Po Valencii plánuje Aprilie test v Jerezu

Aprilie nasadila v testu ve Valencii poprvé svůj prototyp třídy MotoGP. Novinku italského výrobce měl v pondělí testovat pouze Alex Hofmann, ale jakmile bylo jasné, že v úterý dojde k zhoršení povětrnostních podmínek, na dráhu vyjeli také oba jejich jezdci Álvaro Bautista a Marco Melandri.

Ital Marco Melandri se poprvé po čtyřech letech v superbikovém šampionátu vrátil do paddocku MotoGP a musel si zvykat nejen na novou motorku, ale také na pneumatiky Bridgestone a karbonové brzdy. Cílem bylo najet kilometry a získat potřebnou jistotu v sedle nové motorky. Testem ve Valencii to pro Aprilii nekončí, protože ještě mají před sebou privátní testy v Jerezu.
„Vzali jsme na dráhu kompletně novou motorku na její premiérovou jízdu, což byl skvělý zážitek!“ uvedl Marco Melandri, jenž si za tři dny připsal na konto 79 kol. „Pro mě to bylo o tom si muset zvyknout na jiné pneumatiky než jaké jsem znal z působení v superbikovém šampionátu. Proto bylo důležité najet co nejvíc kol a nastřádat data a získávat cit s motorkou. Z tohoto hlediska jsem spokojený, protože už začínám chápat, kde je třeba udělat změny a jak.“

„Motorka je jiná než Aprilia s níž jsem závodil ve SBK, ale narodila se do dobrého prostředí a velmi dobře reaguje na změny. Stále ještě zůstává hodně práce, kterou je třeba udělat a další testy v Jerezu tak budou velmi důležité. Pak už získáme jasnější představu ohledně našeho potenciálu,“
dodal Marco Melandri, který s Aprilii MotoGP podepsal až v den prvních testů ve Valencii.
Španěl Álvaro Bautista má po zkušenostech s Hondou nyní možnost pracovat s naprosto novým strojem, který je třeba připravit pro únorové testy a na začátek sezony, která bude ve znamení vývoje. V pondělí vyjel na dráhu až v samotném závěru, Aprilii vyzkoušel v dešti a na mokrém povrchu, ale nejvíc zkušeností získal až poslední den testu ve Valencii.

„Byl to překvapující a velmi pozitivní test!“ řekl Álvaro Bautista. „Včera (úterý) jsem byl schopný začít hodně pozvolna a získat tím představu, jak je třeba tuto motorku řídit. Při každém dalším výjezdu na trať mi motorka přišla stále víc pohodlnější. Dnes (středa) jsme měli možnost jet na suchém povrchu, ale cíl byl v podstatě stejný a to, najet co nejvíc kilometrů a poznávat motorku. Výsledky jsou pozitivní, i když je jasné, že nás čeká ještě spousta práce.“
„Zlepšení například potřebuje motor, ale už koncem měsíce budeme v Jerezu testovat novou pohonnou jednotku s pneumatickými ventily. Co se týče podvozku, tak tam jsme v průběhu testu neudělali žádné změny v rámci nastavení odpružení a geometrie. Začněme na tom pracovat až ve zmiňovaném Jerezu. Co se týče týmu, tak tam jsem se okamžitě cítil se všemi v pohodě. Dobře spolupracujeme a rozumí mi. Myslím, že společně odvedeme dobrou práci.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist