Podle Zeelenberga přišel Lorenzo o titul v Německu

Bitva o titul MotoGP byla v letošním ročníku motocyklového šampionátu hodně vyrovnaná, když po dlouhých sedmi letech rozhodlo o prvním místě až finále sezony ve Valencii. Mistrem světa se nakonec stal Marc Márquez, jenž úřadujícího světového šampiona Jorge Lorenza porazil rozdílem čtyř bodů.

Podle Zeelenberga přišel Lorenzo o titul v Německu
Tak těsná prohra Jorge Lorenza nesmírně mrzela. Aby také ne, když v závodech odjel na vedoucí pozici nejvíc kol, vyhrál víc závodů než loni a bitvu o titul prohrál s nováčkem královské kubatury, jenž se tak stal nejmladším šampionem v historii seriálu Grand Prix a od roku 1978 také prvním nováčkem, jemuž se podařilo vyhrát titul.

Podle Lorenzova šéfa týmu Wilco Zeelenberga, nebylo snadné tak těsnou prohru akceptovat, když v rozhovoru pro Motorcycle News mimo jiné uvedl: „Bylo těžké to přijmout, ale to co jsme viděli, bylo ohromné pro tento sport a Jorge na to může být hrdý. Vyhrát osm Grand Prix a přitom nedosáhnout na titul je těžké skousnout, ale ve finále byl Márquez o čtyři body lepší, takže si titul rozhodně zaslouží.“
Klíčový moment sezony, který rozhodl, že Španěl titul neobhájí, nastal podle Zeelenberga v polovině července, když na německém okruhu Sachsenring Jorge Lorenzo podruhé od Assenu havaroval. V Holandsku ještě stačil čtyřiadvacet hodin po operaci zlomeniny klíční kosti závodit, ale to samé už nebylo možné zopakovat v Německu.

Následovaly závody v Laguně Seca, Indianapolis a Brně. Lorenzo nicméně nebyl v ideální kondici, což stačilo k tomu, aby přišel o potřebný kontakt s vedoucím jezdcem seriálu Marcem Márquezem. „Nehoda v Německu byla v tomto směru klíčová, i když ani pád v Assenu nebyl na seznamu našich přání,“ pokračoval Zeelenberg.
„Jediné bylo to, že k nehodě v Assenu došlo v dešti. Tyto motorky jsou neuvěřitelně rychlé, takže se v dešti snadno roztočí. Jorge jel na šestý převodový stupeň a jakmile najel na bílou čáru lemující trať, okamžitě k tomu došlo. Myslím, že to lze brát jako závodní nehodu, která se může stát kdykoliv během sezony.“

„V Německu si věřil, cítil, že je na tomto místě silný a motorka se také zlepšila, takže to chtěl dokázat. Jenže udělal chybu, protože na to až příliš tlačil a překročil hranici. Obě nehody byly příliš velké na to, aby z nich člověk vyvázl bez jakéhokoliv zranění,“
dodal Wilco Zeelenberg.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist