Po prvním testu MotoGP v Sepangu

První třídenní mise testování královské kubatury v Sepangu skončila jasným vítězstvím, pokud to tak můžeme nazvat, úřadujícího šampiona Marca Márqueze. Ten v sedle tovární Hondy RC213V každým dnem zrychloval natolik, až vymazal rekord Casey Stonera, který tam Australan rovněž v únorovém testu zajel v roce 2012.

Po prvním testu MotoGP v Sepangu
Celkem čtyři jezdci dokázali kolo okruhu v Sepangu zvládnou s časem pod dvě minuty – Marc Márquez (Repsol Honda Team), Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing), Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) a Aleix Espargaró (NGM Mobile Forard Racing).

Čas Marca Márqueze, který zajel ve čtvrtek na hodnotu 1´59,533 sekundy, je vskutku impozantní, ale za pozornost stojí také výkon Jorge Lorenza, jemuž se rovněž ve čtvrtek podařilo zajet své vůbec nejrychlejší kolo 1´59,866 sekundy a to už ve druhém měřeném kole! To je hodně zajímavý fakt, jak rychle dokáže zahřát pneumatiky, které mu něco takového umožní. Márquez s Rossim nastavili svá maxima v desátém a jedenáctém kole. Ráno v Sepangu bylo pro zajetí nejlepších časů ideální, protože jakmile začala teplota stoupat, na nějaké razantní zlepšení už nebyl velký prostor.
Třeba ale takový Cal Crutchlow (Ducati Team) nastavil nejlepší kolo testu až ve svém posledním měřeném kole a v kombinaci časů obsadil dvanáctou příčku. Oba jezdci tovární Ducati byli po testu spokojeni a nechali se slyšet, že s tak pozitivními změnami ani nepočítali. Brit Crutchlow nejdřív zkoušel GP13 a dvakrát skončil na zemi. Už v úterý testoval GP14, okamžitě jezdil rychlejší časy a nespadl ani jednou. Poslední den na to Andrea Dovizioso zatlačil a poskočil z druhé desítky na sedmé místo. Zdá se, že strašák v podobě nečekaných pádů na přední kolo je pryč.
Překvapením prvního testu je výkon Aleixe Espargara, který loni ukončil spolupráci s Aspar týmem a přestoupil k Forward Racingu. Aspar následně oznámil stop projektu Aprilia a nakoupil produkční Hondy RCV1000R. V té chvíli se zdálo, že Espargaró svého rozhodnutí odejít lituje, ale minimálně po prvním testu v Sepangu mu musí být jasné, že udělal maximálně správné rozhodnutí. S motocyklem na základě Yamahy M1, ale s jinou kapotáží a elektronikou od Dorny, byly jeho časy možná velkým překvapením i pro jeho týmového kolegu Colina Edwardse. Američan je v kombinaci časů čtrnáctý a na Espargara ztrácí 1,7 sekundy, což je dost.

Velká očekávání byla před cestou do Malajsie od zbrusu nového motocyklu Hondy RCV1000R. Tento stroj mají ve svých boxech čtyři jezdci – Nicky Hayden a Hiroshi Aoyama z Drive M7 Aspar, Scott Redding z GO&FUN Honda Gresini a Karel Abraham, jezdec české stáje Cardion AB Motoracing. Nejrychlejší mužem na RCV1000R je po třech dnech testování Nicky Hayden s třináctým časem a s necelými dvěma sekundami ztráty na nejrychlejší čas. Rychlejší je v třídě Open jen Aleix Espargaró, ale to skutečně o dost rychlejší. Colin Edwards je ve srovnání s Haydenem pomalejší o dvě desetiny. Uvidíme konec měsíce, co technici Hondy vymyslí.
Do Sepangu dorazil testovací tým Suzuki MotoGP s jezdci Randy De Punietem, Nobuatsu Aokim a později také novou posilou Takuya Tsudou. Suzuki se intenzivně připravuje na návrat do seriálu, ale zatím to není ani na první desítku. Francouz De Puniet byl v kombinaci časů sedmnáctý a také poslední se ztrátou pod tři sekundy. Suzuki pracuje s vlastním softwarem a situaci jim komplikuje jeho nasazení do systému řídící jednotky Magneti Marelli. Do druhého testu to mají v továrně Suzuki definitivně vyřešit. Takže i tady bude zajímavé sledovat, kam až se ve výsledkové tabulce druhého testu dokáže Suzuki posunout.
Pro českého závodníka Karla Abrahama nebyl první test nijak zvlášť pozitivní. Do Malajsie odjel nadšený, že problémy s ramenem mu už nebudou komplikovat život a konečně si po dlouhé době vychutná jízdu v sedle motorky třídy MotoGP. Bohužel rameno stále bolí a s tím Abraham nemohl trhat rekordy ani v počtu najetých kol a ani v časech na kolo. Přesto testoval a snažil se alespoň některé body testovacího programu splnit. Nyní podstoupí další rehabilitační program a koncem měsíce se uvidí.

Druhý třídenní test v Malajsii májí jezdci a týmy královské kubatury na programu ve dnech 26. až 28.února 2014. Tento test by už mohl naznačit přibližné rozložení sil na startovním roštu královské kubatury 2014.

1. Test MotoGP 2014 – Sepang, Malajsie

Kombinace časů (den 1-2-3)

1 - Marc MARQUEZ - Repsol Honda Team - Honda RC213V - 1:59.533 - 167 kol
2 - Valentino ROSSI - Yamaha Factory Racing - Yamaha YZR-M1 - 1:59.727 - +0.194 - 177
3 - Jorge LORENZO - Yamaha Factory Racing - Yamaha YZR-M1 - 1:59.866 - +0.333 - 161
4 - Aleix ESPARGARO - NGM Mobile Forward Racing - FTR Yamaha - 1:59.998 - +0.465 - 111
5 - Stefan BRADL - LCR Honda MotoGP - Honda RC213V - 2:00.112 - +0.579 - 151
6 - Dani PEDROSA - Repsol Honda Team - Honda RC213V - 2:00.223 - +0.690 - 192
7 - Andrea DOVIZIOSO - Ducati Team - Ducati GP14 - 2:00.370 - +0.837 - 112
8 - Bradley SMITH - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR-M1 - 2:00.603 - +1.070 - 186
9 - Pol ESPARGARO - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR-M1 - 2:00.655 - +1.122 - 162
10 - Andrea IANNONE - Pramac Racing - Ducati GP14 - 2:00.725 - +1.192 - 150
11 - Alvaro BAUTISTA - GO&FUN Honda Gresini - Yamaha YZR-M1 - 2:00.788 - +1.255 - 170
12 - Cal CRUTCHLOW - Ducati Team - Ducati GP14 - 2:01.057 - +1.524 - 144
13 - Nicky HAYDEN - Drive M7 Aspar - Honda RCV1000R - 2:01.514 - +1.981 - 173
14 - Colin EDWARDS - NGM Mobile Forward Racing - FTR Yamaha - 2:01.731 - +2.198 - 108
15 - Michele PIRRO - Ducati Test Team - Ducati GP14 - 2:01.782 - +2.249 - 171
16 - Hiroshi AOYAMA - Drive M7 Aspar - Honda RCV1000R - 2:02.383 - +2.850 - 183
17 - Randy DE PUNIET - Suzuki Test Team - Suzuki XRH-1 - 2:02.486 - +2.953 - 205
18 - Yonny HERNANDEZ - Energy T.I. Pramac Racing - DUCATI GP13 - 2:02.556 - +3.023 - 159
19 - Kosuke AKIYOSHI - HRC Test Team - Honda RC213V - 2:02.619 - +3.086 - 190
20 - Katsuyuki NAKASUGA - Yamaha Factory T..- Yamaha YZR-M1 - 2:02.788 - +3.255 - 129
21 - Scott REDDING - GO&FUN Honda Gresini - Honda RCV1000R - 2:02.833 - +3.300 - 161
22 - Michael LAVERTY - Paul Bird Motorsport - ART GP13 - 2:03.187 - +3.654 - 96
23 - Hector BARBERA - Avintia Racing - Avintia Kawasaki - 2:03.204 - +3.671 - 135
24 - Broc PARKES - Paul Bird Motorport - PBM 01 - 2:03.402 - +3.869 - 126
25 - Mike DI MEGLIO - Avintia Racing - Avintia Kawasaki - 2:04.516 - +4.983 - 143
26 - Karel ABRAHAM - Cardion AB Motoracing - Honda RCV1000R - 2:05.261 - +5.728 - 85
27 - Nobuatsu AOKI - Suzuki Test Team - Suzuki XRH-1 - 2:05.686 - +6.153 - 12

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist