Plný testovací program

Tovární týmy Hondy, Yamahy a Ducati, stejně jako pneumatikářská firma Bridgestone, využily brněnské testovací pondělí a příznivé počasí k testování různých nastavení svých motocyklů a zároveň to pro některé byla absolutní premiéra s litrovými motocykly.

Plný testovací program
Na začátku našeho článku si jen připomeňme konečné výsledky včerejšího testu:
Brno - test MotoGP celkově:
01- Casey Stoner - Honda - 1.56.168 (57 odjetých kol) - 1000 ccm
02- Jorge Lorenzo - Yamaha - 1.56.253 (28) - 1000 ccm
03- Ben Spies - Yamaha - 1.56.306 (24) - 1000 ccm
04- Jorge Lorenzo - Yamaha - 1.56.727 (50) - 800 ccm
05- Ben Spies - Yamaha - 1.57.184 (15) - 800 ccm
06- Dani Pedrosa - Honda - 1.57.264 (37) - 1000 ccm
07- Nicky Hayden - Ducati - 1.57.533 (78) - 800 ccm
08- Cal Crutchlow - Yamaha - 1.57.591 (74) - 800 ccm
09- Toni Elias - Honda - 1.57.903 (56) - 800 ccm
10- Valentino Rossi - Ducati - 1.58.266 (74) - 800 ccm
11- Loris Capirossi - Ducati - 1.58.387 (66) - 800 ccm
12- Colin Edwards - Yamaha - 1.58.492 (44) - 800 ccm
13- Mika Kallio - Suter/BMW - 2.00.144 (81) - 1000 ccm

Brno - test MotoGP 1000 ccm
01- Casey Stoner - Honda - 1.56.168 (57 odjetých kol)
02- Jorge Lorenzo - Yamaha - 1.56.253 (28)
03- Ben Spies - Yamaha - 1.56.306 (24)
04- Dani Pedrosa - Honda - 1.57.264 (37)
05- Mika Kallio - Suter/BMW - 2.00.144 (81)

Brno - test MotoGP 800 ccm
01- Jorge Lorenzo - Yamaha - 1.56.727 (50 odjetých kol)
02- Ben Spies - Yamaha - 1.57.184 (15)
03- Nicky Hayden - Ducati - 1.57.533 (78)
04- Cal Crutchlow - Yamaha - 1.57.591 (74)
05- Toni Elias - Honda - 1.57.903 (56)
06- Valentino Rossi - Ducati - 1.58.266 (74)
07- Loris Capirossi - Ducati - 1.58.387 (66)
08- Colin Edwards - Yamaha - 1.58.492 (44)

Fokus včerejšího testování byl u většiny jezdců zaměřen na další vývoj motocyklů o objemu 800 ccm pro druhou část letošní sezóny. Ovšem tovární jezdci obdrželi šanci testovat i nové prototypy litrové verze na příští sezónu a někteří dokonce vůbec poprvé.
Tak Yamaha přivezla do Brna dlouho očekávaný motocykl na rok 2012 a mistr světa Jorge Lorenzo byl od prvního výjezdu z boxu doslova nadšen: "Motocykl 1000cc je neuvěřitelný, ten  topspeed jsem zjistil hned na rovince. Do motorky jsem se doslova zamiloval, a nejraději bych na ní objel ještě nějaký větší počet kol.", řekl Jorge Lorenzo, který neměl s motocyklem vůbec žádné problémy a zajel čas 1:56.253, což znamenalo druhé místo v časové tabulce.
Lorenzův týmový kolega Ben Spies potvrdil dobrý výkon nové Yamahy třetím časem 1'56.306 a řekl: "Vůbec jsme nemuseli skoro nic měnit, prostě jsem vyjel a fungovalo to".
Z boxu Honda to byl Dani Pedrosa, který se teprve poprvé svezl na tisícovce, neboť při prvním testu v Jerezu absentoval kvůli zlomenině klíční kosti z Le Mans. Malý Španěl byl sice rovněž pozitivně překvapen silným motocyklem, zároveň ale přiznal, že svůj jezdecký styl bude muset litrovému motocyklu teprve přizpůsobit: "Zřejmě jsem jel ještě mnoho stylem z osmistovky, takže se musím naučit něčemu jinému, abych to bylo úplně správné. Ale v zásadě jsem spokojen, motocykl funguje velmi dobře", uvažoval po testech tovární jezdec Hondy, který zajel 1'57.264, což bylo čtvrté místo.

V porovnání s dřívější 990-kou je současná 1000-ka lehčí a lehčeji ovladatelná. Co je ale pro Pedrosu hodně důležité, budou pneumatiky a jejich vliv na nastavení šasí: "Musíme být hodně opatrní, neboť pneumatiky v příští sezóně budou úplně jiné a proto budou mít motocykly kvůli nim také jiné nastavení. A to se může projevit na šasí".
Týmový kolega Casey Stoner měl možnost testovat litrovou Hondu už v Jerezu a zaznamenal proti předchozímu testu velké zlepšení, což se projevilo i tím, že zajel nejlepší čas celého testování 1:56.168: "Motor je fantastický, jet s tímto litrem a využít kompletní power, to je opravdu radost. Musíme ale odstranit některé malé problémy, třeba chattering (vibrace), což by ale neměl být nějaký velký problém. Musíme ještě trochu pracovat s motorem a s elektronikou. Také jsme testovali několik nových pneumatik, přičemž s některými jsme měli menší problémy, neboť trakce není nijak zvlášť dobrá a vibrace se zvýšily. Takže jsme se vrátili ke standartu".
Valentino Rossi pracoval intenzívně se svou GP11.1, když zkoušel různá nastavení a koncentroval se také na změnu pozice na motocyklu. Po 74 objetých kolech zajel svůj nejlepší čas 1:58.266, což znamenalo osmé místo v denní tabulce: "Celého dne jsme plně využili, vyzkoušeli jsme různá nastavení a motocykl znovu pozměnili. To pochopitelně vyžadovalo obrovskou koncentraci. Pracovali jsme hrozně moc na elektronice a zkoušeli jsme se co nejlépe připravit na budoucnost. A to byl náš fokus".
Na druhé straně boxu Ducati byl pochopitelně Nicky Hayden, který v Laguně Seca sice v jednom tréninku vyzkoušel motocykl GP11.1, ale teprve včera ji měl k dispozici celý den. S časem 1:57.533 skončil celkově pátý: "Nebylo to dnes sice o rekordech, ale stejně to probíhalo velmi dobře. Po celý den jsem se neustále zlepšoval a tým pracoval opravdu neuvěřitelně a my jsme udělali důležitý krok směrem dopředu".
Tým Yamaha Tech 3 sice nemohl včera testovat motocykl o objemu 1000 ccm, ale fungoval zde jako testovací tým Bridgestone na příští sezónu a také pracoval na elektronice M1 pro probíhající sezónu 2011: "Shromažďovali jsme data pro Bridgestone a pro Yamahu, aby jich bylo dostatečně pro rok 2012. Na nových pneumatikách jsem se cítil lépe, dávají mně více bezpečnosti. Musím tedy vyslovit pochvalu pro továrnu Bridgestone, neboť dala na slova  jezdců a různé problémy se změnily k lepšímu", zhodnotil celý den zkušený Colin Edwards..
Cal Crutchlow absolvoval celkem 74 kol a byl o něco rychlejší než jeho zkušenější týmový kolega: "Předek se chová o něco lépe a my jsme se časově zlepšili. Musíme se pokusit o další kroky směrem kupředu".
Vedle satelitního týmu Tech3 testoval i jezdec LCR Honda Toni Elias, který bohužel absolvoval po polední přestávce hodně tvrdý pád, po kterém už na trať nevyjel, ovšem naštěstí se nezranil.
A na trati jsme viděli i pilota týmu Pramac Ducati Lorise Capirossiho, který chtěl sice už o tomto víkendu oznámit, jak bude probíhat jeho další sportovní kariéra, ale své rozhodnutí odložil až do Misana: "Zatím jsem se nerozhodl co dál. Mám sice nabídku od jednoho týmu CRT v MotoGP, ale to není zrovna pokračování, které si představuji. Naopak si už nyní dovedu představit závodění v superbicich, pokud bych dostal k dispozici motocykl, s kterým se dá vyhrávat...!", Takže nikdy neříkej nikdy! - pozn. Bosso.
Rovněž tým Marc VDS poslal včera na trať Fina Mika Kallia s motocyklem Suter BMW 1000 ccm a tomuto jezdci se podařilo snížit při tomto testu rozdíl na tovární jezdce o několik sekundy proti minulému testu. Po celkem 81 absolvovaných okruzích a hodně práce na podvozku, motoru a na různých nastaveních zajel ex-pilot MotoGP a vítěz 12-ti závodů Grand Prix nejlepší čas 2:00.144 a skončil tak přibližně 4 sekundy za "Polemanem" Caseym Stonerem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist