Před Grand Prix Číny

Po třídýdenní pauze se opět můžeme těšit na souboje jezdců seriálu Grand Prix. Tentokrát zavítají na okruh Shanghai Curciut v Číně.

Před Grand Prix Číny

Okruh měřící 5 281 metrů je charakteristický dvěma velmi rychlými rovinkami (motocykly třídy MotoGP zde frčí až 320 km/h), ale také velmi pomalými zatáčkami. 
Motocykloví jezdci tohoto seriálu sem letos zavítají naposledy, protože promotér seriálu Dorna neprodloužil s pořadateli smlouvu na další roky. Přesto na šanghajský okruh budou čeští fandové vzpomínat rozhodně rádi. Právě před rokem nám zde udělal velkou radost Lukáš Pešek, když jako první Čech po 41. letech vyhrál  závod Grand Prix (před Hectorem Faubelem a Esteve Rabatem).













Tak to ale bylo vloni. Letos se asi stříkání šampáňa ještě nedočkáme. Rozhodně ne ve třídě do 125 ccm, ve které po GP v Estorilu, v níž se ve dvackách představil Karel Pešek, nebudeme mít žádného zástupce. Pokud si ale v něděli ráno přivstanete (startuje se v 6 hodin našeho času), můžete se těšit na parádní souboje nastupující generace dvackařů s tou již pomalu odcházející (z této třídy). 
Z jezdců starší gardy uvidíme Simone Corsiho (zatím 1. místo, 59 bodů), Joana Olivého (3. m, 40 b.), Sergia Gadeu (5. m, 32b.). Úřadující mistr světa Gábor Talmacsi je až dvanáctý se 14 body. Nové tváře pak reprezentují Nicola Terol (2. m, 42 b.), Stefan Bradl (4. m, 37 b.) a vlastně i Mike Di Meglio (6. m, 29b.). Perfektně letos jezdí anglicky mluvící jezdci Stevie Bonsey, Daniel Webb a Scott Redding, kteří jsou seřazeni od 7. do 9 místa se 23, 21, a 20 body. Rozhodně mezi ně patří i Bradley Smith, který je zatím na místě jedenáctém s 16 body.

Naše loňská radost, Lukáš Pešek se samozřejmě představí ve třídě do 250 ccm, kde si opět rozdá m.j. i s Kájou Abrahamem. Oba za první tři závody stihli nasbírat 12 bodů a jsou v tabulce těsně za sebou (Abaja 14., Lukáš 15.). Rozhodně se můžeme těšit na jejich souboje v první desítce, kde se většinou letos oba naši střelci pohybují a kam také rozhodně patří. Lukáš k tomu, kde by se chtěl v této Grand Prix umístit uvedl: „Určitě bych se rád co nejdéle držel vpředu a byl bych velmi spokojený, pokud by z toho na konci byl první jednociferný výsledek.“ 


V čele šampionátu dvěstěpadesátek je jeden z největších favoritů sezóny, Fin Mika Kallio s 57 body, jedoucí na stroji KTM. Na druhém místě je prozatímní velké překvapení, letošní nováček této třídy, Ital Mattia Pasini s 45 body. Ten se bohužel v Estorilu parádně vyválel a nemohl tak navázat na výsledky z prvních dvou závodů. Následuje další Aprilia s Héctorem Barberou (39 bodů). O dva body méně má Yuki Takahashi na Hondě a na místě pátém je další horký aspirant na letošní titul, Španěl Alvaro Bautista (35 bodů).


V královské třídě MotoGP letos kralují dva Španělé. S jedním z nich, Dani Pedrosou se rozhodně počítalo a nikoho nepřekvapuje jeho umístění v čele tabulky. Druhý, kterým je Jorge Lorenzo je rozhodně velikým překvapením nejen pro fanoušky, ale možná i on sám je zatím překapen tím, jaké bravurně letos šampionátem prochází. Oba mají shodně 61 bodů. O 14 bodů méně má zatím Valentino Rossi, který rozhodně nejede špatně, ale do prvních dvou mu pořád něco chybí (že by Micheliny?). 
Loňský mistr světa Casey Stoner se kromě prvního závodu spíše trápí – no, trápí, vždyť je čtvrtý! Ale rozhodně mu to nejede tak, jak by si on sám i ekipa od Ducati přála. Zatím má 40 bodů, hlavně díky vítězství v Kataru. Následuje další překvápko: James Toseland. Po třech závodech je na pátém místě a jako první pilot už letos podepsal smlouvu na další sezónu u Tech 3. Šestý je Loris Capirossi, který si určitě mne ruce, když vidí trápení dukatek. Sám na Suzuki nasbíral slušných 26 bodů. Následují John Hopkins (24b.), Colin Edwards (22b.), Andrea Dovizioso (21b.) a Nicky Hayden (19b.). Hodně se čeká na to, zda se probere Marco Melandri, který je na tovární dukně až třínáctý se 12 body.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist