Pirro musel testy předčasně ukončit

Kvůli problémům s kapotáží musel tým Fausta Gresiniho předčasně ukončit shakedown test motocyklu CRT na okruhu v Imole.

První shakedown test nového motocyklu CRT týmu Fausta Gresiniho musel být předčasně ukončen, neboť se vyskytly problémy s kapotáží motocyklu FTR do kterého je zamontován motor Hondy od ladičské firmy Ten Kate. Čím se totiž zvyšovala rychlost motocyklu, tím se bohužel zvětšovaly i problémy s kapotáží. To vedlo k předčasnému ukončení sobotních testů.

"Motocykl je zbrusu nový a tak je docela normální, že se vyskytnou nějaké problémy", vysvětlil týmový šéf Fausto Gresini. Hlavním problémem byla spodní část kapotáže, která v některých místech okruhu škrtala o závodní trať. "K odstranění tohoto problému musíme sami modifikovat kapotáž. Proto jsme se rozhodli test ukončit, abychom mohli hned tento problém začít řešit a v Jerezu se už nevyskytoval. Shakedown test byl přesto hodně důležitý a my jsme absolvovali celkem 50 okruhů s časy okolo 1:51 a to i přesto, že byla hodně zima", říkal dále Gresini.
Díky objetým kilometrům tak získal tým důležité výchozí body k další práci a ke zlepšení některých maličkostí.

Spokojen byl i pilot týmu San Carlo Gresini Honda Michele Pirro: "Normálně je potřeba k postavení nového motocyklu 6 měsíců, bohužel tolik času jsme k dispozici neměli. Musíme ještě zapracovat na balanci motocyklu. Doufám, že v Jerezu se vejdeme do rozdílu 5 sekund od nejrychlejšího jezdce na testech".
Fausto Gresini v rámci testů CRT rovněž potvrdil svůj jezdecký pár pro Moto2. Za italský tým nastoupí Brit Gino Rea a Ratthapark Wilairot z Thajska. "Pojedou motocykl MD600, který postavila firma Moriwaki. Ta je od našeho vstupu do MS této kubatury našim důležitým partnerem", ozřejmil situaci týmu Moto2 Fausto Gresini a dále dodal: "Už řadu let dokazujeme, že jsme velmi profesionální tým. Naše angažmá v Moto2 je pro nás cestou, abychom předvedli naše technické schopnosti. Není to vůbec jednoduchá závodní série, neboť vyžaduje od nás hodně úsilí. Moto2 je důležitá kubatura v motocyklovém sportu a z technického a sportovního hlediska ten správný odrazový můstek při vstupu do královské kubatury MotoGP. Fanoušci si závodění v Moto2 oblíbili, neboť nabízí hodně napínavých soubojů a má před sebou velkou budoucnost".
Tým Fausta Gresiniho také našel řešení se sponzory pro tuto kubaturu: Ratthapark Wilairot a Gino Rea pojedou v letošní sezóně v různých barvách kapotáží. Na startovním roštu tak uvidíme Wilairota, jak dělá reklamu pro AP Honda, tedy zástupce této japonské firmy v Thajsku a naopak Rea bude závodit pod praporem indonéského petrolejářského koncernu Federal Oil, tedy nikoliv původně plánované reklamě pro ukrajinský okruh "Crimea Circuit"...!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist