Ohlasy po závodě třídy MotoGP v Austinu

Pošesté v řadě ovládl závod v americkém Austinu Marc Márquez. Jak v týdnu slíbil dětem ze Sao Paula, které navštívil v rámci projektu UNICEF, vítězství oslavil speciálním tancem, který jej naučily. S více než třísekundovou ztrátou dorazil do cíle Maverick Viñales, jenž si stejně jako třetí Andrea Iannone dojel pro své první letošní pódium. Karel Abraham kvůli bolestem zápěstí, které si poranil ve včerejším kvalifikaci, ze závodu odstoupil.

MotoGP – Závod, Velká cena Texasu

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – MS 2. místo … 45 bodů

„Tenhle víkend jsem do toho dal opravdu všechno. Dnes jsem byl stoprocentně soustředěný, chtěl jsem zůstat v Austinu perfektní. Nemyslím si, že jsem někdy ve své kariéře odjel takový závod, že bych jel od prvního kola naplno. Dnes jsem však cítil, že je to směr, kterým bych se měl vydat. Částečně mi také hodně pomohlo nastavení motorky, takže bych chtěl poděkovat všem lidem v mé garáži, kteří na něm tvrdě makali. Včera jsem se cítil trochu nachlazený a ani dnes to nebylo úplně nejlepší, ale nakonec se mi podařilo odjet dobrý závod - sice jsem jel celou dobu sám, ale i to se někdy stává. Když jsem šel včera večer spát, hodně jsem přemýšlel o dnešní strategii. Ve warm-upu jsem si dokonce zkoušel simulaci prvních kol závodu, vjel jsem do něj na nových pneumatikách s plnou nádrží. To byl můj plán. Řekl jsem týmu, že bych chtěl vést závod od začátku a najet si nějaký náskok. Takže jsem na to v prvních třech nebo čtyřech kolech tlačil více než obvykle, až jsem získal nějakou výhodou. Dnes jsem měl speciální motivaci. Cítil jsem na sobě ohromný tlak, ale hodně mi pomohlo, že jsem zůstal soustředěný. Když jsem v posledním kole projížděl kolem Nickyho vlajky, měl jsem velmi speciální pocit. Jsem spokojený s dnešním výsledkem a s našim postupem nahoru v tabulce hodnocení šampionátu. Teď se ale vracíme zpět do Evropy, kde bude důležité zajíždět konzistentní výsledky, protože všichni víme, kdo je lídrem šampionátu: Dovi, nejkonzistentnější jezdec ze všech! Na motorce jsem se jak dnes, tak i v Kataru a v Argentině cítil velmi dobře a doufám, že to tak bude také pokračovat.“

2. Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 3. místo … 41 bodů

„Díky startu z první řady jsem šel do závodu mnohem klidnější. Docela dobře se mi dařilo kontrolovat první tři nebo čtyři jezdce a celkově jsem velmi spokojený. S týmem jsme se rozhodli, že do víkendu vstoupíme trochu jinak než obvykle, a nakonec se toto rozhodnutí ukázalo jako správné. Myslím, že všichni ví, jak dokáže být Yamaha rychlá, a dnes jsme to dokázali. Zdá se, že v porovnání s loňským závodem zde byla motorka silnější, cítil jsem se na ní velmi dobře. Dostat se před Marca bylo dnes těžké, ale jsem rád, že i přes problémy, s nimiž jsme se potýkali, jsem skončil druhý. Nechtěl jsem udělat stejnou chybu jako loni, rozhodl jsem se tedy Marca nepronásledovat a raději si více kontrolovat rozestup mezi mnou a Andreou. Mám z dneška pozitivní pocit, a doufám, že ho budu mít i nadále. Můj pocit z motorky se hodně změnil. S každým dnem se na ní cítím lépe, neustále se zlepšujeme a snad tak budeme i pokračovat. Nemůžu se dočkat závodu v Jerezu. Čeká nás teď asi pět tratí, které mám hodně rád a jízdu na nich si užívám. Jedeme si na ně pro výhru, vím, že k ní nemáme daleko.“

3. Andrea Iannone (Team Suzuki ECSTAR) – MS 6. místo … 31 bodů

„Jsem šťastný, že jsem konečně stál na stupních vítězů. Se Suzuki jsme v poslední době prožívali těžké období, ale teď jsme zpátky. Letošní sezónu jsme začali dobře, v kvalifikacích jsme však měli nějaké problémy, především v té argentinské. Když startujete zezadu, není jednoduché se dostat dopředu, musíte předjíždět a zároveň se držet svého tempo. Tento víkend jsem se však na motorce cítil dobře, zapracovali jsme především na brždění, s nímž jsem měl problémy. Ty se nám však podařilo vyřešit, z čehož mám radost. Stále se však musíme v nějakých oblastech zlepšovat, ale jsem velmi spokojený jak s mou prací, tak s prací celého týmu Suzuki. Vždycky jsme věřili v náš potenciál, a krok za krokem se zlepšujeme, což je pro nás důležité. Hodně jsem se toho naučil a pokusíme se teď zůstat mezi nejlepšími.“

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.