Pre - Donington

Letos naposledy se jede Grand Prix Velké Británie na okruhu Donington. Jak je většině pozorných čtenářů jistě známo, v roce 2010 se už jede GP Anglie na Silverstone. Takže Goodbye Donington!

Donington Park
Postaven 1931 
Upraven 1985
Pole position vlevo 
Délka okruhu 4.023 km 
Šířka tratě 10 m
Pravé zatáčky 7
Levé zatáčky 4 

Dva víkendy po sobě mají na pořadu jezdci seriálu MotoGP, tedy po sobě jdoucí dva závody Grand Prix, po německém Sachsenringu se nyní jede na britském okruhu Donington a pak následuje velká prázdninová přestávka a po ní už vrchol české silniční sezóny, Grand Prix Cardion AB České republiky.

Třída nejslabší - tedy do 125 ccm

Trojice Asparových mušketýrů vede v této třídě v následujícím pořadí: Španěl Julian Simon má na svém kontě 129 bodů před svým krajanem Sergio Gadeou (104 bodů) - který říká: "Konečně mám zase radost ze závodění" a Britem Bradleyem Smithem (98,5).

Čtvrtý je první "neasparovec", Andrea Iannone z Itálie (93,5), pátý další Španěl Nicolas Terol (81,5) - všichni na továrních motocyklech Aprilia a šestý jeho krajan Pol Espargaro na Derbi (62,5). Sedmý je španělský mladík Marc Marquez s KTM (55), osmý německý Ital Sandro Cortese na Derbi (55) před dalšími svými dvěma krajany Jonasem Folgerem (54) a Stefanem Bradlem (44) - oba na Apriliích.


Náš Lukáš Šembera z týmu Matteoni Racing na Aprilii RSW zatím sice nezískal ani jeden bod, ale v posledních dvou závodech k nim měl už hodně blízko. Byly to ale tratě, an kterých už v minulosti závodil (Assen, Sachsenring), zatímco Donington je pro něho úplně novou tratí. 


Ale v Doningtonu pojede i náš druhý jezdec. S "wild card" se představí Karel Pešek s motocyklem Derbi. Ten ji dostal především na základě vynikajících výkonů v seriálu IDM.

Donington 2008 - Vloni zde vyhrál překvapivě domácí Scott Redding před pozdějším mistrem světa Mike di Megliem a Marc Marquezem.

Naše třída - neboli 250 ccm

Na čele šampionátu je i nadále zkušený japonský samuraj Hiroshi Aoyama s Hondou, který má na svém kontě 134 bodů. Ovšem jeho cíl: "Na Sachsenringu a v Doningtonu získám rozhodující body" se zatím továrnímu jezdci HRC splnit nepodařilo.
 

Za Aoyamou následuje jako druhý největší papírový favorit, tedy španělský jezdec Alvaro Bautista (124 bodů) před svým krajanem Hectorem Barberou (106) - oba na Aprilii a mistrem světa Marcem Simoncellim z Itálie na Gileře (102), který po Sachsenringu řekl: "Mé 10.-té vítězství v Grand Prix bylo velmi důležité, vždyť jsem sebral body jak Barberovi, tak Bautistovi a také i Aoyamovi." 


Pátý je Ital Mattia Pasini (64), šestý zkušený španělský matadór Alex Debon (63) a za ním se poskládali Švýcar Thomas Lüthi (60) - všichni na továrních motocyklech z Noale, španělský jezdec Hector Faubel na Hondě (59), jeho značkový kolega Raffaele De Rosa z Itálie (58) a konečně Top 10 dokompletoval veterán této kubatury Roberto Locatelli z Itálie na druhém továrním motocyklu Gilera (53).

Ovšem velmi to vře od 11. až po 15. pozici, zde je rozdíl pouhých 7 bodů a mezi tyto jezdce patří kromě Ratthaparka Wilairota na Hondě (11.-38 bodů), Julese Cluzela s Aprilií (13.-35) a Mike di Meglia na další Aprilii (14.- 32) i naši piloti Lukáš Pešek z Auto Kelly CP (12. -36 bodů) a Karel Abraham z Cardion AB Motoracing (15. -31).

Donington 2008 - Mika Kallio před Simoncellim a Bautistou, to bylo loňské pořadí. A jak skončili vloni naši: 12. Karel Abraham, 13. Lukáš Pešek.

A jedna aktuální novinka, týkající se této kubatury:
Ačkoliv původně nechtěla Aprilia v nové třídě Moto2 vůbec v roce 2010 startovat (stejně jako KTM), tak nyní je situace úplně jiná:
Tovární tým Aprilie Moto2 by měl jet pod hlavičkou týmu Aspar a to ve složení Julian Simon a Mike di Meglio.

Královská kubatura - MotoGP

"Pokud je na čele čtveřice, která bojuje o vítězství skoro v každém závodě, tak je úplně jedno, že jede pouze 17 motocyklů" - říká šéf Dorny Carmelo Ezpeleta a má pravdu v tom, že tak napínavou sezónu kubatury MotoGP už dlouho nepamatujeme! 

Tabulku šampionátu vede současný král Valentino Rossi s celkovým počtem 176 bodů (už 101 vítězných závodů Grand Prix), tedy tento snímek je ARCHIVNÍ! 

Rossiho následuje jeho týmový kolega Jorge Lorenzo (162 bodů), ovšem ten "Po čtyřech porážkách po sobě, chci otočit před letní přestávkou kormidlo ve svůj prospěch", vyjádřil se Jorge Lorenzo. Třetí je stále s únavou (nemocí?) hodně laborující Casey Stoner (148).
 

Toho pak následuje jako čtvrtý tovární jezdec Repsol Hondy, Dani Pedrosa (108).



Američan Colin Edwards je pátý a to jako nejlepší satelitní jezdec (83 bodů). Jeho následuje další "soukromník" Marco Melandri (70) a za ním je Andrea Dovizioso (69) - "Po třech nulách chci dojet konečně až do cíle", a dále Australan Chris Vermeulen na Suzuki (64). Jeho týmový kolega Loris Capirossi je devátý (61) a Francouz Randy de Puinet s LCR Hondou desátý (58). 

Následuje dvojice týmu Gresini Honda Alex de Angelis a Toni Elias (po 47 bodech), ex-mistr světa Nicky Hayden na druhé tovární Ducati (46), James Toseland s Tech3 Yamahou (45) a konečně Top 15 kompletuje nejlepší "rookie" Mika Kallio na Pramac Ducati (28).

Ital Niccolo Canepa na druhé Pramac Ducati je šestnáctý (20) a za ním je dvojice, která si zatím body připisovat určitě nebude, tedy Sete Gibernau (12) a Yuki Takahashi (9). 

Poslední je maďarský nováček Gábor Talmacsi s jedním bodem.

Bratři Nietové sice nemají momentálně tým, ale mají aspoň v paddocku "Hotel na kolečkách". O co se vlastně jedná? Je to obrovský Motorhome se šesti "GP Rooms" o rozloze 12 m2. Jeden závodní evropský víkend v něm stojí 2.000 Euro, celá sezóna pak 20.000 Euro. Momentálně jsou obsazeny čtyři a obývají je Hiroshi Aoyama, Alvaro Bautista, Marx Marquez a Eliasův poradce Alex Crivillé. A výhody? Kromě toho, že jsou každý den uklízeny, tak jezdci nemusí platit vlastního šoféra k vlastnímu Motorhome. Příští rok chtěji bratři Angel a Pablo Nietové mít tyto "Mega Motorhomy" minimálně dva.

A jen k nedávné historii, v roce 2008 vyhrál v Donnigtonu Casey Stoner před Valentinem Rossim a Dani Pedrosou.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist