Pre Grand Prix 250 ccm - 2007

Celkem 12 tovarnich motocyklu, tedy plna polovina stabilni startovni listiny, bude letos na startu kubatury do 250 ccm. A v oficielnich testech suverenne dominovali jezdci na italskych Apriliich, a rychlejsi nez jezdci na Hondach, respektive na KTM, byli v nekterych pripadech i zavodnici sedlajici motocykly Gilera. Takze se zda celkem logicke, ze mistrem sveta bude nekdo na italske Aprilii.

Pre Grand Prix 250 ccm - 2007
1 Jorge Lorenzo (ESP) Fortuna Aprilia, Aprilia RSW
Mistr sveta nebyl tentokrate na testech tak suverenni jako vloni. Letos pojede v tymu jednoho muze, nebot Héctor Barbera z tymu Daniela Amatriana odesel. Pochopitelne, ze s podporou tovarny v Noale zustava mallorsky rodak Lorenzo favoritem cislo 1., prima podpora tovarny Aprilie se pochopitelne projevi hlavne v prubehu sezony prisunem novych tovarnich dilu.
<IRTA testy: Jerez 2., Qatar 4.
34 Andrea Dovizioso (ITA) Humangest Team 250, Honda RSW
Byvaly mistr sveta ze stopetadvacitek skoncil vloni jako vicemistr sveta teto kubatury. Ale co se tyka jezdeckeho umeni, tak si rozhodne tento Ital nezada s nikym v teto tride, ale dvestepadesatka Honda neni proste Aprilie stejneho obsahu Ovsem ani letosni testy nedopadli zrovna dle prani talentovaneho Itala a tak se rozhodne neda rici, ze by Andrea Dovizioso byl povazovan za jasneho favorita.
IRTA testy: Jerez 3., Qatar 6.
3 Alex de Angelis (RSM) Master MVA Aspar Team, Aprilia RSW
Vloni skoncil sanmarinsky jezdec Alex de Angelis v MS celkove 3., kdyz prece jen na zaver sezony dokazal po 10 podiovych umistenich konecne vyhrat. Tim prolomil “sve zakleti” a da se od neho v letosni sezone ocekavat opravdovy utok na titul. Na testech se mu darilo, a jelikoz zustal ve stejnem tymu jako vloni, coz byva vetsinou, pokud se dari, velka vyhoda, a pojede opet s plnou podporou tovarny, patri Alex k nejvetsim uchazecum o titul mistra sveta 2007.
IRTA testy: Jerez 4., Qatar 2.
4 Hiroshi Aoyama (JPN) Red Bull KTM 250 ccm, KTM
Jeho prestup od zavedeneho tymu Hondy v roce 2006 k “polotovaru” KTM se zdal byt hodne prekvapivy. Ale Hiroshi Aoyama dokazal vloni dvakrate vyhrat a celkove skoncil v MS 2006 ctvrty. A ackoliv mel nabidky k prestupu do MotoGP, tak je s diky odmitl se slovy, ze se chce pred zmenou tridy a odchodem do kralovske kubatury stat mistrem sveta dvestepadesatek. To se take zdalo papirove uplne v poradku, ovsem vysledky testu mluvi uplne jinak. “Je to pro nas zatim neresitelna krizovka s tajenkou, jezdime pomaleji nez v listopadu…” rika sefkonstrukter KTM, Harald Bartol a krci bezradne rameny.
IRTA testy: Jerez 10., Qatar 8.
15 Roberto Locatelli (ITA) (ITA) Squadra Corse Metis Galera, Gilera RSW
Na konci sezony 2005 myslel exmistr sveta stopedvacitek na ukonceni kariery, vzdyt s tovarni Aprilii se dokazal pouze velmi zridka prosadit do nejlepsi desitky. Chytil se vsak doslova posledni zivotni sance, prestoupil do madarskeho tymu Toth a na identickem motocyklu, jako jezdil i Jakub Smrz, skoncil nakonec v MS 2006 jako 5. a ziskal na sve konto i podiova umisteni. Na letosni sezonu zmenil jak tym, tak i nazev motocyklu a pojede tedy tovarni stroj Gilera ve stejnojmenne staji.
IRTA testy: Jerez 11., Qatar – 5.
55 Yuki Takahashi (JPN) Humangest Team 250, Honda RSW
Japonsky “vecny”? talent Yuki Takahashi pojede v Evrope uz svou treti sezonu. Vloni dokazal sice dvakrate famozne vyhrat, celkove skoncil na 6. miste, ale po zraneni pri treninku na 8 hodinovku v Suzuce a potom predevsim pri finale ve Valencii, zatim marne hleda lonskou formu, coz dokazuji vysledky obou testu. Ale bojovnik Takahashi bude v zavodech urcite hodne “kousat”!
IRTA testy: Jerez 17., Qatar 12.
80 Hector Barbera (ESP) Team Toth, Aprilia RSW
Lorenzuv lonsky tymovy kolega zustal celou lonskou sezonu ve stinu mistra sveta, a v MS 2006 skoncil nakonec v konecnem uctovani az jako 7., ale po zmene tymu jakoby ho polily sudicky zivou vodou. Navic ma v madarskem tymu Toth k ruce Rossana Brazziho, jednoho z nejlepsich sefmechaniku z Aprilie. Héctor Barbera dominoval obema oficielnim testum a jeho cilem je: “Chci odebrat Lorenzovi z kapotaze cislo “1”!
IRTA testy: Jerez 1., Qatar 1.
73 Shuhei Aoyama (JPN) Repsol Honda, Honda RSW
Mladsi z bratru Aoyamovych, Shuhei, jezdil vloni za tovarni tym Repsol motocykl Honda a ackoliv neni rozhodne typem jezdce na vitezstvi, skoncil hned ve sve prvni sezone Grand Prix celkove 8. Letos pojede ve stejne staji, na stejnem motocyklu, ovsem jako tymova jednicka, zatimco vloni ji byl Porto.
IRTA testy: Jerez 7., Qatar 10.
58 Marco Simoncelli (ITA) Squadra Corse Metis Galera, Gilera RSW
Vloni byl Simoncelli novackem teto tridy, a skoncil se stejnym motocyklem, s jakym pojede letos, celkove 10. Mimimalne stejne umisteni ma mlady vysoky Ital v merku letos, na testech se pohyboval prave v tomto rozmezi.
IRTA testy: Jerez 9., Qatar 11.
Tim jsme zakoncili lonskou Top - ten, a venujme se novackum, tedy tem, kteri prestoupili o tridu vys ze stopetadvacitek.
12 Thomas Lüthi (SUI) Emmi Caffe Latte Aprilia, Aprilia RSW
Ex-mistr sveta Thomas Lüthi zmenil jak tridu, tak motocykl, tak i sefmechanika. Ale na testech se se svou novou tovarni Aprilii drzel hodne vpredu, navic se mu o motocykl stara Mauro Noccioli ! a tak si myslim, ze hned ve sve prvni sezone 250 ccm skonci svycarsky zavodnik celkove v Top ten a ve druhe polovine sezony se od neho daji ocekavat i umisteni do 5. mista.
IRTA testy: Jerez 5., Qatar 9.
19 Alvaro Bautista (ESP) Master MVA Aspar Team, Aprilia RSW
Mistr sveta stopetadvacitek vyhral vloni sampionat velmi suverenne. A take v testech o tridu vys patril mezi nejlepsi. Navic ma k dispozici tovarni motocykl Aprilia. O titul zrejme bojovat letos jeste nebude, ale vse ostatni je u neho mozne, tedy i vitezstvi v jednotlivych zavodech.
IRTA testy: Jerez 8., Qatar 3.
36 Mika Kallio (FIN) Red Bull KTM 250 ccm, KTM
Dvojnasobny ex-vicemistr sveta stopetadvacitek postoupil o tridu vys a potykal se pri testech se stejnymi problemy, jako jeho zkusenejsi stajovy kolega Aoyama. Od Kallia se daji jiste ve druhe polovine sezony ocekavat nektera umisteni na hrane podia, a jiste se popere s Lüthim a Bautistou o pozici nejlepsiho novacka.IRTA testy: Jerez 13., Qatar 7.
60 Julian Simon (ESP) Repsol Honda, Honda RSW
Po prekvapivem ukonceni kariery Argentince Sebastiana Porta a po neuspesnem angazovani Kolumbijce Martina Cardenase se nakonec dvojkou v tymu Repsol stal pro letosni sezonu Spanel Julian Simon, vloni jeste tovarni jezdec KTM ve stopetadvacitkach. A v testech patril mezi nejlepsi. Ackoliv si v Jerezu vykloubil rameno a v Qataru tedy nemohl testovat, tak bude jiste patrit mezi prijemna prekvapeni teto sve nove tridy.
IRTA testy: Jerez 6., Qatar netestoval.
A na samotny zaver si predstavime jedine ceske zelizko v ohni, zavodnika z ryze ceskeho tymu:17 Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing, Aprilia LE
Brnensky mladik dokoncil lonskou sezonu mistrovstvi sveta tim, ze zacal celkem pravidelne bodovat. A hned prestoupil vys a dostal k dispozici motocykl Aprilia LE, tedy lonsky tovarni model. V testech se mu pochopitelne moc nedarilo, hodne take padal a tak mnoho casu stravil v boxech tim, ze proste nebylo na cem jet. Je mlady, potrebuje se jeste hodne ucit !, takze mu doprejme cas! V kazdem pripade zustava a letos bude take jedinym Cechem v teto tride!!!, kdyz Jakub Smrz musel z ruznych duvodu, o kterych se uz napsalo hodne radku a clanku zmenit nejen tridu, ale i mistrovsky serial, coz videno poslednim vikendem v Qataru, to ale u Jakuba Smrze byla cesta vpred, nebot jak se rika, vse spatne je k necemu dobre.
IRTA testy: Jerez 22., Qatar 22.
A tak jak uz jsem napsal v uvodu, o titul mistra sveta se zrejme poperou jezdci se startovnimi cisly “1”, “3” a “80” (vsichni Aprilia) – kdyz do souboje o vitezstvi v jednotlivych zavodech jiste zasahnou i muzi, kteri maji na svych motocyklech bud cislici 4, tedy “34” (Honda) a “4” (KTM), mozna i "19". Ale pro jednotliva podiova umisteni se jiste da pocitat i s “15” (Gilera), “12” (Aprilia) ci “55”, “60” a “73” (vsichni Honda) a snad i “36” (KTM).
To ale nemluvim o eventualnich zavodech na mokru, kdy “14” – tedy Anthony West, bude mit letos k dispozici rovnez motocykl Aprilia LE.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist