Poncharal: Nový reglement je smysluplný
Text: Jiří Mikšík | Foto: Press | Zveřejněno: 7.1.2010 | Zobrazeno: 2 036x
Týmový šéf Tech3 Yamaha Hervé Poncharal vidí jen pozitiva na zvýšení obsahu motocyklů královské kubatury na 1000 ccm.
Obsah 1000 ccm, vrtání do 81 mm, maximálně 4 válce - to jsou základní technická výstupní data pro rok 2012. V praxi to znamená, že éra motocyklů o obsahu 800 ccm trvala (bude trvat) pouhých 5 let.
Takže teď všichni kritizují Dornu, FIM a MSMA, že neměli vůbec obsah motocyklů z 990 ccm na 800 ccm snižovat!
Ovšem, když byla nová třída o obsahu 800 ccm v roce 2005 odsouhlasena, tak o nějaké hospodářské krizi nebylo ani "vidu ani slychu" a také nikdo ani ve snu netušil, jak se z nových motocyklů o obsahu 800 ccm stanou díky "Traction-Control a Launch-Control" opravdové rakety.
Majitel stáje Tech3-Yamaha Hervé Poncharal, zároveň muž s velkým vlivem neboť je prezidentem sdružení týmů IRTA, říká: "Tímto způsobem se sníží výdaje", je přesvědčen Francouz: "Navíc se bude tak moci zúčastnit závodů královské kubatury více týmů, neboť nebude potřeba tak velký budget a motory budou podobné sériovým. A konečně mohou tak být přesvědčeny nové továrny, aby se zapojily do závodění v královské kubatuře, jako třeba Aprilia a BMW. I pokud by se nezúčastnily s oficiálními závodními týmy, tak mohou minimálně pronajmout své mototy renomovaným týmům", vidí samá pozitiva nového reglementu Hervé Poncharal.
Takže teď všichni kritizují Dornu, FIM a MSMA, že neměli vůbec obsah motocyklů z 990 ccm na 800 ccm snižovat!
Ovšem, když byla nová třída o obsahu 800 ccm v roce 2005 odsouhlasena, tak o nějaké hospodářské krizi nebylo ani "vidu ani slychu" a také nikdo ani ve snu netušil, jak se z nových motocyklů o obsahu 800 ccm stanou díky "Traction-Control a Launch-Control" opravdové rakety.
Majitel stáje Tech3-Yamaha Hervé Poncharal, zároveň muž s velkým vlivem neboť je prezidentem sdružení týmů IRTA, říká: "Tímto způsobem se sníží výdaje", je přesvědčen Francouz: "Navíc se bude tak moci zúčastnit závodů královské kubatury více týmů, neboť nebude potřeba tak velký budget a motory budou podobné sériovým. A konečně mohou tak být přesvědčeny nové továrny, aby se zapojily do závodění v královské kubatuře, jako třeba Aprilia a BMW. I pokud by se nezúčastnily s oficiálními závodními týmy, tak mohou minimálně pronajmout své mototy renomovaným týmům", vidí samá pozitiva nového reglementu Hervé Poncharal.
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?