Ohlasy po závodech Velké ceny Aragonie

Závody čtrnácté Grand Prix sezony mistrovství světa silničních motocyklů stály opravdu za to. V královské kubatuře slavil první místo Marc Márquez. Španělský závodník vyhrál závod na domácí půdě poprvé od Valencie 2014 a navíc poprvé na dráze MotorLand Aragónu. Ve svých třiadvaceti letech dosáhl na 54 vítězství, čímž srovnal počet dosažených vítězství s legendou Mickem Doohanem. Márquez je prozatím jediný, kdo letos vyhrál čtyři závody a jeho náskok na druhého Rossiho teď představuje 52 bodů. V zahřívacím tréninku Jorge Lorenzo havaroval, což jak on sám uvedl mu pomohlo k umístění na stupních vítězů. Španěl snížil ztrátu na Rossiho a je odhodlán bojovat o vicemistra světa. Valentino Rossi bojoval o druhé místo v závodu stejně jako bojuje o druhou pozici v šampionátu, ale stačila jedna chyba v předposledním kole a musel se tentokrát spokojit s třetím místem. Skvělý závod zajel Sam Lowes, který na vedení v soutěži ztrácí 40 bodů a předem nic nevzdává. V třídě Moto3 vyhrál Jorge Navarro, nicméně titul slaví Jihoafričan Brad Binder. Pár jezdců jako třeba Dani Pedrosa bude v Aragonii ještě testovat pneumatiky Michelin, zbytek vybavení už ale odlétá rovnou do Japonska.

MotoGP – Závod

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – MS 1.místo … 248 bodů

„Jsem moc rád, že jsem vyhrál domácí Grand Prix a jeden ze svých oblíbených závodů. Čekal jsem na tuto Grand Prix, byl to byl pro mě v kalendáři den D, kde jsem viděl šanci zaútočit a vyhrát. Bylo to pro nás důležité vítězství, ale ještě není všemu konec. Včera jsem říkal, že se v závodu může stát cokoliv a byl doslova zázrak, že jsem nehavaroval, když jsem málem skončil na zemi v sedmé zatáčce. Bylo to v momentě, kdy jsem chtěl trošku polevit a jet jak v trénincích přesně a brzdit na správném místě. Všechno to udělalo velmi zábavný závod s řadou předjížděcích manévrů v úvodní části a ve druhé pak bylo důležité, že se mi podařilo najet nějaký náskok na Valentina. On na nás v posledních závodech získal nějaké body, což jsem chtěl ukončit, protože jinak by to podpořilo jeho odhodlání a nám možná trošku podkopalo sebevědomí. Teď z Aragonie odjíždíme na zámořské závody s větším náskokem a potřebnou jistotou. Na pódiu jsem si to hodně užil, ale největší emoce ve mně dnes vyvolalo, když můj bratr Alex získal své první umístění na stupních vítězů Moto2. Byl to pro mě opravdu speciální den.“

2. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 3.místo …182 bodů (-66)

„Někdy je něco zlé na něco dobré a pro mě to dnes byl pád v zahřívacím tréninku. Málem jsem se zranil, jak už se to stalo v minulosti, ale dalo mi to možnost jet jedno zahřívací kolo na tvrdé pneumatice a jedno na měkké. Cítil jsem, že mám na tvrdé lepší jistotu a i když jsem byl ve warm upu pomalý, můj instinkt mi řekl, že potřebuji u zadní závodní pneumatiky provést změnu na tvrdou směs. Takže pád ráno a trošku instinktu mi následně umožnil jet závod způsobem, jakým jsem ho nakonec odjel. Nečekal jsem, že budu na stupních vítězů, počítal jsem tak šesté nebo sedmé místo v cíli, ale nakonec byl závodu znovu jedno překvapení. Pro mě to byl dost náročný víkend, ale někdy vás podobné věci posunou nahoru.“

3. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 2.místo … 196 bodů (-52)

„Startoval jsem s jiným nastavením a snažili jsme se tím získat v závěru závodu, jenže ve finále to začalo hodně klouzat, což si ale myslím bylo u všech podobné. Je škoda, že jsem dvě kola před koncem udělal chybu při brzdění a musel být delší. Kdyby k tomu nedošlo, mohl jsem bojovat o druhé místo, ale každopádně umístění na stupních vítězů je OK. Jsem spokojený, protože je to dobré pódium. Tady v Aragonii to pokaždé nemáme zrovna snadné. Je to ale škoda a nejsem z toho úplně nadšený, protože jsem chtěl skončit jako nejlepší Yamaha a také před Lorenzem, ale ve druhé části závodu byl bohužel rychlejší. Je to fakt škoda, protože jsem měl pro poslední kola pár es v rukávu, ale nakonec k tomu nedošlo, protože jak už jsem řekl, udělal jsem tam chybu. Rozhodl jsem se to v tu chvíli pustit rovně, protože jinak by to bylo nebezpečné pro nás pro oba. Přišel jsem o čtyři body na Jorgeho, ale je to další pódium. Doufejme, že to příště bude lepší a budeme v zámořských závodech víc konkurenceschopní.“

Moto2 – Závod

1. Sam Lowes (Federal Oil Gresini Moto2) – MS 3.místo … 162 bodů (-40)

„V průběhu víkendu jsme s týmem intenzivně pracovali a to včetně dlouhých výjezdů, takže jsem si byl před závodem poměrně jistý. Snažil jsem se dostat do vedení závodního pole co nejdřív a nastavit své tempo. Jakmile jsem si najel určitý náskok, snažil jsem se trošku uvolnit a stabilizovat tempo. Bylo to výrazná změna ve srovnání s posledními závody, ukázali jsme vysokou míru konkurenceschopnosti a to je určitě fajn. Teď nám na vedení v soutěži schází čtyřicet bodů. Stát se může cokoliv a rozhodně nic nevzdáváme. Na motorce se cítím výborně a tuto jistotu chceme přenést do Japonska, kde budeme chtít odvést znovu tu nejlepší práci!“

Moto3 – Závod

1. Jorge Navarro (Estrella Galicia 0,0) – MS 2.místo … 143 bodů (-106)

„Byl to typický závod Moto3 na dráze MotorLand Aragónu, kde jízda ve větrném stínu hraje důležitou roli. V úvodních kolech jsem se snažil nasadit výrazné tempo, ale viděl jsem, že není šance tuto vedoucí skupinu rozbít, takže jsem se rozhodl mírně zvolnit, abych tolik neopotřeboval pneumatiky a zachoval si potřebnou energii pro závěr závodu. Jakmile do konce závodu zbývalo pět kol začal jsem s útokem, protože kolem bylo hodně jezdců a další se přibližovali zezadu. Cítil jsem se výborně a věděl, že nejlepší strategií bude najíždět na cílovou rovinku druhý. Překvapilo mě, když mě Binder předjel v době, kdy já předjížděl Bastianiniho, ale v poslední zatáčce jsem dal do toho všechno, protože jsem chtěl vyhrát. Je to fantastické vítězství. Rád bych zároveň Bradovi poblahopřál k titulu mistra světa.“

2. Brad Binder (Red Bull KTM Ajo) – MS 1.místo – Mistr světa Moto3 2016

„Pořád tomu nedokážu uvěřit. Když jsem projel cílem zvedl jsem hlavu, podíval se na svůj tým a uvědomil si, čeho jsme společně dosáhli. Všechno mi to ale ještě nedochází. Možná až dnes večer, když půjdu spát si uvědomím tu obrovskou hodnotu toho, čeho jsme dnes dosáhli. Jsem velmi, opravdu velmi šťastný a to zejména za své rodiče, kteří pro mě tolik obětovali. Také za svůj tým a všechny, kteří stáli za tím, že tady můžu závodit. Nedokážu všem dostatečně poděkovat. Snažil jsem se brát vše tak jako ve všech ostatních víkendech. Po všech otázkách ze strany médií a fanoušků, to bylo nejdřív trošku šokující, ale jsem moc rád, že jsem titul získal už zde v Aragonii a že si teď budu moci zbývající čtyři závody prostě užít a dát ze sebe to nejlepší.“