Před sezónou GP 250 ccm

Většina z fanoušků ví velmi dobře o tom, že z této třídy odchází hlavně první tři jezdci z loňské sezóny, tedy Jorge Lorenzo, Andrea Doviziozo a Alex de Angelis. V letošní soupisce však můžeme nalézt i další změny. Co se týče odchodů dalších výrazných osobností, pak kromě uvedených třech jezdců, kteří přestupují do Moto GP, odchází do superbiků Shuhei Aoyama. Další se týkají jezdců spíše ze středu nebo dokonce závěru pole. Konkrétně o Tara Sekiguchiho, Dirka Heidolfa, Efrena Vazqueze, Julese Cluzela a Dana Linfoota. Celkem tedy odchází devět jezdců. Letos do této třídy přichází nově šest jezdců, což znamená, že oproti loňskému roku bude jejich počet nižší, pouhých 23 jmen.

České fanoušky určitě nejvíce zajímá přestup Lukáše Peška, který pojede s Aprilií v týmu pana Daniela Eppa, sponzorován firmou Auto Kelly. Nebude to Lukášův první start v této třídě, svoji premiéru ve dvěstěpadesátkách si odbyl již v roce 2003 na Yamaze v týmu Hermana Kurze, kde vybojoval své první světové body za dvanácté místo na Philip Islandu. Letos to však už bude určitě o něčem úplně jiném a i když se Lukáš bude v této třídě hlavě učit, doufáme, že bude pravidelným návštěvníkem první desítky. V předsezónních testech si hlavně zvykal na novou motorku ale dokázal se držet na dohled od první desítky.       

 


Dalšími výraznými jezdci, kteří přestupují ze stopětadvacítek, jsou Mattia Pasini a Hector Faubel. Oba uvidíme v jejich loňských týmech a továrních Apriliích. Faubel tedy pojede u Aspara Martineze v týmu Mapfre. Také on v mistrovství světa debutoval v této třídě, ovšem nijak v ní nezářil a na výrazné úspěchy si musel počkat až do třídy nižší. Letos však rozhodně nechce skončit jinde, než v první desítce. Se stejnými ambicemi přestupuje i loňský smolař Mattia Pasini, který pojede v týmu Polaris World. Pokud mu bude jeho aprilka fungovat, má rozhodně na Top ten.

 


Zajímavý bude návrat Manuela Poggialiho, který se do seriálu vrací po loňské pauze, kdy nesehnal žádné angažmá. Tento jezdec po zisku titulu v roce 2003 dokázal zvítězit již pouze v jednom závodě v sezóně 2004. Po neshodách v týmu byl nucen se vrátit do třídy 125, kde startoval po boku Lukáš Peška v týmu Gilera. Ani zde však nijak nezazářil, o to větším překvapením bylo jeho angažmá ve dvěstěpadesátkovém týmu KTM. Po neúspěšné sezóně loni pauzíroval a letos se vrací v týmu Campetella na privátní Aprilii. Je velkou otázkou, zda rok bez závodění pomohl Poggimu k tomu, aby se srovnal se svým syndromem vyhoření a překonal pocit, že chyby dělají všichni kolem něho, zatímco on je bezchybný. Po roční přestávce se dokázal například vrátit i Max, který se ihned zařadil mezi špičku superbiků.

 

Dalším jezdcem, který se vrací mezi stálé účastníky seriálu je Alex Debon. Jezdec, který v minulé sezóně prováděl „černou“ práci testovacího jezdce pro aprilii a svezl se v pár závodech na divokou kartu, bude mít k dispozici ten nejlepší materiál, a to tovární Aprilii v týmu Daniela Amatriana, kde v minulosti startoval Lorenzo. Přestože Debon nikdy nepatřil mezi absolutní špičku, bylo to zaviněno spíš tím, že měl k dispozici pouze „dvojkový“ materiál v soukromých týmech. I ve svých 32 let bude určitě patřit ke kandidátům na titul.

 

Zbylými dvěma jezdci, kteří přichází do této třídy, jsou Indonézan Doni Tata Pradita, který pojede v týmu Pertamina Indonesia s Yamahou a Španěl Russel Gomez (Blusens Aprilia). Od těchto dvou však žádné velké překvapení čekat nemůžeme.

 

Při pohledu na startovní listinu smutně zjišťujeme, že se z této třídy pomalu stává Aprilia cup. Z celkového počtu 23 strojů nese tuto značku plných 15! K tomu musíme připočítat dvě Gilery ze stejného koncernu, a na zbytek startovního pole připadají tři KTM, dvě Hondy a jedna Yamaha. Zejména úbytek Hond je zarážející. Na nich budou startovat Thajec Rathapark Wilairot a Yuki Takahashi. Přestože Takahashi zaznamenal v kariéře několik pěkných výsledků, ani jeden z nich určitě nebude mít šanci na zisk titulu. Toto však určitě neplatí o jezdcích týmu KTM, tedy Julianu Simonovi, Hiroshi Aoyamovi a zejména pak o Miku Kalliovi. Tento jezdec určitě po loňské seznamovací sezóně myslí na příčky nejvyšší. V testech patřil jednoznačně mezi nejrychlejší a to samé platí i o jeho týmových kolezích. Jediná Yamaha ve startovním poli, s níž pojede již zmíněný Pradita, bude s největší pravděpodobností pouze „do počtu“.

 

 


Z jezdců na Apriliích nás po již komentovaném Peškovi určitě nejvíc zajímá Karel Abraham. Loňská sezóna v jeho podání byla vynikající a na to, že jel poprvé na dvěpade, celkovým šestnáctým místem možná překvapil i sám sebe. Letos pojede se dvěma motocykly a pokud zlepší kvalifikace, může se hodně přiblížit celkové desítce. To, jakým způsobem se prezentoval v testech v Jerezu bylo perfektní a v součtu časů ze všech tří dnů obsadil deváté místo!

 

 


Spolu s Kalliem bude pravděpodobně největším kandidátem na zisk titulu bude loňský nováček Alvaro Bautista. Je rychlý, spolehlivý a bude mít ten nejlepší materiál. Na nejvyšší příčky určitě ale myslí i další Španěl, Hector Barbera, který pojede v týmu pana Totha na tovární Aprilii. Zvědaví buďme i na týmového kolegu Lukáše, Thomase Luthiho, který by rozhodně mohl pomýšlet na pódiová umístění. Doufejme, že se brzy vyléčí ze zlomeniny klíční kosti, kterou utrpěl při testech ve Valencii. Další jezdci, jako Simoncelli, Lai, Locatelli, Baldolini pojedou zřejmě na podobných pozicích jako vloni. Příjemným překvapením by mohl a měl být Alex Espargaro, který pojede spolu s Debonem v Amatrianově týmu Lotus. Poslední z party aprilia-manů, maďar Imre Toth se vozí zřejmě jen proto, že je to syn majitele týmu. Je super, že Abaja, který je vlastně ve stejné situaci, je úplně jiný případ a své místo v tomto seriálu si rozhodně zaslouží i svými výkony.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist