Před A-Style Grand Prix of Japan

Po dvoutýdenní pauze se celý cirkus mistrovství světa silničních motocyklů stěhuje z Ameriky do Japonska, kde se uskuteční další bitvy o mistrovské body na okruhu Twin Ring Motegi.

Před A-Style Grand Prix of Japan

Okruh

Twin Ring Motegi
byl postaven v roce 1997 jako testovací okruh pro firmu Honda. Skládá se ze dvou tratí, z nich jeden je ovál o délce 2 493 metrů pro vozy kategorie Indy Car a další možností je pak klasický okruh o délce 4 801 metrů (start. rovina 762 metrů, šířka 15 metrů), na němž se jezdí i mistrovství světa silničních motocyklů. To na zdejší okruh zavítalo poprvé v roce 1999 a závod se jel jako Velká cena Japonska. Ta se poté přestěhovala na okruh Suzuka a v letech 2000 až 2003 se v Motegi jela Velká cena Pacifiku. Po tragické nehodě Daijira Katoha v Suzuce v roce 2003 byla Velká cena Japonska vrácena zpět na okruh Twin Ring Motegi. Nejrychlejší kolo na tomto okruhu zajel Loris Capirossi, který na litrové Ducati v roce 2006 dosáhl čas 1:45,724 min. Tento jezdec zde také drží obdivuhodný hattrick, když zde zvítězil ve všech závodech kategorie MotoGP v posledních třech sezónách. Našim se zde vloni nedařilo, Lukáš Pešek dojel ve stopětadvacítkách na dvanáctém místě, Karel Abraham závod dvěstěpadesátek nedokončil.

Loňské výsledky

125 ccm                                               250 ccm                                                 MotoGP

1. Mattia Pasini                                    1. Mika Kallio                                         1. Loris Capirossi
2. Gábor Talmacsi                              2. Andrea Dovizioso                             2. Randy De Puniet
3. Hector Faubel                                  3. Hector Barbera                                 3. Toni Elias

Dosavadní průběh sezóny


Ve třídě do 125 ccm se po zkráceném závodě v Indianapolis opět zdramatizovalo pořadí na čele, když Mike Di Meglio (192 b.) dojel na desátém místě a má náskok 25 bodů před Simonem Corsim (167 b.), který si v USA připsal o tři body více. Sezóna tedy zdaleka není rozhodnutá, během čtyř závodů se bude za první místa rozdělovat ještě sto bodů a Francouzův náskok může být smazán již během jednoho závodu. Na třetím místě zůstává Gábor Talmacsi (149 b.), který však na čelo ztrácí již 43 bodů ale je i po posledním závodě hendikepován zraněním, které si přivodil při tréninku v Indy a musel být se zlomeninou kůstky v zápěstí operován. Sedm bodů na Maďara ztrácí čtvrtý Stefan Bradl (142 b.), který bude spolu s dalším v pořadí, pátým Nicolasem Terolem (138 b.), největší Talmův soupeř v boji o celkový bronz. Na šestém místě je Joan Olivé (118 b.) a o pouhý jeden bod méně má sedmý Bradley Smith (117 b.). Osmý je Pol Espargaro (103 b.) , devátý Sandro Cortese (97 b.) a desítku uzavírá Scott Redding (83 b.).


Závod třídy do 250 ccm byl v Indianapolis nakonec kvůli počasí zrušen a jezdci si tak zajeli přes oceán pouze zatrénovat. Pořadí se tedy od Velké ceny San Marina nijak neměnilo a náskok Marca Simoncelliho na Miku Kallia je 26 bodů (190:164). Na Fina ale ztrácí pouhý jeden bod Alvaro Bautista, který se ve druhé části sezóny probudil a jako jediný je schopen závodit i se Simoncellim. Čtvrtý je Héctor Barbera (142 b.), na něhož ztrácí tři body pátý Alex Debon (139 b.). Na šestém místě zůstává Mattia Pasini (117 b.), ale dva body za ním je už sedmý Yuki Takahashi. Osmý je Hiroshi Ayoama (101 b.) a devátý Thomas Luthi (95 b.), který ale bude kvůli operaci ruky, zraněné při tréninku v Indy dva závody chybět. Top ten uzavírá Julian Simon (83 b.). Naši mají na svém kontě shodně 31 bodů a v tabulce jsou na patnáctém (Karel Abraham), respektive šestnáctém místě (Lukáš Pešek). V této třídě se také připravuje jeden zajímavý comeback. Sebastian Porto, který v průběhu sezóny 2006 ukončil předčasně svoji kariéru, uvažuje o návratu na závodní trať. Dokonce má s KTM dohodnuté testování její dvěstěpadesátky na tradičních posezónních testech ve Valencii.


Všichni fandové samozřejmě vědí, že ve třídě MotoGP jasně směřuje k titulu Valentino Rossi (287 b.), který by musel mít neuvěřitelný pech, aby prohospodařil svůj náskok před druhým Casey Stonerem (200 b.). Australan dokonce už uvažoval o tom, že letošní sezónu zabalí a raději se podrobí operaci zraněného zápěstí. Nakonec se rozhodl sezónu dokončit, pozávodit Valeho a hlavně si udržet druhou pozici před dotírajícím Danielem Pedrosou (193 b.). Ten jel v USA poprvé na pneumatikách Bridgestone a rozhodně si nevedl špatně, když za silně nepříznivých podmínek dojel na osmém místě. Rozhodně není vyloučeno, že po šnůře pěti závodů bez podia bude opět stříkat šampaňským. Tato série je pro Daniho nejdelší bez stupňů vítězů od roku 2001, kdy poprvé na bednu zavítal. Na čtvrtém místě je Jorge Lorenzo (156 b.), kterému se vrací jeho forma ze začátku sezóny a v posledních dvou závodech dojel mezi prvními třemi. Jeho věčný soupeř Andrea Dovizioso je na místě pátém se 129 body. Na toto umístění si brousí zuby nejen šestý Chris Vermeulen (117 b.), ale i sedmý Colin Edwards (109 b.) a osmý Nicky Hayden (104 b.). Právě Nicky po podpisu smlouvy s Ducati pro příští rok opět chytil novou motivaci, na domácím okruhu předvedl perfektní výkon a nakonec si dojel pro druhé místo. Následují čtyři jezdci, které dělí pouhé dva body a to devátý Shinya Nakano (87 b.), desátý Toni Elias (86 b.), jedenáctý Loris Capirossi (86 b.) a dvanáctý James Toseland (85 b.). Právě Toseland stejně tak jako Edwards se po skvělém úvodu sezóny poněkud „zasekl“ a druhá část roku je hodně špatná. V posledním závodě Colin získal pouhý jeden bod za patnácté místo, Toseland byl dokonce až osmnáctý. Na třináctém místě je prozatím Sylvain Guintoli (56 b.), který už počítá s tím, že se příští rok v MotoGP nesveze a tento týden ve Vallelunze testoval hagovu Yamahu. Čtrnáctý je Alex De Angelis (55 b.), patnáctý Marco Melandri (48 b.), šestnáctý medailista z loňského Motegi Randy De Puniet (43 b.), sedmnáctý John Hopkins (41 b.) a osmnáctý Anthony West (41 b.).

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist