Pedrosa: Několik kilo jsem schválně přibral

Dani Pedrosa nemá rozhodně pověst nějakého velkého bojovníka, který vyhledává souboje muže proti muži. Naopak je to pilot, který raději vyhrává své závody velkým rozdílem a ve vzájemném souboji vždy tahá za kratší konec špagátu.

Před dvěma týdny sice Pedrosa v Jerezu prohrál, ale získal si ve Španělsku hodně obdivu, neboť bojoval až do úplného konce, což v minulosti nebývalo jeho zvykem, totiž jezdit tak agresívně: "Bylo to poslední kolo a já jel o vítězství. Jel jsem jak nejlépe umím. Jistě takovýto manévr ukázat ve druhém kole závodu, to se pochopitelně nevyplácí, to není ten správný moment, takže zřejmě proto ho tak často nepředvádím.", říká Pedrosa v rozhovoru pro GPWeek.


V MotoGP si Pedrosa marně vzpomíná na tak tvrdý závod. Naopak ve dvěstěpadesátkách trvaly souboje až do posledního kola, proto v tom Pedrosa nevidí u sebe nic nového: "Takových závodů jsem ve dvěstěpadesátkách a ve stopětadvacítkách odjel mnoho. Tam je to normální. Ovšem v MotoGP jsem ještě nikdy takhle v posledním kole o vítězství nebojoval, možná i z jiných důvodů", říká dále tovární jezdec Hondy, který byl po Jerezu velmi rád, že po hodně tvrdé zimě a po špatné premiéře v Kataru byl Jerez pro něho tak skvělým závodem. 


Jedním z velkých problémů u Pedrosy je i nadále skutečnost, že motorka se nechová vůbec klidně. V Kataru se na rovinkách chovalo přední kolo hodně divoce, v Jerezu to už bylo lepší, tedy klidnější. V Le Mans chtěl Pedrosa zkusit další zlepšení nastavení, ale definitivní řešení ještě stále nenašel. S tímto problémem ale nebojuje Pedrosa sám. Andrea Dovizioso sice takový problém nemá, ale třeba Marco Melandri a Hiroshi Aoyama si na něho stěžovali v zimě rovněž: "Z tohoto důvodů jsem měl několik setkání s lidmi od HRC a plánujeme další kroky. Zdá se, že jsme už nějaké řešení našli. Máme nové šasí a to se zdá být stabilnější".


Co rozhodně nemusí Pedrosa zlepšovat, to jsou jeho skvělé starty. Rozhodně však popírá všeobecně známou myšlenku, že ty jeho skvělé starty mají něco společného s jeho malou váhovou hmotností: "To totiž není pravda. Má to hodně společného s technikou a pocitu, jak používá jezdec spojku a jakou má k dispozici. U těchto motocyklů je potřeba najít správný kompromis mezi sílou a wheelie. Já mám problémy, že jsem hodně lehký a nemohu proto hodně tlačit na pneumatiky, hlavně když je mokro a zima, nebo když už jsou pneumatiky opotřebované", říká Pedrosa, který schválně přibral přes zimu tři kilogramy.. 

A co říká Dani k tématu nové smlouvy a kde bude jezdit v roce 2011: "To je úplně jednoduché. Já nyní závodím v roce 2010 a na nic jiného nemyslím".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist