Osmý Crutchlow je nejlepším z jezdců netovárních týmů

Britský závodník Cal Crutchlow dokončil závod královské kubatury na osmém místě, ale krátce po skončení závodu dostal od závodních komisařů FIM penalizaci 1,5 sekundy, za nedovolené vyjetí z tratě, což představovalo ztrátu pozice. Za tyto prohřešky se během víkendu hodně trestalo a v samotném závodu došlo k několika pokynům jezdcům, aby přenechali svoji pozici jezdci za sebou. Nakonec ale došlo k revizi výsledků a Cal Crutchlow se vrátil zpět na osmé místo. V závodě byl nejlepším jezdcem soukromého týmu a v průběžném hodnocení je osmý.

Osmý Crutchlow je nejlepším z jezdců netovárních týmů

Většinu času závodu strávil Cal Crutchlow souboji s jezdcem tovární Ducati, kterým byl o víkendu v Misanu Michele Pirro. Souboj italský závodník nakonec vyhrál a Crutchlow projel cílem osmý, nicméně na všechny čekalo nepříjemné překvapení v podobě 1,5 sekundové penalizace, která znamenala posun jezdce LCR Hondy na devátou pozici.

Rozhodli tak závodní komisaři FIM MotoGP, kteří zaregistrovali, že Cal Crutchlow, který měl v závodě problémy s hledím přilby, v první zatáčce překročil hranici dráhy hned pětkrát. Ve třech případech tím v prvním sektoru získal výhodu a to znamenalo automaticky dodatečnou penalizaci.

Následně Dorna Timekeeping doporučila stewardům přihlédnout na časy v jednotlivých sektorech. Pro další analýzu si tak vyžádali data z telemetrie Britovy RC213V. Následně bylo zjištěno, že Crutchlow ve druhém sektoru pokaždé vědomě zpomalil, aby tím získaný čas eliminoval. Následkem tohoto zjištění byla původní penalizace odvolána a Cal Crutchlow se vrátil zpátky na osmé místo.

„Myslím, že jsme dnes udělali co bylo v našich silách. Po celý víkend jsme dobře pracovali jako tým, abychom byli konkurenceschopní,“ uvedl Cal Crutchlow. „V závodě jsem měl problémy s hledím přilby, protože se mi tam přibližně v osmém kole dostával pot, což ovlivnilo viditelnost na zbývajících dvacet kol. Také jsem trošku zápasil s přední pneumatikou, což tady nebylo vůbec snadné a nehodila se ani nastavení a ani mému stylu jízdy.“

„V první zatáčce jsem byl pětkrát dlouhý kvůli potížím s hledím a získal jsem tam výhodu ve třech případech z pěti. Ve druhém sektoru jsem pak pokaždé vědomě zpomalil a ve skutečnosti to bylo ještě víc než jsem získal. Po závodu jsem dostal penalizaci, kterou vzali zpátky jakmile byla vedení závodu poskytnuta data a na sektorových časech šlo vidět, že jsem vždy vědomě zpomalil. S výsledkem závodu nejsem úplně spokojen, ale myslím, že bylo dobré závod dokončit, najet potřebné míle a nyní se už těšíme do Aragonie.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist