Pre – poslední letošní předsezónní testy MotoGP

Na 17 nejlepších světových motocyklových pilotů čekají poslední testy MotoGP, než začne sezóna 2010, a k tomu ještě za umělého osvětlení.

Pre – poslední letošní předsezónní testy MotoGP
Ovšem kromě už jmenovaného umělého osvětlení jsou tyto testy ve dnech 18.- 19. března specifické i hodně velkým teplotním rozdílem, tedy mezi jejich večerním začátkem a půlnočním koncem, což hraje velkou roli při použitých pneumatikách.
 

Na jejich startu bude tentokráte kompletní elitní sedmnáctka, tedy i s částečně uzdraveným Jorgem Lorenzem. 

Doposud absolvovali piloti MotoGP dva dvoudenní testy v Sepangu, ve kterých doslova podle „libosti“ dominoval úřadující mistr světa Valentino Rossi s Yamahou. To samozřejmě nikoho moc nepřekvapilo, stejně jako druhé místo Caseyho Stonera, tedy – pokud je zdravý – největšího současného soupeře devítinásobného mistra světa. Toto duo - Rossi a Stoner - totiž vyhrálo od zavedení motocyklů o objemu 800 ccm v roce 2007 z 53 závodů celkem 39! 


„Jsem na Katar velmi zvědavý, není to moje tak oblíbená trať jako Sepang“, říká Rossi a dodává: „Pokud mluvím o soupeřích, tak myslím jen Caseyho, neboť my dva jsme teď nejrychlejší. Jorge je bohužel zraněný a Dani Pedrosa – opravdu nevím, co se s ním stalo. Ovšem Stoner, to je něco jiného. To bude v Losailu ta největší překážka“. 


„Yamaha má jasnou převahu, všechny čtyři motocykly jsou každý den na testech mezi šestkou či sedmičkou nejlepších. V posledních dvou letech jsem také v Kataru dominoval a pak to šlo vždy vše nějak „šejdrem“. Takže pokud tentokráte nebudu tak rychlý, bude možná sezóna vypadat jinak“, říká před katarskými testy Casey Stoner, který byl naposled za Rossim o 0,2 sekundy. 


Ovšem zlepšení o 1,5 sekundy v posledním dnu vyneslo na pomyslnou bednu dalšího borce s motocyklem Ducati, tedy ex-mistra světa Nicky Haydena (za Rossim 0,5 a za týmovým kolegou Stonerem jen o 0,2) : „Rozhodně bych to nijak nepřeceňoval. Prakticky jsem zajel pouhá dvě rychlá kola a to je v tomto „GP businessu“ trochu málo. Rozhodující je, až když se dávají body. Ovšem konečně se cítím na Ducati v pohodě“.




Dvojice Američanů Colin Edwards a Ben Spies na Yamahách byla s minimálním rozdílem 0,026 na posledním časovém měření sil v Sepangu jako čtvrtá, resp. pátá, což jen dokazuje prioritní postavení motocyklů Yamaha. A právě pro superbikového mistra světa to bude jeho premiéra na motocyklu MotoGP za umělého osvětlení.


Italský veterán Loris Capirossi se Suzuki skončil v Sepangu šestý, ovšem jeho ztráta na krajana Rossiho už byla přes 1 sekundu. Capirossi očekává, že konečně bude mít v Losailu k dispozici nové šasí, což ale není tak úplně jisté.


Nejlepším jezdcem na Hondě byl při posledním časovém měření sil Ital Andrea Dovizioso: „Proti prvnímu testu v Sepangu to byl určitě pokrok, ovšem se sedmým místem nemohu být spokojen.“


„Jsem frustrovaný“, říkal po minulých testech Dani Pedrosa. Nejenže skončil za týmovým kolegou Doviziosem, ale na Rossiho ztrácel 1,2 sekundy. Když k tomu připočítáme ještě jeho pád během prvního dne a doslova celý katalog různých problémů s nastavením tovární Hondy, tak se nelze divit, že zbývající člen silného kvarteta (kromě něho ještě Rossi, Lorenzo, Stoner) se jeví poněkud vyveden z „klídku“. A zřejmě důvodem není jen změna ze zavěšení Showa na Öhlins, které přes zimu Honda provedla.


Hned za tovární dvojicí Dovizioso a Pedrosa byl v Sepangu japonský mistr světa dvěstěpadesátek Hiroshi Ayoama a to i přesto, že trpěl žaludečními problémy: „Chtěl bych být nejlepším Rookie v letošní sezóně. Pokud se ale umístím v nějakém závodě v Top 5, tak budu velmi spokojený. Zatím nejsem ještě schopen na 100% využít elektroniku, „Traction-control“ mně častokrát při zrychlování spíše vadí“, říká jezdec týmu Interwetten Honda. 


Top ten nejrychlejších pilotů na minulých testech doplnil další nováček, Alvaro Bautista s továrním motocyklem Suzuki.


Zkušený Francouz Randy de Puinet (11.) s LCR Hondou zatím rozhodně zůstává za očekáváním, že by jeho týmu chyběly potřebné finanční možnosti? Je to docela možné, neboť týmový šéf Lucio Cecchinello zatím hlavního sponzora nemá, motocykl je prakticky „lakován“ závod od závodu jinak a konkrétně v Kataru je sponzor, tedy časopis „Playboy“, na indexu. 


Fin Mika Kallio (12.) na satelitní Ducati si naposled stěžoval na rozdíl 40 – 50 stupňů teploty, když do Sepangu přiletěl ze sněhem zasypaného Finska. Zkušený Ital Marco Melandri (13.) - na snímku - se satelitní Hondou dobře ví, že má vlastně poslední velkou šanci, tedy po dvou hodně problematických sezónách. Za „Žluté stránky“ - „Páginas Amarillas“ španělské pošty pojede jezdec Asparova nového týmu, vicemistr světa dvěstěpadesátek Hector Barbera (14.) s dalším satelitním motocyklem Ducati. Mimochodem tohoto sponzora chtěl získat i Sito Pons, ale Jorge Martinez byl úspěšnější.


Další Španěl Aleix Espargaro (15.) s Ducati a ex-mistr světa z dvěstěpadesátek Marco Simoncelli (16.) s Hondou pak doplňují listinu jezdců, kteří budou dva dny v Losailu testovat. Především „SuperSic“ potřebuje po dvou hodně tvrdých pádech především opět najít ztracenou sebedůvěru…


Jako posledního jsem si ve výčtu skvělých pilotů nechal úmyslně vicemistra světa Jorge Lorenza. Ten pojede tyto testy, jak sám říkal: „Potřebuji jen znovu získat kontakt se sedlem závodního motocyklu“, tedy se zraněnou rukou bez nějakého velkého ohledu na dosažené časy a s tím, že dobře ví: „Na startu prvního závodu nebudu jistě 100% fit, ale nechci vstupovat do sezóny s velkou bodovou ztrátou“.

Testovat se bude denně od 18 do 24 hodin místního času, to znamená od 16 do 22 hodin času evropského. 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist