Patnáctá GP sezony – Velká cena Japonska

Světový šampionát silničních motocyklů zamířil z Evropy do Pacifiku, kde absolvuje sérii tří Grand Prix. Jako první je na programu Velká cena Japonska, kterou o nadcházejícím víkendu uspořádají na závodní dráze Twin Ring Motegi. Tam už se může rozhodnout o vítězi letošního ročníku v třídě MotoGP, což by domácí Honda jistě přivítala, protože blízko k titulu má právě jejich jezdec Marc Márquez. Jediným českým závodníkem je Jakub Kornfeil v třídě Moto3. Pro všechny fanoušky nyní nastupuje závodní měsíc, kdy si bude třeba na přímé přenosy přivstat a to počínaje už víkendovým podnikem - Motul Grand Prix of Japan.

Patnáctá GP sezony – Velká cena Japonska

Kapitoly článku

Twin Ring Motegi (JAP)

Závodní areál Twin Ring Motegi leží mezi městy Mito a Utsunomiya, přibližně tři hodiny cesty severně od hlavního města Tokia. Areál otevřeli v roce 1997 a jezdci MotoGP tam poprvé přijeli o dva roky později. Závodiště tvoří jednak ovál pro závody automobilů plus dráha, kterou využívají právě motocykly. Okruh má celkem šest zatáček na levou ruku a osm na pravou. Jeho dráha je dlouhá 4801 metrů, široká je 15 metrů a nejdelší rovinka měří 762 metrů.

Z pohledu výrobce pneumatik je japonský okruh Motegi ve stylu brzda-plyn. Nabízí místa, kde jezdci z vysokých rychlostí intenzivně brzdí a rovněž řadu míst, kde zase silně akcelerují, aby nabrali potřebnou rychlost. Proto bude zapotřebí, aby hladké pneumatiky Michelin měly výrazně odolnou střední část pláště. Pro přední obutí budou k dispozici směsi měkká (bílá), střední (barva pláště) a tvrdá (žlutá). U zadního hladkého obutí jsou k dispozici směsi měkká (bílá) a střední (barva pláště). Pneumatiky budou v asymetrické verzi s tvrdší gumou na pravé straně. K dispozici jsou pneumatiky do mokra ve směsi měkká (modrá) a střední (barva pláště). K dispozici jsou rovněž pneumatiky do přechodných podmínek (stříbrná).

Rekordy a informace MotoGP – Twin Ring Motegi (JAP)

Nejrychlejší kolo – Jorge Lorenzo - Yamaha (2015) – 1'43,790
Rekord okruhu – Jorge Lorenzo - Yamaha (2014) – 1'45,350
Kvalifikační rekord – Jorge Lorenzo - Yamaha (2015) – 1'43,790
Maximální rychlost – Andrea Iannone – Ducati (2015) – 314,3 Km/h

Délka závodu MotoGP - 24kol (115,2 km)
GP Japonska MotoGP 2015:
Stupně vítězů - 1.Pedrosa (Honda), 2.Rossi (Yamaha), 3.Lorenzo (Yamaha)
Pole position – Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1'43,790 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1'54,867 sekundy

!!! Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2016 !!!

MotoGP – Preview

Vedoucím jezdcem šampionátu je Marc Márquez (Repsol Honda Team), který má na kontě 248 bodů a náskok ve výši 52 bodů. V Japonsku tak může získat titul mistra světa, ale to by musel Valentino Rossi získat maximálně jeden bod a Jorge Lorenzo nezískat umístění na stupních vítězů. Šance tu nicméně je a první mečbol může Márquez proměnit. V Aragonii Márquez závod vyhrál a hodně slavil, protože naposledy bral pětadvacet bodů v Německu. Díky tomu navýšil svůj náskok na druhého v pořadí a v Motegi může závodit v klidu a pohodě.

Druhým jezdcem v pořadí je Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). Italský závodník je odhodlán v Motegi bojovat o vítězství a především potřebuje porazit oba své největší soupeře, kterými jsou Marc Márquez a Jorge Lorenzo. Rossi má v Japonskou úspěšnou bilanci pódiových umístění, značné zkušenosti a proto jeho šance na vítězství nejsou vůbec malé.

Vyhrát chce také třetí Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP). Dle Španěla je závod v Japonsku skutečnou domácí Grand Prix Yamahy, a protože jede v sedle stroje tří ladiček posledním rokem, moc rád by právě tento závod vyhrál. Minulý týden si úřadující mistr světa vyzkoušel jízdu za volantem formule 1, takže do Japonska zamířil ve velmi dobré náladě a s vysokými ambicemi ohledně postupu pořadím průběžného hodnocení. Lorenzo pojede od příštího roku s Ducati a její představitelé prozradili, že Yamaha Lorenzovi neudělila souhlas testovat s Ducati koncem listopadu v Jerezu. Dva dny ve Valencii ano, ale pak se na Ducati Španěl posadí až koncem ledna v Sepangu. Souhlas s listopadovým testem má od Ducati Iannone, který míří k Suzuki a Viñales zase dostal souhlas od Suzuki k testování s Yamahou v Malajsii. Kontrakty přitom jezdcům vyprší až koncem prosince.

Čtvrtý Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) rovněž není na dráze japonské Motegi žádným nováčkem a stejně jako všichni ostatní chce v domácím podniku Hondy zajet maximálně dobrý výsledek. Závod v Aragonii mu vůbec nevyšel, když mu jeho pneumatika téměř vypověděla službu. Nakonec bral deset bodů a jeho snaha o snížení ztráty na třetího Lorenza se tím pádem odložila. Dalším pokusem je víkend v Japonsku, takže uvidíme, jak si tam Pedrosa povede.

První pětici nejlepších uzavírá po odjetých čtrnácti Grand Prix sezony Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar). Španěl ztrácí šest bodů na čtvrtého Pedrosu a o ty bude v Motegi bojovat. Jako jezdec Suzuki je rovněž Viñales v pozici jezdce, který jede domácí závod svého zaměstnavatele a určitě je to velká motivace. Potom co Viñales vyhrál závod v Británii, řada jeho fanoušku, stejně jako fanoušků Suzuki čeká na další triumf a pochopitelně Motegi, to by bylo skutečně hodně velké.

Šestým jezdcem průběžného hodnocení je Cal Crutchlow (LCR Honda), který je zároveň lídrem tabulky jezdců netovárních týmů. Jeho největším soupeřem je Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3), protože oba dělí jen devět bodů a je to další bitva japonských výrobců Hondy a Yamahy. Espargarovi nicméně v průběžném hodnocení patří devátá pozice, protože na sedmém a osmém místě jsou jezdci Ducati Andrea Dovizioso (Ducati Team) a Andrea Iannone (Ducati Team).

Ital Andrea Iannone ale v Motegi závodit nebude. Kvůli pádu v tréninku na Velkou cenu San Marina a zlomenině obratle T3 musel vynechat závod na pobřeží Jadranu a odstoupil také ze závodu v Aragonii. Pro Iannoneho těžká rána, ale zdraví je rozhodně přednější. Na doporučení lékařů tak v Motegi závodit nebude a Ducati Itala nikým nenahradí. Každého hned napadne, že to byla dobrá příležitost pro Casey Stonera. Ano, to napadlo i vedení Ducati a tuto nabídku Stonerovi prezentovali, jenže od Australana uslyšeli záporné stanovisko.

AKTUALIZACE: Ducati nakonec rozhodla, že v Japonsku nasadí za Iannoneho náhradního jezdce. Tím je Hector Barbera z týmu Avintia Racing. Za Španěla pojede víkend v Motegi australský superbikový šampion Mike Jones.

Naopak po zranění se vrací zpět na závodní dráhu Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3). Britský závodník havaroval v Německu, když jel trénink v rámci přípravy na závod vytrvalostního mistrovství světa. To Smithe stálo hodně bodů, protože nezávodil od rakouské Grand Prix. Nyní mu v průběžném hodnocení patří osmnáctá pozice a jak moc je, či není v kondici zjistí v pátek ráno. Po zranění ruky se vrací zpátky Jack Miller (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS), jehož v Aragonii nahradil Nicky Hyden.

Na divokou kartu se již tradičně v Motegi představí jezdec Yamahy Katsuyuki Nakasuga, který pojede v barvách stáje Yamalube Yamaha Factory Racing. Zkušený Nakasuga je vícenásobným šampionem národního mistrovství, je vývojovým jezdcem tří ladiček a rovněž členem vítězné sestavy letošního ročníku osmihodinovky v Suzuce.

Jezdci Scott Redding (Octo Pramac Yakhnich) a Danilo Petrucci (Octo Pramac Yakhnich) si po incidentu z Aragonie nemůžou přijít na jméno. Ital v závodu trefil Brita, který skončil v kotrmelcích a závod nedokončil. Petrucci tvrdil, že to byla závada techniky, Brit to víc vidí jako prblém v Italově hlavě. Uvidíme, jak si oba pánové poradí v Japonsku. Zatím je Redding třináctý, Petrucci patnáctý.

MotoGP – Stav po GP Aragonie:

1. Marc MARQUEZ SPA Honda 248
2. Valentino ROSSI ITA Yamaha 196
3. Jorge LORENZO SPA Yamaha 182
4. Dani PEDROSA SPA Honda 155
5. Maverick VIÑALES SPA Suzuki 149
6. Cal CRUTCHLOW GBR Honda 105
7. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 104
8. Andrea IANNONE ITA Ducati 96
9. Pol ESPARGARO SPA Yamaha 96
10. Hector BARBERA SPA Ducati 84
11. Eugene LAVERTY IRL Ducati 71
12. Aleix ESPARGARO SPA Suzuki 69
13. Scott REDDING GBR Ducati 55
14. Alvaro BAUTISTA SPA Aprilia 54
15. Danilo PETRUCCI ITA Ducati 50
16. Stefan BRADL GER Aprilia 49
17. Jack MILLER AUS Honda 42
18. Bradley SMITH GBR Yamaha 42
19. Michele PIRRO ITA Ducati 36
20. Tito RABAT SPA Honda 27
21. Loris BAZ FRA Ducati 24
22. Yonny HERNANDEZ COL Ducati 13
23. Alex LOWES GBR Yamaha 3
24. Nicky HAYDEN USA Honda 1

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist