů mistra světa rozhodně nenašel na hnoji a i když letos pravděpodobně ten desátý nepřidá, bude radost sledovat ho s „domácí“ mašinou. V průběhu sezóny nejspíš u Ducati zjistí, že pro ně bude důležitější vyvinout pro Rossiho pořádnou litrovou zbraň pro rok 2012 a tak je tip na Valeho - 6. místo.


Marco Simoncelli (startovní číslo 58) udělal vloni z příchozích dvaapůlkařů nejlepší dojem a tak bude sedlat tovární verzi Hondy RC212V. Pojede ale v privátním týmu Fausta Gresiniho a mohl by tak být prvním (a jediným?) soukromníkem, který zvítězí v osmistovkových džípíčkách. Přeci jenom má ale oproti svým největším konkurentům méně zkušeností a ve srovnání se stejně zkušeným (v MotoGP) Spisem je o něco zbrklejší, je tip na Supersice - 5. místo.

Věkem i služebně nejstarší (letos mu bude 38 let a pojede dvaadvacátou sezónu v GP!) Loris Capirossi se rozhodně necítí na důchod a spřádá plány na start s litrovými speciály. Pro letošek také vyměnil pomalou Suzuki za Ducati, kterou v roce 2003 přivedl do světa Grand Prix a v sezóně 2006 sahal po titulu mistra světa. S osmistovkovou duknou skončil v roce 2007 sedmý a i když tehdy byl určitě hodně nespokojený, stejné umístění by letos bral určitě všemi deseti. To se mu ale skoro jistě nepodaří, přeci jenom už to není takový rafan jako před lety a taky motorka bude letos pouze privátní. (ozdobená bude pochopitelně číslem 65)
Takže tip na Capirexe - 13. místo.

Nicky Hayden u Ducati pojede svojí třetí sezónu a po sedmi letech bude v boxu opět sedávat s Valentinem. Všichni čekali, že Valeho příchod k Ducati vytýčí úplně nový směr a na nové vlně se „svezou“ i ostatní piloti, ale ejhle, Rossi se spíše chce přizpůsobovat nové motorce! Pro Nickyho je to možná lepší, vždyť loňská motorka mu celkem vyhovovala, ale proč se teda v testech pohyboval až za první desítkou? Nakonec i Hayden možná letošní sezónu „prodá“ ve prospěch vývoje budoucího litru, který jeho dřevorubeckému stylu bude vyhovovat určitě lépe. Takže tip na Nickyho - 8. místo.


Startovní listina kubatury MotoGP


1- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1
4- Andrea Dovizioso – Repsol Honda Team – Honda RC212V
5- Colin Edwards – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1
7- Hiroshi Aoyama – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V
8- Hector Barbera – Aspar Team – Ducati Desmosedici GP11
11- Ben Spies – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1
14- Randy De Puniet – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP11
17- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – Ducati Desmosedici GP11
19- Alvaro Bautista – Rizla Suzuki MotoGP – Suzuki GSV-R
24- Toni Elias – LCR Honda MotoGP – Honda RC212V
26- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC212V
27- Casey Stoner – Repsol Honda Team – Honda RC212V
35- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1
46- Valentino Rossi – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP11
58- Marco Simoncelli – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V
65- Loris Capirossi – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP11
69- Nicky Hayden – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP11

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist