Osmý podnik sezony – Motul TT Assen

Mistrovství světa silničních motocyklů se nezadržitelně blíží k závěru první poloviny sezony do níž nám v této chvíli schází odjet celkem dva podniky – Assen a Sachsenring. Z Barcelony zamířily týmové kamiony na sever Evropy do slavné “Katedrály rychlosti“ v Assenu. Součástí osmého kola je také pohárová soutěž mladých talentů Red Bull Rookies Cup. V Nizozemí byla dlouhé roky dnem závodu sobota, nicméně letos budou poprvé závody také v Assenu v neděli - Motul TT Assen.

Osmý podnik sezony – Motul TT Assen

Kapitoly článku

TT Circuit Assen (NED)

Assen je součásti světového šampionátu od jeho vzniku v roce 1949, když ještě v Holandsku závodili na klasických silnicích. Závodní okruh TT-Circuit Assen vybudovali v roce 1955. V roce 1999 došlo na modifikaci včetně nové hlavní tribuny, řídící věže, tiskového střediska a boxových stání. Poslední změna nastala přelomem let 2005 a 2006, kdy došlo ke zkrácení tratě na současných 4542 metrů. V jednom kole jezdci projedou celkem 18 zatáčkami – 12 pravými a 6 levými.

Rekordy a informace MotoGP – TT Circuit Assen (NED)

Nejrychlejší kolo – Valentino Rossi- Yamaha (2015) – 1'32,627
Rekord okruhu – Marc Márquez - Honda (2014) – 1'33,617
Kvalifikační rekord – Valentino Rossi- Yamaha (2015) – 1'32,627
Maximální rychlost – Andrea Iannone (2015) – 319,8 Km/h

Délka závodu MotoGP - 26 kol (118,1 km)
TT Assen – MotoGP 2015:
Stupně vítězů - 1.Rossi (Yamaha), 2.Márquez (Honda), 3.Lorenzo (Yamaha)
Pole position – Valentino Rossi (Yamaha) – 1'32,627 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu - Marc Márquez- (Honda) – 1'33,617 sekundy

!!! Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2016 !!! - ZDE

MotoGP – Preview

Lídrem šampionátu je po sedmi závodech sezony Marc Márquez (Repsol Honda Team), který krok za krokem nabírá tempo a je v situaci, kdy potřebuje uniknout svým pronásledovatelům. V Barceloně sice prohrál bitvu o vítězství s Rossim, ale protože Lorenzo vůbec nebodoval, dostal se do vedení, kde má nyní deset bodů náskoku. Cílem je rozhodně závod vyhrát a získat tak minimálně pět bodů k dobru. Márquez se netají tím, že nyní přicházejí na řadu okruhy, kde umí zajet, což je pro Španěla jen plus. Dva volné víkendy využil podobně jak všichni ostatní k odpočinku, ale před týdnem v úterý se zúčastnil společně s týmovým kolegou promoakce s Red Bullem. Ta proběhla na závodní dráze Red Bull Ringu v Rakousku a oba tovární jezdci si vyzkoušeli jízdu v sedle stroje RC213V-S.

Druhý v pořadí Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) měl poslední dva týdny bohaté na události. Jednak letěl do Kazachstánu, kde navštívil rozestavěný závodní areál nedaleko největšího města Almaty. Okruh projektoval Hermann Tilke a po dostavění bude mít dráhu dlouhou 4495 metrů. Trať bude také homologována pro motocyklové šampionáty MotoGP a WSBK. Pro všechny rozhodně exotické místo. Na Lorenza tam čekali fanoušci a také absolvoval setkání s tiskem a médii. Po návratu trénoval v Luganu a dostal překvapivou návštěvu v podobě dopingové kontroly. Každopádně nyní se už musí soustředit na víkend v Assenu, kde zajede buď perfektně nebo naopak se mu příliš nedaří. Tu první variantu by teď potřeboval jako sůl.

Italský závodník Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) loni přijížděl na okruh v Assenu v pozici vedoucího jezdce šampionátu. Dnes je třetí v pořadí, na vedení ztrácí dvaadvacet bodů, na druhého bodů dvanáct. Loni v Assenu bojoval do poslední zatáčky o vítězství s Marcem Márquezem a byla to právě poslední šikana před cílem, kde chtěl Márquez bitvu rozhodnout. Jenže Rossi neuhnul, jel si svoje a Španěl skončil ve štěrku mimo trať. Vzhledem k tomu, že oba měli pořádný náskok, tak Márquez stačil dojet druhý, přičemž na Rossiho ztratil něco přes jednu sekundu.

První tři jsou prozatím jediní s kontem nad sto bodů. Průběžně čtvrtý Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) dosud nasbíral dvaaosmdesát bodů, protože jak nedávno přiznal, motorka je postavena víc pro jeho týmového kolegu. S tím se musí nějak vypořádat a postupně se mu to daří. V Barceloně zajel na své letos druhé pódiové umístění a rozhodně by v podobném duchu první půlku sezony rád také dokončil. Pro oficiální test v Barceloně Honda připravila řadu nových zlepšení včetně podvozku a výfuku, takže pokud to Španělovi sedne, může být druhá polovina sezony podobně výrazná jak ta loňská. Každopádně Pedrosa v Assenu závod královské kubatury nikdy nevyhrál, takže se nabízí otázka, zda se mu to třeba podaří letos?

Pátá pozice patří Mavericku Viñalesovi (Team Suzuki Ecstar). Španěl ztrácí na Daniho Pedrosu deset bodů a rozhodně je letos jezdcem, který bojuje o pozice blízko stupňům vítězů. Poprvé se mu podařilo zajet Top3 ve Francii a nejblíž byl dalšímu umístění na stupních vítězů v Barceloně, kde bodoval třinácti body za čtvrté místo. Viñales je po dlouhé době jezdcem, který zvládl přestupy mezi jednotlivými kubaturami bez větších problémů a s přibývajícími zkušenostmi dokáže jezdit dobré závody. V příštím roce bude týmovým kolegou Rossiho u Yamahy a pro tři ladičky tím správným lídrem do budoucna, když Ital závodní kariéru ukončí.

Šestý Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) má ohledně své další budoucnosti jasno, protože podepsal dva roky u KTM a s Rakouským výrobcem absolvuje jejich závodní premiéru v MotoGP. Zatím je ale stále jezdcem Yamahy a v této chvíli nejvýše postaveným netovárním závodníkem. Jeho bratr Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar) je šestý v pořadí, ale na rozdíl od Pola nemá až tak co se týče své profesní budoucnosti jasno. Když Suzuki angažovala Andrea Iannoneho, tak se to Španělovi moc nelíbilo a dal to nahlas vědět. Tento týden japonský výrobce potvrdil druhého jezdce týmu Suzuki Ecstar, kterým je Alex Rins. To znamená, že Aleix Espargaró u Suzuki po sezoně končí a uvidíme, kde bude příští rok závodit. Každopádně je dle mnohých horkým kandidátem na jedinou volnou pozici u Aprilie.

První desítku uzavírá Andrea Iannone (Ducati Team), který to v Assenu nebude mít snadné, protože za kontakt s Lorenzem, který skončil v Barceloně pádem obou jezdců, musí Ital do závodu startovat z poslední pozice. Pravděpodobně se po celý víkend zaměří na nastavení pro závod, protože nastavení pro jedno rychlé kvalifikační kolo je vzhledem k okolnostem zbytečné. Místo pro příští dvě sezony má jisté, ale hořkost z toho, že si Ducati místo něho vybrala Andrea Doviziosa zřejmě jen tak nezmizí.

Do Assenu nepřijede závodit Loris Baz (Avintia Racing), který je stále mimo hru kvůli zranění nohy, které si způsobil pádem v první zatáčce po startu italské Grand Prix. Francouz ale nespadl sám od sebe, ale následkem kontaktu s Álvarem Bautistou, který tam poslal k zemi také australského závodníka Jacka Millera (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing). Francouze v Assenu nahradí testovací jezdec Ducati Michele Pirro.

MotoGP – Stav po GP Katalánska:

1 - Marc MARQUEZ - SPA - Honda - 125 bodů
2 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha - 115
3 - Valentino ROSSI - ITA - Yamaha - 103
4 - Dani PEDROSA - SPA - Honda - 82
5 - Maverick VIÑALES - SPA - Suzuki - 72
6 - Pol ESPARGARO - SPA - Yamaha - 59
7 - Aleix ESPARGARO - SPA - Suzuki - 49
8 - Hector BARBERA - SPA - Ducati - 48
9 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati - 43
10 - Andrea IANNONE - ITA - Ducati - 41
11 - Eugene LAVERTY - IRL - Ducati - 39
12 - Bradley SMITH - GBR - Yamaha - 29
13 - Stefan BRADL - GER - Aprilia - 29
14 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Aprilia - 29
15 - Danilo PETRUCCI - ITA - Ducati - 24
16 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Honda - 20
17 - Michele PIRRO - ITA - Ducati - 19
18 - Scott REDDING - GBR - Ducati - 16
19 - Tito RABAT - SPA - Honda - 13
20 - Jack MILLER - AUS - Honda - 8
21 - Loris BAZ - FRA - Ducati - 8
22 - Yonny HERNANDEZ - COL - Ducati - 3

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist