Po testu v Kataru figurují jezdci Tech 3 ve druhé desítce

Jezdci Monster Yamaha Tech 3 mají za sebou náročnou předsezonní přípravu a poslední test v Kataru dokončili ve druhé desítce. Španěl Pol Espargaró obsadil v kombinaci časů jedenácté místo a Bradley Smith skončil třináctý. Samozřejmě očekávání byla jiná, ale skutečný stav věci odhalí až první závod sezony.

Po testu v Kataru figurují jezdci Tech 3 ve druhé desítce

Španěl Pol Espargaró byl v Kataru jedním z mála jezdců, kteří jeli kompletní simulaci závodu, takže určitou představu o tom, jak závod bude vypadat už má. Předsezonní příprava nebyla snadná a Španěl to nechal na sobě znát. Vyrovnat se s novou elektronikou a pneumatikami musel také Bradley Smith, jenž podobně jak loni pracuje systematicky s cílem stabilně bodovat v první desítce.

„Jsem spokojen s tím, co jsme udělali, třebaže tam samozřejmě zůstává ještě místo pro zlepšení,“ řekl po testu v Kataru Espargaró. „Po problémech v Malajsii, kde jsme nevěděli jakým směrem se máme vydat a kde jsme zápolili s elektronikou, jsem nebyl velkým optimistou. Na Phillip Islandu jsme se dokázali zlepšit a test ukončit do desátého místa. Tady (Katar) jsme nebyli zvlášť rychlí, co se týče jednoho kola, důležité ale je, že jsem jedním z mála, kdo jel simulaci závodu ve velmi dobrém tempu.“

„Jediným problémem simulace bylo, že v jejím průběhu došlo na vyvěšení červených vlajek. Motorky jsem se ani nedotkli a pak, když jsem se na dráhu vrátil, dokázal jsem zrychlit, což bylo dobré. Ve skutečnosti jsem nejrychlejší kolo zajel až po ujetí kompletní délky, což mi na Bridgestonech nikdy nešlo, ale na Michelinech to teď dokážu. Proto jsem rád, že sezona začíná právě tady v Kataru a už se nemůžu dočkat.“

Po testu v Losail Pol Espargaró vypadá spokojeně, nicméně pár týdnů předtím nebyl na Phillip Islandu zrovna nadšený, když v rozhovoru pro Motorsport.com Yamahu vůbec nešetřil. Jeden by řekl, že už snad ani nepočítá, že by s nimi smlouvu někdy prodloužil. Espargaró mimo jiné řekl, že jako jezdec Yamahy má sice vysoký plat, ale ten by někdy rád vyměnil za lepší vybavení. Také nerozumí tomu, proč má on, jako továrnou podporovaný jezdec, stejnou motorku jako jeho týmový kolega Bradley Smith. Také se pozastavil nad tím proč loni využili jen tři motory, když měli nárok na pět, proč nedostal novou převodovku nebo proč se mu třeba nedostává slibované podpory ze strany výrobce.

Britský závodník Bradly Smith loni dokončil sezonu před týmovým kolegou a společně s Valentinem Rossim byl jediný, kdo bodoval v každé z osmnácti Grand Prix. Letos je příprava na novou sezonu náročná i pro něho, protože není snadné v pár týdnech získat jistou s motorkou, která má jiné pneumatiky a řídící elektroniku. „Předsezonní příprava je letos jiná ve srovnání s předchozími ročníky,“ řekl. „Byl to zajímavý proces, kdy jsem si museli zvyknout na nové pneumatiky stejně jako posoudit jejich vývoj, protože jsme měli k vyhodnocení různé směsi předních a zadních pneumatik.“

„Musím říct, že přizpůsobit motorku k těmto směsím byla pořádná výzva a ani počasí nám situaci nijak neusnadnilo. Přesto si myslím, že jsme splnili náš cíl, což znamená, že bychom letos mohli být do osmého místa. Věřím, že motorku máme připravenou z devadesáti procent, takže prostor pro zlepšení tu stále ještě je.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist