Pojede pět Aprilií CRT?
Text: Jiří Mikšík | Foto: Aprilia Racing | Zveřejněno: 21.11.2011 | Zobrazeno: 4 419x
Dle aktuálního vývoje kubatury MotoGP ohledně motocyklů CRT je velmi pravděpodobné, že na startovním roštu 2012 bychom mohli vidět až pět modifikovaných superbikových motocyklů Aprilia RSV4.
Některé týmy CRT chtějí v příštím roce nastoupit do závodů MotoGP se zakázanými superbikovými motocykly Aprilia RSV4 z roku 2010, což ostatně není žádná novinka a pravidelní a především pozorní čtenáři tohoto webu to vědí. Nyní ředitel závodního oddělení Aprilie Gigi Dall'Igna potvrdil, že by se na startovním roštu mohlo objevit až pět těchto modifikovaných motocyklů. Sice ještě není podepsaná žádná smlouva, ale týmy CRT dostanou kompletní "balíček", tedy celý motocykl. To se samozřejmě moc nezamlouvá výrobcům šasí z Moto2 (Suter či FTR), neboť doufali, že potencionálním zákazníkům nabídnou do svého šasí motor ze superbikové Aprilie. Toto nové řešení, tedy kompletní modifikovaný superbikový motocykl, je ovšem pro týmy CRT lepší, všechno z jedné ruky je totiž pochopitelně o hodně lacinější.
To byl také důvod, proč vyslala Aprilia minulý týden svého testovacího jezdce Alexe Hofmanna do Valencie, aby zde nashromáždil během tří dnů potřebná data. A hned se ukázal jeden podstatný problém, s motocyklem RSV4 obutých do pneumatik Bridgestone byl totiž Němec o dvě sekundy pomalejší než když jezdil s gumami Pirelli s kterými byl tento motocykl od samého začátku vyvíjen. Hofmannovi se nepodařilo přivést hodně obtížně zahřívatelné pneumatiky Bridgestone na tu správnou teplotu. Ovšem šasí, které používá Aprilia v superbikovém šampionátu, by stejně nemohlo být v kubatuře MotoGP použito, neboť neodpovídá reglementu tohoto šampionátu a muselo by se modifikovat.
Z tohoto důvodu postaví Aprilia na základě získaných dat nový podvozek, který přenese na pneumatiky jinou váhu a tak se dosáhne u Bridgestone požadované teploty. Bohužel ve čtvrtek se získávání důležitých dat kvůli počasí nedařilo, naopak v pátek byl poslán se stejným testovacím motocyklem na trať i Randy de Puniet, který je na nejlepší cestě stát se jezdcem CRT u Aspara. Ostatně oznámení jeho a týmového kolegy Aleixe Espargara - byl v týmu kubatury Moto2 nahrazen Tonim Eliasem - se dá očekávat v nejbližších dnech. Bohužel v pátek nebyl okruh Ricarda Torma v tom nejlepším stavu, navíc každou chvíli hrozil déšť.
A jak je to se statusem týmu CRT? Ten by se neztratil, neboť by to nebylo nasazení továrního týmu jako takového, když tyto motocykly by si tým od továrny - v tomto případě od Aprilie - musel koupit. A tento status by zůstal tak dlouho, dokud bude komise Grand Prix názoru, že se nejedná o nasazení továrního týmu, a tým by i nadále měl status CRT.
A o které týmy a jezdce se vlastně jedná? Dva by měl nasadit Aspar s jezdci Aleixem Espargarem a Randy de Puinetem, Speed Master s Anthony Westem by byla třetí Aprilia CRT, ta čtvrtá je potom plánována pro ex-šéftechnika Aprilie Giampiera Sacchiho pro letošního vicešampiona litrových stocků Danila Petrucciho a ten poslední, pátý motocykl z Noale, by měl jezdit James Ellison v britském týmu Paul Bird Motorsport.
To byl také důvod, proč vyslala Aprilia minulý týden svého testovacího jezdce Alexe Hofmanna do Valencie, aby zde nashromáždil během tří dnů potřebná data. A hned se ukázal jeden podstatný problém, s motocyklem RSV4 obutých do pneumatik Bridgestone byl totiž Němec o dvě sekundy pomalejší než když jezdil s gumami Pirelli s kterými byl tento motocykl od samého začátku vyvíjen. Hofmannovi se nepodařilo přivést hodně obtížně zahřívatelné pneumatiky Bridgestone na tu správnou teplotu. Ovšem šasí, které používá Aprilia v superbikovém šampionátu, by stejně nemohlo být v kubatuře MotoGP použito, neboť neodpovídá reglementu tohoto šampionátu a muselo by se modifikovat.
Z tohoto důvodu postaví Aprilia na základě získaných dat nový podvozek, který přenese na pneumatiky jinou váhu a tak se dosáhne u Bridgestone požadované teploty. Bohužel ve čtvrtek se získávání důležitých dat kvůli počasí nedařilo, naopak v pátek byl poslán se stejným testovacím motocyklem na trať i Randy de Puniet, který je na nejlepší cestě stát se jezdcem CRT u Aspara. Ostatně oznámení jeho a týmového kolegy Aleixe Espargara - byl v týmu kubatury Moto2 nahrazen Tonim Eliasem - se dá očekávat v nejbližších dnech. Bohužel v pátek nebyl okruh Ricarda Torma v tom nejlepším stavu, navíc každou chvíli hrozil déšť.
A jak je to se statusem týmu CRT? Ten by se neztratil, neboť by to nebylo nasazení továrního týmu jako takového, když tyto motocykly by si tým od továrny - v tomto případě od Aprilie - musel koupit. A tento status by zůstal tak dlouho, dokud bude komise Grand Prix názoru, že se nejedná o nasazení továrního týmu, a tým by i nadále měl status CRT.
A o které týmy a jezdce se vlastně jedná? Dva by měl nasadit Aspar s jezdci Aleixem Espargarem a Randy de Puinetem, Speed Master s Anthony Westem by byla třetí Aprilia CRT, ta čtvrtá je potom plánována pro ex-šéftechnika Aprilie Giampiera Sacchiho pro letošního vicešampiona litrových stocků Danila Petrucciho a ten poslední, pátý motocykl z Noale, by měl jezdit James Ellison v britském týmu Paul Bird Motorsport.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?