Ohlasy ze stupňů vítězů Grand Prix v Brně

Závody jedenácté Grand Prix sezony nabídly neskutečnou podívanou. Jezdcům znovu nepřálo počasí a třída MotoGP startovala na mokrém povrchu Masarykova okruhu. Řada jezdců předpokládala výměnu motorek v boxech, ale trať neoschla natolik, aby k této výměně došlo a to rozehrálo velmi zajímavou partii. Cal Crutchlow zariskoval volbou směsi pro závod a zaslouženě vyhrál. Británie má svého nového hrdinu a to jen pár týdnů před závodem na Silverstone. Valentino Rossi předvedl, že také on, třebaže je v seriálu už dvacátým rokem, nemá problém porazit své mnohem mladší soupeře. Třetí dnes projel cílem Marc Márquez, který je univerzálním jezdcem a dokáže zajet dobře na suchu i na vodě. Márquez dnes navýšil svůj náskok ve vedení šampionátu a míří za ziskem titulu. S oslavami po závodě budou jezdci muset chvilku počkat, protože v pondělí je na okruhu v Brně jednodenní IRTA test.

MotoGP – Závod

1. Cal Crutchlow (LCR Honda) – MS 10.místo … 66 bodů (-131)

Jednatřicetiletý závodník privátní stáje LCR Honda to dokázal a je prvním britským jezdcem od vítězství Barry Sheene ve švédské GP 1981 (500ccm), který vyhrál závod královské kubatury. Začátkem měsíce slavil narození své prvorozené dcery Willow, dnes slaví premiérové vítězství v MotoGP. Cal Crutchlow v sobotu havaroval a vyvázl se štěstím bez zranění. Motorku mu dávali dlouho dohromady, aby mohl na start jedenácté GP sezony. Crutchlow následně zariskuje a je jedním ze dvou jezdců, který jede na tvrdé směsi pneumatik do deště. Tato kombinace se později ukazuje jako vítězná.

„Toto vítězství pro mě znamená hodně. Myslím, že by to mohlo být pocitově jiné, ale potom, co jsem se před dvěma týdny stal otcem, to už nic nepřekoná. Abyste mi dobře rozuměli, nevyhrál jsem závodu už pěknou řádku let, možná šest nebo sedm, takže to byla hodně dlouhá doba a je to pro mě skutečně něco velmi mimořádného. Mám radost být britským závodníkem, který to nakonec překonal a to zejména po pár startech z pole position, které jsem už měl. Také jsem rád za svůj tým LCR Honda, protože jsem včera v tréninku rozbil motorku a pracovali na ni až do půlnoci, abych ji měl pro dnešní den připravenou. Takže jim to vrátit tímto vítězstvím je skvělé, protože oni se nikdy nevzdávají. Vítězství v závodě prožívám po dlouhé době a v dojezdovém kole to pro mě byly velké emoce. Věděl jsem, že jsme pro závod zvolili správnou volbu pneumatik a věděl jsem, kdy na to můžu zatlačit. Jsem nesmírně nadšený.“
 

2. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 2.místo … 144 bodů (-53)

Italský šampion zvolil pro závod tvrdou směs pneumatiky do deště jen pro zadní kolo. Po startu z šesté pozice ztrácel půdu pod nohami až se ocitl na dvanáctém místě. V sedmém kole závodu už zadní guma získala tu správnou teplotu a Rossi věděl, že to je ten správný moment za to vzít. Cílem nakonec projel druhý a protože Jorge Lorenzo kvůli problému s přední pneumatikou vůbec nebodoval, posunul se Ital v průběžném hodnocení na druhou pozici.

„Ze začátku jsem byl zoufalý, protože jsem si myslel, že jsme někde museli udělat chybu, ale postupně byla tvrdá zadní pneumatika lepší a lepší. Byl to dlouhý závod a vy si musíte udržet plnou koncentraci a nechybovat. Začal jsem od dvanácté pozice, takže to byl parádní závod. S dvaceti body jsem moc spokojený stejně jako s tím, že jsem teď v šampionátu druhý. Myslím, že jsme dnes odvedli velmi dobrou práci a udělali to správné rozhodnutí pro závod.“
 

3. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – MS 1.místo … 197 bodů

Pršet přestalo v Brně přibližně hodinu před startem a u Repsol Hondy zvažovali možnosti, které mohou v průběhu závodu nastat. Nakonec to viděli na klání s výměnou motorek v boxech, k čemuž by došlo, jakmile by dráha oschla natolik, že by zničila pneumatiky do deště. Márquez tak vybral pro přední i zadní kolo měkkou směs. To se následně ukázalo jako nesprávná volba, ale Španěl i s tímto hendikepem dokázal dostat svoji RC213V na stupně vítězů. Tam byl samozřejmě jediný s touto kombinací obutí Michelin.

„S výsledkem jsem spokojený, protože nejdůležitější věc je ta, že jsem navýšil náskok ve vedení průběžného hodnocení, třebaže jsem na Valentina ztratil čtyři body, ale Jorge nebodoval vůbec. Myslím, že jsme předvedli, že dokážeme být konkurenceschopní za suchých i mokrých podmínek. Letos pracujeme usilovně jako mravenci, neustále děláme drobná zlepšení a máme za sebou velmi ucelenou sezonu. Co se týče výběru pneumatik, tak v tom jsem udělal chybu, ale teď je to s ohledem na vývoj závodu snadné hodnotit. Možná byla nejlepší volba tvrdá směs jak vpředu, tak i vzadu, ale čekal jsem, že to bude závod s výměnou motorek, protože dráha obyčejně hodně rychle vysychá, což dnes ale nebyl ten případ. Když jsem viděl, že je do konce deset kol a dráha je pořád mokrá, začal jsem jet tak, abych ukočíroval opotřebení pneumatik. Viděl jsem, že Crutchlow s Rossim jsou rychlejší, takže jsem se soustředil na další soupeře a můžu říct, že tuto bitvu jsem vyhrál.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist