Pátá GP sezony – Velká cena Francie

Pátým podnikem sezony pokračuje v Le Mans letošní ročník prototypového mistrovství světa silničních motocyklů. Na startovních listinách seriálu Grand Prix máme celkem dva zástupce a to Karla Abrahama (MotoGP, Ducati) a Jakuba Kornfeila (Moto3, KTM). Vzhledem k tomu, že je součástí víkendu také jedno klání juniorského světového šampionátu FIM CEV Repsol Moto3, do Le Mans dorazí také Filip Salač.

Kapitoly článku

Bugatti Circuit, Le Mans (FRA)

Závodní okruh Bugatti Grand Prix postavili v roce 1965 a je součástí slavné závodní dráhy 24Hodin Le Mans, která je jen pár kilometrů od stejnojmenného města. Motocyklový šampionát poprvé závodil na francouzském okruhu od koncem šedesátých let až do roku 1996, kdy museli okruh v rámci bezpečnostních pravidel přestavět. Do kalendáře světového šampionátu se okruh Bugatti vrátil v roce 2000 a o šest let později podstoupil další rekonstrukci. V roce 2017 jeli jezdci motocyklového šampionátu na komplet novém povrchu okruhu Bugatti, letos je to naopak poprvé od Kataru, kdy je trať na dráze stejná jako loni.

Okruh Bugatti má dráhu dlouhou 4185 metrů, nejširší místo tratě má 13 metrů a nejdelší rovinka měří 674 metrů. V jednom kole jezdci projedou celkem 14 zatáčkami – 5 levými a 9 pravými.

Pro víkendový podnik v Le Mans budou k dispozici pneumatiky přední a zadní řady MICHELIN Power Slick ve směsi měkká, střední a tvrdá. V případě předních pneumatik je konstrukce symetrická, zadní pneumatiky jsou asymetrické konstrukce s tvrdší pravou stranou. Pneumatiky do deště MICHELIN Power Rain nabídnou směsi měkká a střední.

Rekordy a informace MotoGP – Bugatti Circuit, Le Mans (FRA)

Nejrychlejší kolo – Jorge Lorenzo - Yamaha (2016) – 1'31,975
Rekord okruhu – Maverick Viňales - Yamaha (2017) – 1'32,309
Kvalifikační rekord – Jorge Lorenzo - Yamaha (2016) – 1'31,975
Maximální rychlost – Andrea Iannone – Ducati (2015) – 316,6 Km/h

Délka závodu MotoGP - 27 kol (113,0 km)
Velká cena Francie – MotoGP 2017:
Stupně vítězů - 1.Viňales (Yamaha), 2.Zarco (Yamaha), 3.Pedrosa (Honda)
Pole position – Maverick Viňales – Yamaha – 1'31,994
Nejrychlejší kolo závodu - Maverick Viňales - Yamaha – 1'32,309 sekundy

MotoGP – Preview

Po čtyřech odjetých závodech je na první pozici průběžného hodnocení Marc Márquez (Repsol Honda Team), jemuž se podařilo nasbírat rovných 70 bodů díky dvěma vítězstvím a jednomu druhému místu. Třebaže to měl jednou s nulou, kvůli penalizaci za manévr na Rossiho (Argentina), přesto má nyní náskok dvanácti bodů. Márquez společně s týmem testoval po závodě v Jerezu a také absolvovali dvoudenní privátní zkoušky na okruhu v italském Mugellu. Ohledně jeho manévru na startu GP Argentiny, kde roztlačoval motorku, došlo k úpravě technických regulí. Jezdec, jemuž na roštu zhasne motor musí viditelně zvednout ruku a

Na druhé pozici průběžného hodnocení je Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3), jezdec satelitní stáje tří ladiček a navíc domácí závodník, který může počítat s mohutnou podporou svých krajanů. Navíc tým Johanna Zarca, Monster Yamaha Tech 3, je z Francie, takže GP Francie je pro všechny závodem roku. Zarco letos bodoval v každém závodu, dvakrát slavil druhé místo a teď už jen zbývá poslední krok k vítězství. Ten ovšem bývá zpravidla tím nejtěžším, ale vyhrát závod doma, to je sen každého jezdce. Johann Zarco má o své budoucnosti jasno, když jen nedávno podepsal s továrním týmem rakouského výrobce KTM.

Úvod sezony nemá ideální Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP), jemuž se zatím jen jednou podařilo zdolat stupně vítězů, když byl druhý v Texasu, přesto si drží průběžnou třetí příčku, což je pro Španěla pozitivní. Sezona nekončí, naopak se teprve rozjíždí, takže jeho dvacetibodová ztráta na vedení v soutěži nemusí znamenat konec šancí bojovat o titul. Viñales také testoval po závodě ve Španělsku a ve Francii věří bude mít větší šanci bojovat o přední příčky.

Na čtvrté pozici je Andrea Iannone (Team Suzuki ECSTAR), který dokázal Suzuki dostat dvakrát po sobě na třetí místo, čímž jen zamotal hlavu vysokým představitelům japonského výrobce, jenž rozhodují o složení týmu pro nadcházející dva roky. Ve hře stále zůstává jméno Jorge Lorenza (Ducati Team), který má zřejmě daný termín pro sdělení stanoviska, zda s Ducati zůstane nebo ne. U Suzuki teď ale můžou vidět, že Iannone je dravec, který dokáže bodovat umístěními na stupních vítězů a přitom nedělá tolik zbytečných chyb jak tomu bylo třeba loni.

Španěl Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR) zatím bodoval jen jednou v Argentině, kde byl třetí, nicméně před závodem ve Francii Suzuki oficiálně potvrdila prodloužení smlouvy s Rinsem na další dva roky. Prodloužení smlouvy na dva roky potvrdila ve čtvrtek také Aprilia, která bude nadále spolupracovat s Aleixem Espargarem (Aprilia Racing Team Gresini).

Průběžně pátý je Andrea Dovizioso (Ducati Team), který vyhrál první závod a od té doby už na stupně vítězů nedosáhl. Pro Itala, který loni bojoval o titul mistra světa poněkud nepříjemná situace, ale stejně jak v případě ostatních, sezona nekončí ale naopak se teprve rozjíždí. Blízko umístění na pódiu byl Dovizioso v Jerezu, jenže tam doplatil na to, že jeho týmový kolega Lorenzo chtěl na stupně vítězů ještě víc a došlo tam ke kolizi, což ve finále znamenalo pro tři jezdce nula bodů. Výsledkem bylo označení incidentu jako závodní incident, což se ne všem líbilo.

Španěl Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) je průběžně jedenáctý a letos už celkem dost naštvaný, jak to v závodech chodí. V Argentině uhýbal Zarcovi, který byl delší a Pedrosa to odnesl zlomeným zápěstím. Teď naposledy v Jerezu, potom co se dva jezdci Ducati předjížděli a v jednu chvíli oba vyjeli mimo závodní stopu, Pedrosa chtěl jít před oba aniž by změnil směr, jenže Lorenzo otočil plynem a do Pedrosy narazil. Jezdec Repsol Hondy znovu prolétl vzduchem, ale tentokrát naštěstí bez následků. Po závodě byl hodně rozlobený, že s ním nikdo z vedení závodu nekomunikuje a přesto je incident považován za závodní.

Jediným českým zástupcem v královské kubatuře MotoGP je Karel Abraham (Ángel Nieto Team). Brněnský závodník má prozatím na kontě jeden bod z Kataru a to zatím stačí na třiadvacátou příčku průběžného hodnocení šampionátu. Prozatím ani jeden bod nezískal Thomas Lüthi (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) a Xavier Simeón (Reale Avintia Racing).

Napjatá situace panuje ve vedení týmu Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing, kde to skřípe mezi šéfem týmu Michaelem Bartholemym a majitelem týmu Marcem van der Stratenem. Má se jednat o problémy s financemi, ale zatím si jen vyměňují tisková stanoviska. Po závodu v Jerezu přišlo potvrzení, že tým neuvažuje o předčasném konci v mistrovství světa. Před závodem v Le Mans zase své stanovisko poslal Bartholemy, jenž mimo jiné potvrdil, že pokračuje ve funkci šéfa týmu. Hlavně ať si to co nejdřív vysvětlí, protože takové věci nepřidají na náladě v týmu, který má své jezdce jak v třídě Moto2, tak v třídě MotoGP.

MotoGP – Stav po GP Španělska:

1. Marc MARQUEZ SPA Honda 70
2. Johann ZARCO FRA Yamaha 58
3. Maverick VIÑALES SPA Yamaha 50
4. Andrea IANNONE ITA Suzuki 47
5. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 46
6. Valentino ROSSI ITA Yamaha 40
7. Cal CRUTCHLOW GBR Honda 38
8. Jack MILLER AUS Ducati 36
9. Danilo PETRUCCI ITA Ducati 34
10. Tito RABAT SPA Ducati 24
11. Dani PEDROSA SPA Honda 18
12. Alex RINS SPA Suzuki 16
13. Franco MORBIDELLI ITA Honda 13
14. Pol ESPARGARO SPA KTM 13
15. Alvaro BAUTISTA SPA Ducati 12
16. Hafizh SYAHRIN MAL Yamaha 9
17. Takaaki NAKAGAMI JPN Honda 9
18. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia 6
19. Mika KALLIO FIN KTM 6
20. Jorge LORENZO SPA Ducati 6
21. Scott REDDING GBR Aprilia 5
22. Bradley SMITH GBR KTM 3
23. Karel ABRAHAM CZE Ducati 1
  Thomas LUTHI SWI Honda  
  Xavier SIMEON BEL Ducati  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Bateria přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist