Ohlasy z argentinských stupňů vítězů

Závod královské kubatury byl napínavý díky povinným zastávkám v boxech. Celý den se řešily varianty, jak jezdci pojedou a jaké pneumatiky budou mít, protože to byly právě pneumatiky, které zkomplikovaly argentinskou Grand Prix. Nakonec to byl zajímavý závod pro diváky, pro jezdce, kteří spadli a závod nedokončili už tolik ne, nicméně závěr byl šílený pro všechny. Třetí kolo sezony je už o nadcházejícím víkendu v Texasu a pak motocyklový seriál Grand Prix zamíří do Evropy.

MotoGP – Závod

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – MS 1.místo … 41 bodů

Španělský závodník měl hned po startu problém s Italem Iannonem s nímž měl kontakt a následoval propad na čtvrté místo. Od tohoto momentu začala jeho stíhací jízda, která už ve třetím kole znamenala vedení v závodě. Marc Márquez pak bojoval s Valentinem Rossim, které ho měl těsně za sebou a oba společně zajeli do boxů pro druhou motorku. Druhá část závodu se jasně vyvíjela pro Márqueze. Ten si od prvního kola začal budovat náskok a závod vyhrál s téměř osmi sekundami k dobru. Potom, co v Kataru slavil třetí místo, má nyní první zlato a je novým lídrem průběžného hodnocení.

„S tímto vítězstvím jsem moc spokojený, protože jsme velmi tvrdě pracovali v předsezonní přípravě, pak v Kataru a teď tady. Honda pracuje velmi dobře a cítím od nich podporu. Jdeme stejným směrem a to je to nejdůležitější. Je to speciální vítězství nejen kvůli tomu, že je první v sezoně, ale také z toho důvodu, že jsme celou situaci s týmem zvládli velmi dobře a potom, co se nám stalo v Austrálii (2013), kde nastalo něco podobného, je to pro nás moc důležité. První část závodu byla náročná, protože místy byla trať stále ještě vlhká a navíc s první motorkou jsem se necítil tak dobře jak s druhou a to dokonce ani i během tréninků. Věděl jsem, že druhá část závodu bude klíčová. Po výměně motorky jsem na to v prvních pěti kolech maximálně zatlačil, získal náskok a ten si udržoval.“
 

2. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 2.místo … 33 bodů (-8)

Italský šampion startoval do závodu letos poprvé z první řady a v cíli slavil své letos první umístění na stupních vítězů. Jak sám přiznal bylo to trošku se štěstím ovšem o to důležitější body to jsou. První část závodu byla v jeho podání výborná, problém nastal až po výměně motorky, protože to již nedokázal jezdit stejně rychle jak předtím a Márquez mu prostě ujel. Přitom oba najížděli do boxů společně, jen při výjezdu je rozdělil Esteve Rabat, který měl ještě před povinnou zastávkou v boxech.

„Na druhou část jsem se těšil, protože v první jsem byl silný a dobře bojoval s Márquezem, ale na druhé motorce jsem měl velké problémy se zadní pneumatikou, neměl žádný cit a nedokázal pořádně brzdit. Po nočním dešti byly podmínky hodně náročné. Znovu jsme byli tam, kde jsme byli v pátek, když jsme celkem dost válčili s motorkou, takže těchto dvacet bodů je velice důležitých a jsem za ně rád já, Yamaha a celý tým, protože to jsou naše první stupně vítězů sezony. Hodně jsem jel na limitu. Iannone mě předjel trošku agresivněji a při brzdění si počínal příliš energicky, takže jsem byl široký a on se dostal přede mně. Pro sebe jsem si řekl: „Co se teď bude dít?“ Snažil jsem o protiútok, ale neměl jsem dostatečnou přilnavost nebo rychlost, abych to udělal. Zůstal jsem za ním a když jsem viděl, že Iannone chce získat další pozici a jde pod Doviziosa, nemohl to bohužel ubrzdit a vzal Doviho sebou. Za druhé místo jsem tak moc rád.“
 

3. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – MS 3.místo … 27 bodů (-14)

Jezdec tovární Hondy do závodu startoval čtvrtý z druhé řady. Také on se dostal do kontaktu s Italem Iannonem a musel mimo trať, což znamenalo propad až na šestnáctou pozici. Dani Pedrosa pak všechny všechny svoje síly vrhl do stíhací jízdy a s umístění na stupních vítězů rozhodně nepočítal. Ještě v posledním kole byl pátý, ale po srážce jezdců Ducati mu rázem patřilo třetí místo, které mu také patří v průběžném hodnocení.

„Dobře jsem odstartoval, ale někdo tam projel rovně první zatáčku, takže jsem musel motorku narovnat a jet zeširoka, abych se mu vyhnul. Pokud bych zůstal ve své stopě, byl bych určitě dole, takže jsem musel vyjet ven a najednou se ocitl někde uprostřed pole. Bylo to dost náročné, protože další jízda byla dost šílená a hodně jsem tam ztratil. Každopádně moje tempo nebylo dobré, což je zklamání. Ve finále to byl zřejmě můj nejšťastnější den kariéry, protože přede mnou spadla spousta jezdců a já byl nakonec třetí. Loni jsem tu nebyl, takže stát na pódiu je pro mě určitě pozitivní výsledek. Každopádně je třeba se dívat dál a snažit se tvrdě pracovat na tom, abychom motorku ještě víc zlepšili a ta byla rychlejší.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist