Padesáté vítězství Daniho Pedrosy v seriálu Grand Prix

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Toecutter. (275) napsal 13.10.2015 v 22:05

Problém budou krátké končetiny,ale z váhou a silou se vždy dá něco dělat...

SpeedyRex (1) napsal 13.10.2015 v 21:51+1

Daniho prokletí.

Zatímco jej laik pomlouvá kvůli jeho drobné postavě,dávající mu prý pouze nezpochybnitelné výhody,odborník naopak žasne nad jeho schopnostmi vítězit v závodech,neboť Dani překročil tu tenkou hranici,kdy jeho tělesné rozměry a váha již mění mnohé výhody v nevýhodu.
Udělejme si tedy malý rozbor vlivu jeho postavy na jízdu se strojem Moto GP.

Start do závodu: Jistě pamatujete,jak byl Dani ve třídě 800 králem startů. Po přechodu na litry se tato schopnost začala pomalu vytrácet. Proč? Litr má oproti osmistovce,těžící hlavně z otáček,obrovskou sílu již od spodního spektra. U osmistovky Dani dokonalou prací se spojkou dokázal raketově vystartovat,to však u litru nelze. Drobný pilot nedokáže přesunout těžiště dostatečně vpřed a aby se motorka nezvedla,elektronika zasáhne a start je tak paradoxně mnohdy
horší,nežli u rozměrnějších jezdců.

Brzdění: Dani nebyl nikdy brzdař. Jak je to možné? Vždyť lehčí soustava motocykl+jezdec zastaví dřív. Pokud vám však krátké ruce nedovolí přenést těžiště dostatečně vzad,máte smůlu.. Motorka se postaví na přední a nemůžete brzdit tak intenzivně jako rozměrnější jezdec.

Zatáčení: Ten samý problém. Drobný jezdec při vysednutí nepřenese těžiště dostatečně do zatáčky a tak musí mít více naklopený motocykl. Jede po hraně pneu a tím ztrácí přilnavost a více opotřebovává pneumatiky.

Rovinky: Zde argumentují odpůrci Daniho nejvíce. Je lehký a právě tady získává nespravedlivou výhodu. To platilo v době,kdy jezdil nižší kubatury a třídu 800. Dal "plnej" a všem ujel...
U litru s absolutním přebytkem výkonu to již tak úplně neplatí. Mašina má takovou sílu,že se má tendenci dvě třetiny rovinky zvednout na zadní a Dani stejně jako při startu nemůže využít plného výkonu,neboť není schopen dostatečně zatížit předek motorky. Výhoda nízké váhy jezdce se tak projeví až na nejdelších rovinkách v jejich druhé polovině.

Nejde ani tak o váhu jezdce,ale především krátké Daniho končetiny mu nedovolí dostatečně efektivní pohyb na motocyklu,což je jeho prokletím.
Jsou tu samozřejmě nepopiratelné výhody Daniho drobné postavy jako nízká spotřeba paliva umožňující využívat plný potenciál motoru po celý závod,lepší aerodynamika při zalehnutí a mnohé jiné,je však důležité poukázat i na negativa jeho vzrůstu a není vyloučeno,že být Dani (o něco) vyšší a těžší,možná by již nějaký ten titul vlastnil...

torckx (424) napsal 13.10.2015 v 19:32

To 1100Virago: no tak hlavněže ve filmu vysvětlují, ale roky před filmem zase chytří lidé tvrdili, že kubatura 800 ccm vznikla přesně na míru Peddymu. Další rozdíl v přechodu z 800 na 1000 ccm dělá dle regulí +9 kg. V nižším kubaturách je pokud vím (nebo byl) limit hmotnosti stroj+pilot. KDyž porovnám dispozice Mrkvéz vs. Peddy vč.motorky tak se liší o necelá 4 %. To co Peddy ztratí překlápěním, tak dožene lepším bržděním a větší akcelerací. Ale že by MArquezových +8 kg a +8 cm bylo v tomto ohledu rozhodující tak bych to více přikládal jeho stylu jízdy v porážení zbytku pole. Myslím, že s vývojem silnějších a silnějších strojů a neustálými změnami technických pravidel se vyvíjí i "ideální" dispozice pilota.
Co beru jako mínus je zřejmě křehká kostra Peddyho a s tím související četné zlomeniny...

gresini (4459) napsal 13.10.2015 v 17:38

Virago - jasně,napsal jsem to blbě - vím to,jen jsem to nerozepsal tak do detailu! Bylo to myšleno tak,že pokud by zůstal u motorek,možná by pořadí i na prvním místě vypadalo jinak.

Le-Corbusier (432) napsal 13.10.2015 v 17:25

Pedrosovi po tom všem fandím. I když už 2x po sobě předjel Rossiho!

Určitě ale nesouhlasím s tím, že jsou menší a lehčí jezdci v nevýhodě. Proč jsou všichni závodníci tedy tokový cvrčci, když se na to nehodí? Souhlasím s Bubrakem.

1100Virago (3052) napsal 13.10.2015 v 14:32

gresini: Drobná připomínka - Hailwood se zabil ve 40 letech kdy už mistrovství dávno nejezdil, jen v TT na Manu. Jeho statistikám uškodilo spíše to, že brzy pověsil kariéru v MS na hřebík a přešel do formulí. Což naopak prospělo Agostinimu, který tak přišel na spoustu let o nejsilnějšího soupeře.

gresini (4459) napsal 13.10.2015 v 14:16

MM půjde tabulkou nejrychleji nahoru, Pedrosa s Rossim budou spíš ve vítězstvích paběrkovat, Lorenzo by se měl taky ještě posunovat,ale myslím,že ne tak rychle jako MM??! Škoda Mika Hailwooda,ten by byl asi hodně vysoko,pokud by se nezabil! Dani si to vítězství zasloužil a myslím,že si to i řádně užil po tak dlouhé době a vrátil se zpět,tam kam patří!

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.10.2015 v 12:35

svici kontroluje pocitac a pokud vim, tak motorky maji lehce kolo ve vzduchu pouze kousek zacatku rovinky, takze blbost, Dani ma jednoznacne vyhodu, i zataceni kontra tlacenim do riditek nevyzaduje zadnou silu. motorka uplne bez jezdce, kterou by ridil pocitac, by byla proste vyrazne rychlejsi nez motorky s jezdcem. zajimavy, ze naopak Sic nemel vyhodu vetsi vahy a museli mu snizovat vykon do zavodu aby mu naopak vystacilo palivo.

JollyJoker (1004) napsal 13.10.2015 v 07:19+1

To Virago: Je to tak,jeho váha je na škodu,než ku prospěchu. Snad jen při akceleraci,ale stejně se tam plyn dávkuje,protože motorka by jela pořád ve svíčce a tady taky pomáhá větší váha.
Dani je dlouhodobě konstantní a je ideální dvojka do týmu,bohužel..

HoluB291 (136) napsal 12.10.2015 v 23:54

Inak neviete nic o Alexovy? Tento stav mu asi moc nepomaha najst nejaky solidny flek v nejakej sutazi

HoluB291 (136) napsal 12.10.2015 v 23:53

Dani zial bohu nema sudene mat titul. Rychli je ale konzistencia mu chyba. A to co psravil v 2012 v australii si urcite casto pripomina. No uvidime. Na rok mame new pneu a v pripade ze lorenzo tento rok ziska titul tak na jeden rok prezliekam kabaty.

1100Virago (3052) napsal 12.10.2015 v 21:40+7

torckx 20:03: Ve filmu Hitting the Apex vysvětlují, proč Daniho postava není pro MotoGP vůbec vhodná. Díky malé výšce a hlavně váze je pro něj těžší měnit těžiště motorky a tím pracovat při brždění a akceleraci, ale hlavně při zatáčení. Musí vyvinout větší úsilí, aby rozjetou hmotu s velkými gyroskopickými účinky přinutil změnit směr. Sám si tam postěžoval, že menší hmotnost = horší přilnavost pneumatik. Samozřejmě, má zas výhodu v poměru výkon/hmotnost, ale i tak je obdivuhodné, co v MotoGP dokázal zajet.

Krabbio (1002) napsal 12.10.2015 v 21:05

Dani má teď formu jak bič a může zamotat boj o titul. Dvakrát může v klidu dojet za 99 ale před 46 a má Vale po srandě a hurá do Valencie.

CBR-rr (-4) napsal 12.10.2015 v 20:39+1

Moc bych Danimu tentitul přal Ale i když mu navyjde, nevim o nikom, kdo by jezdil celou dobu tak vyrovnaně a na špici. A te prace co odvedl u Hondy, to si zaslouži velke uznani

Veru (49) napsal 12.10.2015 v 20:30

Ten titul Danimu moc přeju, zaslouží si ho, a budu mu celou příští sezonu držet palce. Hlavně ať mu přeje taky trochu štěstí

DOMINATOR (1260) napsal 12.10.2015 v 20:17+1

Moc pěkně dál o sobě vědět

torckx (424) napsal 12.10.2015 v 20:03-1+3

zajisté velmi kvalitní a statisticky velmi úspěšný pilot. Musí být i "dobrým" zaměstnancem" protože si jej Repsol a Honda hýčkají už neuvěřitelně mnoho sezon, jakoby za ním stál Španělský král i Japonský císař. V podstatě má ideální silničně-motocyklové dispozice: malý, lehký a hlavně chladná hlava. Defakto má už od 250 ccm k dispozici skoro tu nejlepší techniku na světě...
Tohle vše ale na titul MotoGp nestačí, je totiž málo kontroverzní, málo sobecký a příliš "ideální" teamový hráč. Nevěřím, že bude někdy mistr světa MotoGp.

honza108 (319) napsal 12.10.2015 v 19:20+2

Ani nevím proč, ale Dany mi je sympatickej a fandím mu.. Poslední závody fakt letěl ale ten titul, no uvidíme příští rok.

Toecutter. (275) napsal 12.10.2015 v 19:03

Paradoxně si člověk někdy více jezdce zapamatuje když ten titul nezíská jako věčně druhého ( Stirling Moss ve F1 třeba) než někoho kdo ten jeden titul náhodou dá,ale pak upadne v zapomnění viz. Hayden.

Darmah (222) napsal 12.10.2015 v 18:52+1

A jak se na stupních vítězů křenil, byly doby kdy se i na bedně tvářil jak kakabus.
Třeba to Danimu ještě vyjde, za ty roky ježdění a počty zranění, která utrpěl by si ten titul zasloužil.

opic26 (457) napsal 12.10.2015 v 18:47

1100Virago to napsal tak jak to vidím i já. Dře už leta jako pes a stojí malinko ve stínu 93-ky. Když je 100% zdravej, musí se s ním víc než počítat. V Japonsku je pěkně setřel

IvanDvoutakťák (5070) napsal 12.10.2015 v 18:19

"Tenkrát" totiž jezdili jezdci mistrovství světa na motocyklech, mezi
kterými byly minimální rozdíly (pár let málem všichni na Suzuki RG500 )
a tak GP vyhrávali Holanďané, Američani, Angličani ... Barry Sheene např.
"prohrál" titul při posledním závodu sezony (78?) cca o jeden metr ...

Toecutter. (275) napsal 12.10.2015 v 18:02

Jak byl Mamola skutečně dobrý ? Techniku měl,ale z toho co koukám tak jej vždy někdo porazil.

1100Virago (3052) napsal 12.10.2015 v 17:29+3

Danimu bych ten titul přál. Už několikrát měl slušně rozjetou sezóny a několikrát mu ji pokazil někdo jiný. Nerad bych, aby skončil jako Mamola nebo Biaggi, s titulem "věčně druhý".

IvanDvoutakťák (5070) napsal 12.10.2015 v 16:51

Keano (76) napsal 12.10.2015 v 16:14+2

Gratulace Dani a díky (nejen) za poslední závody




TOPlist