Pád jsem vůbec nečekal, říká nejrychlejší Lorenzo

Po úvodních dvou volných trénincích je na špici výsledkové tabulky Jorge Lorenzo, který odpoledne zaznamenal drsný pád po ztrátě přilnavosti předního kola ve čtvrté zatáčce okruhu Phillip Island. Valentino Rossi je v kombinaci časů šestý nejrychlejší.

Španěl Jorge Lorenzo byl jediný, kdo v obou trénincích dokázal zajet čas pod minutu a třicet sekund. V závěru druhého tréninku testoval asymetrickou přední pneumatiku, ale následoval pád, který se obešel bez zranění. S časem 1'29,602 sekundy byl Jorge Lorenzo nejrychlejším jezdcem pátečních tréninků.

„Pád jsem vůbec nečekal, protože jsem brzdil přibližně ve stejném místě a více méně stejně silně jako v předchozích kolech, ale najednou, bez jakéhokoliv varování se mi zavřel předek a já skončil na zemi,“ komentoval závěr druhého tréninku Jorge Lorenzo. „Během další desetiny jsem už ležel ve štěrku. Byl to velmi rychlý pád, ale naštěstí jsem si nic neudělal. Kombinéza je úplně zničená, ale jsem v pořádku a to je důležité.“
„Myslím si, že přední asymetrická pneumatika byla příliš tvrdá pro tyto chladnější podmínky. Takové věci se stávají a je třeba se z nich poučit. Teď si musíme vybrat mezi další 31 nebo další asymetrickou, což je rozhodující rozhodnutí, protože pokud by zítra bylo tepleji, asymetrická pneumatika bude lepší volbou.“


Italský šampion Valentino Rossi přední asymetrickou pneumatiku v pátek nevyzkoušel, protože těsně před jeho výjezdem na trať spadl týmový kolega Lorenzo a proto zvolil trénink dokončit na měkké pneumatice, která je jeho žhavým kandidátem pro závod. Na základě Lorenzových dat Ital test asymetrické přední pneumatiky podnikne v sobotu.
„Přední asymetrickou pneumatiku jsme chtěli vyzkoušet, ale Jorge havaroval přesně v momentu, kdy mi kolo připevnili na motorku,“ prozradil Valentino Rossi. „Rozhodli jsme se počkat a zjistit, zda k pádu došlo kvůli problému s pneumatikou a dál jsme pokračovali na měkké směsi. Bude záležet na počasí, ale velmi dobře se cítím na měkké pneumatice, takže doufám, že bude dostatečně silná, aby vydržela celý závod. Ještě zítra vyzkoušíme asymetrické pneumatiky.“

„S prací Bridgestone jsem spokojený, protože pneumatiky mají větší odolnost a pocit na motorce už není tak děsivý. Přišli jsme o nějakou přilnavost, ale to je normální. Také dráha má ve srovnání s minulým rokem menší přilnavost, protože loni tu byl zbrusu nový asfalt a dnes už je rok používaný. To je přirozené. Na Phillip Islandu vždy jezdíte smykem, ale to je právě zábavné!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist