Ohlasy po testech MotoGP v Brně

Po závodech jedenáctého kola sezony zůstala část týmů MotoGP na okruhu v Brně, kde jejich jezdci absolvovali jednodenní test. Testovalo celkem dvanáct závodníků a vyjádření některých z nich přinášíme v tomto článku. Týmy tovární Ducati a Aprilie v Brně nezůstaly, protože odjely zpátky do Itálie a testovaly na okruhu v Misanu.

Movistar Yamaha MotoGP

1. Jorge Lorenzo - 1'55.394

„Měli jsme více méně podobné věci k vyzkoušení a některé z nich nám umožnily jezdit rychleji. To bylo pozitivní, protože jsem se už obával, abychom dnes (pondělí) vůbec testovali, protože některé zatáčky byly ze začátku špinavé, ale nakonec byla přilnavost lepší a mohli jsme vyzkoušet řadu věcí. Testovali jsme také nové pneumatiky Michelin, které byli lepší než standardní, mají lepší stabilitu a také přilnavost v zatáčkách.“

2. Valentino Rossi - 1'55.765 … + 0.371

„Ze začátku to bylo náročnější, protože dráha byla suchá, ale velmi špinavá. Časy na kolo byly také celkem pomalé, ale jakmile na dráhu vyjeli také ostatní, dráha byla stále čistější. V závěru to byl pro mě osobně velmi dobrý test, protože jsme zkoušeli různé věci, zejména pak jiný podvozek, zadní rameno a to mi sedělo. Teď musíme probrat, kdy tyto věci nasadíme, ale obecně byl tento test pozitivní, já v něm byl docela silný a měl rychlé tempo. Ke konci jsem už jel kolo 1'55,7 sekundy, což je dost rychlé, takže to byl příjemný den a já si ho užil. Měli jsme k vyzkoušení také dvě pneumatiky od Michelinu, ale ty budou bohužel až v příštím roce. Tyto pneumatiky jsou hodně dobré, líbí se mi a dokázal jsem si na nich zlepšit čas na kolo. Pak jsem pracovali na programovém vybavení a v závěru jsme udělali drobná zlepšení.“

Repsol Honda Team

3. Marc Márquez - 1'56.148 ... + 0.754

„Ze začátku byla dráha špinavá, ale jak všichni postupně vyjížděli, tak se čistila a přilnavost se zvětšovala. Testovali jsme hodně věcí, včetně nových pneumatik. Soustředili jsme se na to, proč nám zvedá motorku na zadní při výjezdu ze zatáček a jak už to bývá získali řadu užitečných, i méně užitečných informací. Dost věcí jsme zjistili co se týče nastavení, snažili se dostat pod kontrolu jízdu po zadním kole a zlepšili akceleraci. Také jsme měli nové zadní rameno, což může být pro některé okruhu výhoda, ale prozatím pokračujeme s tím co máme.“

7. Dani Pedrosa - 1'56.857 ... + 1.463

„Na dráhu jsme vyjeli celkem pozdě, protože dopoledne nebyl její stav dobrý, takže bychom neměli možnost srovnání a nevěděli, zda jsme nebo nejsme ve svém počínání úspěšní. Nakonec jsme byli schopni začít a soustředit se na práci, kterou jsme se snažili určit další směr, jenž chceme následovat v rámci nastavení v dalších závodech. V podstatě jsme zkoušeli najít nějaké nové nápady k získání potřebné jistoty. Také jsme testovali nové zadní rameno a teď vše budeme analyzovat, abychom na tom mohli začít stavět. Netestovali jsme nové přední pneumatiky Michelin, protože naše priority byly v tomto testu jiné, ale rozhodně si je vyzkoušíme v dalším testu.“

Team Suzuki Ecstar

5. Maverick Viñales - 1'56.524 ... + 1.130

„Bohužel podmínky na trati nám dopoledne neumožnily testovat, takže jsme museli čekat až na odpoledne. Nakonec jsme mohli testovat některé nové věci co se týče nastavení a elektroniky. Stále ještě pracujeme na trakci a získali jsme informace, které můžou být užitečné pro Silverstone a zbytek celé sezony. Časy na kolo byly stabilní, což je pozitivní. Po dvou těsně navazujících závodech je těžké absolvovat ještě test, ale stálo to za to. Škoda podmínek, mohli jsme zapracovat o něco víc a testovat ještě některé další věci, ale ve finále jsme odvedli práci, která bude užitečná.“

Monster Yamaha Tech3

6 Bradley Smith - 1'56.619 ... + 1.225

„Mám pocit, že i když jsme neměli nějak extra moc času k testování, podařilo se nám získat informace, které nám do budoucna pomůžou. Strávili jsme nějaký čas na aspektech s ohledem na další závod v Silverstone, kde chceme přijet s motorkou, která má co možná nejlepší nastavení. V posledních dvou závodech jsme přišli na hodně věcí a začínáme se dostávat do tempa, takže z toho důvodu jsme chtěli projet pár věcí ještě jednou. Navíc jsme zlepšili motorku v nájezdech do zatáček a práci s plynem v počátečním stádiu. Ještě potřebujeme zapracovat na skluzu při nájezdech do zatáček a protáčení na výjezdu. Potom, co jsme všechno udělali jsem rád, že nyní míříme právě na Silverstone.“

8. Pol Espargaró - 1'56.952 ... + 1.558

„V testu jsme zaznamenali určitý pokrok a odvedli kus práce, což mi dává potřebnou jistou pro nadcházející závody. Na druhou stranu to ale nebylo příliš ideální, protože jsme nevyužili moc pneumatik, protože povrch dráhy byl špinavý a ráno nebylo snadné se dostat do rytmu. Na těch pár pneumatikách jsme trošku válčili s tím, abychom stačili projít vše co jsme potřebovali. Každopádně jsme vyzkoušeli nastavení elektroniky, což si myslím zlepší náš výkon, takže je určitě v některé z dalších GP použijeme. Také jsme zlepšili chování motorky na brzdách, což je hodně důležité. S tím jsme totiž hodně válčili o víkendu, stejně jako předtím v Rakousku, takže to byl určitě úspěšný bod tohoto testu. S tím co teď víme si věřím a těším se na další závod.“