Ohlasy z Valencie

Na okruhu Ricardo Torma ve Valencii proběhlo dvoudenní testování Pirelli, v článku najdete několik ohlasů jezdců, kteří se tohoto deštivého testu zúčastnili.

Broc Parkes (Yamaha Motor Germany – Yamaha YZF R6)
Test proběhl dobře, s Yamahou se kvalitně pracuje. Oni do této práce vkládají opravdu velkou snahu a dělají vynikající motocykl. Zahájil jsem na starém motocyklu a skončil na novém. V každém aspektu ty byly postupné kroky vzhůru. Je škoda, že počasí bylo tak špatné, protože nám nedovolilo opravdově testovat. Podmínky byly hrozné. Když už vše pomalu vysychalo, začalo znovu pršet. Kevin i já jsme přiletěli v neděli z Austrálie a teď večer zase hned letíme zpět. Mé tělo i mysl je stále ještě v australském čase. Kevin je dobrý člověk a společně s celým týmem jsme dobře pracovali po celý čas testování.
Kevin Curtain (Yamaha Motor Germany – Yamaha YZF R6)
I s tímto deštěm byly testy dobré, protože nový motocykl je ve srovnání s tím starým neuvěřitelně dobrý. Nový předek vypadá více pevný, dobře se s ním projíždějí zatáčky. Motor je ještě relativně ve vývojovém stádiu, ale již nyní má lepší výkonový průběh. Druhý den testování jsem kvůli mokré dráze absolvoval pouze dvanáct kol. Ráno jsem dokázal jezdit čas 1:41,5, ale okruh byl stále vlhký. Odpoledne pak začalo pršet a tak jsem skončil. Hodně jsem se však naučil. Již nyní je tento motocykl lepší než ten loňský.
Andrew Pitt (Yamaha Motor Italia – Yamaha YZF R1)
Pokračoval jsem v práci na novém motocyklu tam, kde jsem skončil v listopadu. Absolvoval jsem dnes asi 40 kol a dalších 50 včera, nejlepší čas jsem měl asi 1:39. Bylo to poprvé, kdy jsem měl hladké pneumatiky vpředu i vzadu. Povrch byl nestejnorodý s několika kalužemi. Jakmile jsem se vrátil do boxů, začalo znovu pršet. Pracovali jsme na motorové odezvě, také jsme zkoušeli nějaké nové nastavení zadního kola. Těžit za těchto mokrých podmínek z nějakých informací je těžké, ale rozhodně cítím několik zlepšení. Další testy budou na Phillip Islandu až v pozdních lednových dnech a tak doufám, že tam bude trochu lepší počasí.
Gianluca Nanelli (Ducati NCR – Ducati 749R)
Toto hloupé počasí zničilo všechny naše testovací plány. Za těchto podmínek jsem dal přednost testu pneumatik a nastavení pérování, motor zůstal tak jak byl nastaven od Magny-Cours. Nebyl jsem stejně schopný využít jeho sílu, protože když začal po obědě osychat okruh, znovu přišel déšť. Sice pršelo jen několik minut, ale vše bylo pryč. I když se to dnes klouzalo, byl motocykl lepší. Lépe se ovládal a já měl z něj dobrý pocit. Mám nyní větší důvěru. Nejlepší čas jsem měl 1:41,3 a tak jsem docela spokojený. Tým pracuje velmi tvrdě na tom, aby byl motocykl takový jaký chci. Jsem s nimi opravdu spokojený, pracují bez stresu a to je pro jezdce důležité.
Lorenzo Lanzi (Ducati NCR – Ducati 999RS)
Okruh nebyl nikdy suchý. Vlastně suchých bylo tři čtvrtě okruhu a zbytek prakticky nikdy nevyschl. S teplotou, která nepřesáhla deset stupňů a bez větru, okruh neměl šanci uschnout. Bylo proto bezpečné používat neustále alespoň na předním kole pneumatiku s jemným vzorkem. Až na konci testování jsem byl schopný na chvilku použít pneumatiku bez vzorku. V takto špatných povětrnostních podmínkách jsem nebyl schopný dokončit naplánované testování. Nicméně v pondělí jsem našel dobré nastavení pro mokré podmínky a jsem spokojený i s dnešní prácí.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist