Pre Grand Prix 125 ccm - 2007

Jiz ve ctvrtek se konecne roztoci kola a rozburaci motory dlouho ocekavane silnicni motocyklove sezony 2007. Bude to v exotickem Qataru, na okruhu Losail, kde se o vikendu jel zavod WSBK a WSS a kde take vsechny kubatury letos testovaly. Ve svem prvnim clanku na toto tema "Predsezonni zamysleni – 125 ccm" se podivejme na kubaturu, ve ktere muzeme letos myslet hodne vysoko.

Pre Grand Prix 125 ccm - 2007
Kdyz jsem vloni psal toto predsezonni zamysleni, tak jsem mimo jine napsal, ze v pripade Lukase Peska nejsou dle meho nazoru vyloucena podiova umisteni a byl bych velmi rad, kdyby poprve v ceske motocyklove historii vyhral nas jezdec mistrovsky zavod teto tridy”. To bylo vloni, vitezstvi se sice prazskemu jezdci Lukasi Peskovi zatim nepodarilo, ovsem prognoza podiovych umisteni byla behem sezony splnena. Takze “chybelo” jen to vitezstvi. Ovsem nyni je situace trochu jina, ale vice v nasledujich radcich.
Nekolik prednich pilotu opustilo tuto tridu. Byl to predevsim prekvapivy suveren roku 2006, mistr sveta Spanel Alvaro Bautista. Byl to ale take ex-mistr sveta Svycar Thomas Lüthi ze Svycarska a take “seda eminence” teto tridy poslednich let, dvojnasobny vicemistr sveta Fin Mika Kallio. Ti vsichni totiz, stejne jako Julian Simon (9.), Fabrizio Lai (11.) ci treba i nas Karel Abraham (24.) presli o tridu vys.
55 Hector Faubel (SPA) Bancaja Aspar, Aprilia RSA
Héctor Faubel zakoncil sezonu 2006 jako treti, a po odchodu Bautisty a Kallia by se mel automaticky posunout na nejvyssi stupinek. Coz je ovsem pouha teorie. Faubel dokazal vloni 2x vyhrat, ale v nasledujicim zavode dojet “bez problemu” do cile az na 7. miste. A tak se musi oprostit od zbytecnych padu a snazit se celou sezonu jezdit vic konstatne.
IRTA testy: Jerez – 7., Qatar – 3.
75 Mattia Pasini (ITA) Polaris World, Aprilia RSA
Vloni v MS celkove 4., v roce 2005 rovnez, navic uz 8x vyhral Ital Mattia Pasini zavod Grand Prix. Pojede svou 4. sezonu a jak sam rika, ma doposud “jeden otevreny ucet”! Chtel uz sice opustit nejnizsi kubaturu, ale pouze v tom pripade, kdyz bude mit startovni cislo 1! “A tak se musim jeste jednou pokusit, splnit tento cil. Ne nadarmo pojede s napisem “Torno subito…”, nebol-li “Vratil jsem se nazpet…” Podle meho nazoru patri italsky jezdec mezi tri vazne kandidaty na titul mistra sveta 2007. A nesmime zapomenout, ze prave Pasini pojede jeden ze tri oficielnich tovarnich motocyklu Aprilia v teto kubature. Vysledky testu hovori za vse! Pasini je jeden ze tri vaznych kandidatu na titul mistra sveta 2007!
IRTA testy: Jerez – 1., Qatar – 2.
33 Sergio Gadea (SPA) Bancaja Aspar, Aprilia RSA
Nejen mezi uchazece o podiova umisteni, respektive o jednotliva vitezstvi bude urcite patrit i dalsi z « Asparovych » hochu, Sergio Gadea. Ale to, co jsem napsal o Faubelovi, plati ve stejne mire i Gadeovi. Nesmime ale zapomenout, ze prave Gadea pojede, stejne jako Pasini a Faubel tovarni motocykl Aprilia. Vloni skoncil Gadea v MS na 5. miste a dokazal nejen zajizdet podiova umisteni, ale i totalne “vyhoret”…
IRTA testy: Jerez – 12., Qatar – 4.
52 Lukas Pesek (CZE) Valsir Seedorf, Derbi
Rada expertu povazuje Cecha Lukase Peska za jednoho z vaznych uchazecu o titul mistra sveta, jestli maji pravdu, ukaze samozrejme az nova sezona. Vloni skoncil Lukas Pesek celkove 6., ale pripsal si na sve konto celkem tri podiova umisteni. A na letosnich testech patril vzdy mezi nejrychlejsich 5 pilotu teto tridy.
Takze prejeme hodne stesti, co nejvice mistrovskych bodu a mozna i….
IRTA testy: Jerez – 3., Qatar – 5.
14 Gabor Talmacsi (HUN) Bancaja Aspar, Aprilia
Rikal jsem tri ! Ano, a tim tretim vaznym kandidatem na titul mistra sveta 2007 (vedle Pasiniho a Peska) je rozhodne tento madarsky jezdec, ktery bydli primo ve stredu Budapesti. Za posledni tri roky pojede uz na tretim motocyklu ruzne znacky. Na KTM byl v roce 2005 celkove 3., vloni sedlal nejlepsi Hondu a zakoncil sezonu jako 7. Ale letos pojede v prvotridni staji a mozna i s opravdovym tovarnim motocyklem z Noale. I on stejne, jako Pasini dominovali obema testum IRTA!
IRTA testy: Jerez – 2., Qatar – 1.
71 Tomoyoshi Koyama (JPN) Red Bull KTM 125, KTM
Maly vzrustem, ale velky vykonem. Japonsky talent Koyama pojede poprve ve sve kariere opravdovy tovarni motocykl. A hrozne rad by navazal na japonskou tradici teto kubatury, – vzpomenme si jen na 90- ta leta, kdy mezi nejlepsimi sesti v cili byli pouze japonsti piloti a kdy tituly mistrà sveta ziskavali Kazuto Sakata ci Haruchika Aoki (oba 2x), respektive zavody Grand Prix vyhravali Masaki Tokudome, Takeshi Tsujimura, Masao Azuma ci nezapomenutelny Noboru Ueda. Zda se mu to podari, bude pochopitelne odpovezeno teprve v listopadu roku 2007. Ale dle meho nazoru bude sympaticky Koyama cernym konem sampionatu roku 2007! A vzpomenme na lonskou sezonu, kdo by dal pred sezonou za Bautistu ruku do ohne…
IRTA testy: Jerez – 5., Qatar – 13..
44 Pol Espargaro (SPA) Belson Campetella, Aprilia
Bude jmenovany mladik Pol Espargaro (15 let) nastupcem Daniela Pedrosy? Tezko rici, ale spanelsti novinari hodnoti mladsiho z bratru Espargarovych jezdecky vys, nez napriklad Jorge Lorenza…! Vloni skoncil celkove az jako 21., ale ve finale byl v cili klasifikovan jako 6.!
IRTA testy: Jerez – 9., Qatar – 15.
38 Bradley Smith (GBR) Repsol Honda 125 ccm, Honda
Pokud jsme predstavili mladicka Espargara, tak u teenageru nesmime zapomenout ani na britskeho odchovance MotoGP Academy, tedy Bradleyho Smithe. Ten skoncil na obou testech v desitce nejrychlejsich a to stejne se da od neho ocekavat po zaverecnem uctovani roku 2007.
IRTA testy: Jerez – 8., Qatar – 7.
A v zaveru tedy muj typ na letosni rok, o titul se poperou jezdci z Piaggio Group (Aprilia, doufejme ze i jeden jisty jezdec na Derbi) s Tomo Koyamou na KTM.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist