Poučila se Ducati z chyb?

Ducati pracuje usilovně na nové verzi hliníkového podvozku motocyklu Ducati Desmosedici GP12, který by měl být poprvé nasazen na testech 31. ledna v Malajsii.

Řadu let nikdo nepochyboval o Filippu Preziosim, jako o technickém řediteli Ducati Corse. Bohužel hned v prvním roce Rossiho éry u Ducati se na hlavu, po motocyklovém zranění pouze v invalidním vozíku sedícím inženýrovi, snesla řada kritických hlasů.

V průběhu sezóny požadovali tovární jezdec Ducati Valentino Rossi a jeho šéftechnik Jeremy Burgess neustálé a hodně drastické technické změny. Pro první test po Grand Prix ve Valencii v listopadu minulého roku obdržel Rossi tak dlouho očekávaný hliníkový deltaboxový podvozek, který postavila firma FTR v Anglii. S tím původním karbonovým šasím totiž nedosahovaly pneumatiky Bridgestone požadované provozní teploty a to vedlo ke špatnému pocitu jezdce s předním kolem.

Ovšem ani první hlinikové šasí všechny tyto problémy nevyřešilo. Takže si počkejme, co se vlastně za motocykl - na kterém se nyní horečně ve dne v noci pracuje - objeví na testech v Sepangu...
"Po prvním funkčním testu ve Valencii jsme hodně dílů změnili, neboť u prvního prototypu byly použity ještě některé komponenty z předchozího karbonového šasí.", řekl dnes Preziosi při týmové prezentaci Marlboro-Ducati v Madonna di Campiglio.

Dle Preziosiho má hliníkové šasí své nesporné výhody: "Máme více možností, jakou zvolit pozici motoru a tím i více možností pro nastavení podvozku".

Ovšem Preziosi si je vědom současné reality a proto si nedělá žádné falešné představy: "Naše ztráta na Hondu a Yamahu byla v roce 2011 hodně velká. A právě tyto dvě továrny, tedy naši soupeři, mají s hliníkovým podvozkem hodně zkušeností. Samozřejmě, že děláme vše pro to, abychom naši ztrátu snížili. Ale zároveň počítáme s tím, že japonské továrny rovněž tvrdě pracují na dalším vývoji. Pro nás je to obrovská výzva, která nás čeká. Naštěstí jsme v loňském roce nasbírali hodně důležitých informací. Máme za sebou hodně nepříjemnou sezónu GP. Ale my máme všechny schopnosti k tomu, abychom se opět dostali do špičky".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist