Poncharal souhlasí s Ezpeletou

Prezident IRTA Herve Poncharal je stejného názoru jako boss Dorny Carmelo Ezpeleta, pro Suzuki by neměly být v sezoně 2014 vytvořeny žádné extra pozice na startovním roštu. Tím by dle jeho názoru byla chráněna jistota menších týmů v MotoGP.

Carmelo Ezpeleta už dříve naznačil, že pro návrat Suzuki v roce 2014 rozhodně nenatáhne vstupní červený koberec a že se tato značka musí spojit s nějakým už existujícím týmem. Stejného názoru je i prezident IRTA Herve Poncharal: "Je to to nejlepší řešení pro startovní rošt MotoGP. Když totiž v minulosti řekli, že přijdou s vlastním týmem, tak jsme byli prostě hodně měkcí. Formule 1 to udělala velmi dobře, zajistila stabilitu na gridu a umožnila tak přežití netovárních týmů".

Všechny nezávislé privátní týmy musely řadu let bojovat, aby se staly součástí závodění v královské kubatuře: "Pro týmy je hodně důležité, že mohou jezdit v MotoGP a to bez strachu, že nebudou mít své místo na startovním roštu. Stačí se podívat na týmy LCR, Gresini nebo Aspar. Vezměme jako příklad právě stáj Aspar. Podepíše dvouletou smlouvu se Suzuki na sezóny 2014 a 2015 a ta, když se třeba rozhodne opět skončit, tak to Aspar přežije a může spolupracovat s jinou továrnou. Pokud se třeba rozhodne závodit v MotoGP továrna BMW a bude se chtít vrátit zpět Kawasaki a Aprilia, tak nemůžeme mít na startovním roštu 30 motocyklů, na to prostě nejsou peníze, takový počet ufinancovat", vysvětluje dále Francouz.
Každý tým, který přežil hodně tvrdé ekonomické časy a i v nich dokázal závodit ve světovém šampionátu, by měl i nadále dostat šanci závodit v královské kubatuře. Suzuki ostatně plánuje nevstoupit do šampionátu přímo, nýbrž jako dříve na úrovni týmu: "Pokud se podíváme do minulosti, tak takovým systémem pracovali už dříve. Využili struktury, kterou vybudovali Garry Taylor nebo Paul Denning", ví velmi dobře Poncharal.

Prezident IRTA je navíc názoru, že kvůli minulému chování Suzuki v MotoGP je potřeba brát tuto továrnu hodně opatrně: "Měli závodit pět roků a smlouvu nedodrželi. Potom měli ve smlouvě tým o dvou jezdcích a najednou startovali pouze s jedním. Podpořili pravidla o Rookie a pak sami chtěli, aby dostali výjimku. A nakonec se se šampionátem rozloučili".

Nový koncept by měl Suzuki pomoci k tomu, aby nezačínali od samé nuly a nemuseli hned investovat obrovské množství peněz. Jako příklad dává Poncharal tým Kawasaki Racing v šampionátu World Superbike: "Spolupracovali s Paulem Birdem a nyní s jedním španělským týmem a funguje to skvěle. Kawasaki dodává technickou podporu a najde si vždy tým, který za ně závodí. A přináší to úspěchy a navíc mají celý projekt pod kontrolou".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist