Ohlasy po závodu v Austrálii

Australská Grand Prix byla napínavá podívaná. Jediní jezdci třídy Moto3 jeli kompletní délku závodu, protože jezdcům Moto2 klání zkrátili na třináct kol a jezdcům MotoGP na devatenáct. Závod Moto3 vyhrál Alex Rins, Pol Espargaró slavil v Moto2 a v MotoGP byl první v cíli Jorge Lorenzo.

Ohlasy po závodu v Austrálii

MotoGP – závod

1. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) MS 2.místo – 280 bodů (-18)

Šampionát byl před Austrálií otázkou, kdy ho Marc Márquez vyhraje. Nyní se situace o něco víc zdramatizovala, protože Jorge Lorenzo ztrácí na vedoucí pozici osmnáct bodů v době, kdy je k dispozici ještě padesát bodů z posledních dvou Grand Prix v Japonsku a Valencii. Závod v Austrálii ovlivnily pneumatiky, kvůli nimž bylo klání královské kubatury s povinnou zastávkou v boxech. V neděli ráno navíc jeho délku snížili z původních šestadvaceti kol na devatenáct a tento sprint nakonec vyhrál úřadující mistr světa Jorge Lorenzo.

„Za toto vítězství jsem nesmírně rád, ale také jsme měli velké štěstí, protože Marc udělal chybu. Kdyby k tomu nedošlo, dokončil by závod druhý nebo první, protože byl opravdu rychlý. Takže jsme měli štěstí, ale v polovině sezony jsme měli také smůlu my, takže se to teď vyrovnalo. Když jsem najížděl do první zatáčky, Marc ve stejnou chvíli vyjížděl z boxové uličky, bylo téměř nemožné se vyhnout. Tam to byla chyba nás obou. V této chvíli pokud Marc bude pokračovat s umístěními na stupních vítězů není šance šampionát vyhrát, ale do konce zbývá spousta kol a stát se může cokoliv. Je neuvěřitelné vyhrát padesátou Grand Prix v šestadvaceti letech. Zdá se, jako by to bylo včera, když jsem v Brazílii 2003 vyhrál svoji první Grand Prix. Už je to ale deset let. Jsem na to velmi hrdý a doufejme, že do budoucna ještě nějaké další vyhraji!“
2. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) MS 3.místo – 264 bodů (-34)

Španělský jezdec tovární Hondy startoval do závodu z druhé řady, ale jako vždy předvedl raketový nástup a v závodu byl v pozici jezdce, který bojoval o vítězství. Při nájezdu do boxů pozdě zabrzdil před zónou omezující rychlost v pit lane, která byla pro závod změněna, takže musel předat pozici jezdci za sebou, což udělal, když před sebe pustil Marca Márqueze. Ten byl později diskvalifikován za překročení stanoveného maxima kol v rámci výměny pneumatik.

Dnešní závod byl hodně stresující a to především před samotným startem, protože to se pravidla měnila snad každých pět minut. Bylo těžké se tomu všemu přizpůsobit a neudělat žádnou chybu. Marc chybu udělal a já také. Všechno šlo velmi rychle a bylo to hodně nepřehledné pro jezdce a mechaniky. Museli jste mít jasno v tom, kdy zajet do boxů, protože nebylo zcela zřejmé, které je deváté, a které desáté kolo. Bylo třeba připravit dva motocykly a také pneumatiky, boxová ulička byla mnohem delší než normálně, prostě všechno to dnes bylo jinak. Čára označující výjezd z boxů nebyla příliš jasná a nikdo nemohl pořádně vidět ani tu na vjezdu, takže vše bylo tak trošku improvizované. V mém případě jsem dokázal svoji chybu napravit v průběhu závodu, a i když druhá motorka už nebyla stejná jako ta první, dokázal jsem získat druhé místo.“
3. Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) MS 4.místo – 214 bodů (-84)

Italský jezdec tovární Yamahy během závodu již tradičně soupeřil o pozice s Calem Crutchlowem a Álvarem Bautistou. Všichni předváděli napínavé manévry, které byly ovšem čisté a bez kontaktů mezi jezdci. Velkou roli sehrály zastávky v boxech, kde měl Rossi s týmem připravenou velmi dobrou strategii díky níž získal důležité pozice, cílem projel třetí a s Jorge Lorenzem vybojoval pro Yamahu další dvojí umístění na stupních vítězů.

„Nakonec to byl dobrý výsledek. Jsem rád, že jsem na Phillip Islandu zajel na stupně vítězů, je to pokaždé příjemné a je tu skvělá atmosféra. Snažil jsem se jet na maximum. Závod byl velmi napínavý a moc jsem si ho užil také proto, že jsme velmi dobře zapracovali s týmem v boxech, kde jsme při výměně získali dvě pozice. Měli jsme skvělou bitvu s Calem a jakmile jsem zjistil, že tam jde o stupně vítězů, dával jsem do toho maximum. V polovině posledního kola začalo pršet, což bylo děsivé, ale nakonec všechno dobře dopadlo. Ještě potřebujeme zapracovat na tom, abychom byli v dalším závodu rychlejší.“
Diskvalifikován - Marc Márquez (Repsol Honda Team) MS 1.místo – 298 bodů

Chybná strategie stála za diskvalifikací Marca Márqueze ze závodu královské kubatury australské Grand Prix. Lídr průběžného hodnocení najel do jedenáctého kola, které ale nedokončil, protože zamířil do boxů k povinné výměně motocyklu. Později byl za překročení stanoveného limitu deseti kol diskvalifikován.

„Byla to naše první zkušenost s výměnou motocyklů a můžu říct, že nebyla dobrá. S týmem jsme zvolili strategii a mysleli si, že můžeme přijet po desátém kole, ale ve skutečnosti se to již započítávalo jako další kolo. Na to jsme nemysleli a to byla obrovská chyba. Všechno bylo dobře naplánované a já se řídil instrukcemi z boxové zídky. Takové věci vás hodně naučí, takže se teď přes to musíme přenést a soustředit se na závod v Japonsku.“

Moto2 – závod

1. Pol Espargaró (Tuenti HP 40) MS 1.místo – 240 bodů

Stalo se to, čeho se obává každý závodní jezdec. Zranění. Scott Redding havaroval v sobotní přípravě na Velkou cenu Austrálie a zlomil si zápěstí. To je nyní obrovská šance pro Pola Espargara, který je blízko triumfu v kubatuře Moto2. Espargaró závod v Austrálii vyhrál a nyní v průběžném hodnocení vede náskokem šestnácti bodů.

„Celý svůj život mám sen a to stát se dřív nebo později mistrem světa. Zatím to není jistá věc, ale je to blízko … . Nemůžu uvěřit, kde jsme a co jsme udělali. Nemůžu být ale šťastný na sto procent, protože zatímco jsem se dostal před Reddinga v průběžném hodnocení šampionátu, on na dráze chyběl a to není dobré. Ale takové je závodění a takové jsou závody, kde každé další kolo, každá příští zatáčka může být nebezpečná. Každopádně šampiony prozatím nejsme. Budeme proto nadále tvrdě pracovat, jak jsme to dělali doteď.“

Moto3 – závod

1. Alex Rins (Estrella Galicia 0,0) MS 2.místo – 295bodů (-5)

Vítězstvím v australské Grand Prix se Alex Rins přiblížil vedoucí pozici na pět bodů, což znamená, že bitva o titul mistra světa bude ještě hodně napínavá. Španělský závodník je nenápadný skromný mladík, ale jakmile si dá na hlavu přilbu, je jezdce, který si umí udělat místo a dokáže se prosadit tak, aby v cíli slavil vítězství.

„Byl to zábavný závod a přitom tvrdý boj sedmi jezdců vedoucí skupiny. Bylo dobré, že jsme s týmem velmi dobře zapracovali na nastavení, které tu nebylo snadné najít a v kvalifikaci jsme to správné nepoužili. Díky tomu jsem dokázal bojovat v přední skupině o vítězství a nakonec vyhrát rozdílem 0,003 sekundy“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist