Ohlasy po kvalifikaci v Brně

V kvalifikaci na Velkou cenu České republiky padl rekord brněnského okruhu, když Jorge Lorenzo zajel ve svém rychlém kole čas, kterým se dostal pod hranici minuty a pětapadesáti sekund. Časem 1'54,989 sekundy tak jezdec tovární stáje Yamahy vytvořil nový absolutní motocyklový rekord Masarykova okruhu. Spokojený je s druhým místem na startu Marc Márquez, který teď vyhrál poslední dva závody v Německu a Indianapolisu. Třetí startuje Valentino Rossi, což je pro Itala velmi dobrý výsledek a vzhledem k tomu, že dokáže s týmem najít něco navíc ve warm-upu, je to rozhodně jeden z velkých favoritů na vítězství. Zpátky ve hře jsou oba jezdci Ducati. Vybaveni novým motorem a kapotáží budou znovu usilovat o pozice na stupních vítězů. Bradley Smith je nejlepším z netovárních závodníků a je třeba říct, že si vede víc než dobře. Den závodu může připravit mnohá překvapení a tím největším bude zřejmě počasí, protože po týdnech veder a sucha je docela pravděpodobné, že zrovna tuto neděli bude pršet. Nicméně jisté to není, protože déšť mnohem zásadněji ovlivní až pondělní testy.

MotoGP – Kvalifikace

1. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'54,989 … Pole position

„Na své dva časy jsem pyšný, protože ten první je působivý jak ten druhý, ale ne natolik, aby stačil na pole position. Nakonec jsem se musel zlepšit o dvě nebo tři desetiny, abych si udržel výhodu nad Marcem. Nečekal jsem takové časy, ale to jsem nečekal ani od Marca nebo Valeho, ale všichni do toho dávali hodně a také se tak zlepšili. Kolo na pole position bylo dobré, skoro perfektní, možná až na poslední zatáčku, protože tam mi to dost klouzalo, ale perfektní kolo jde jen stěží zajet, takže s tím musíme být velmi spokojení. Pro zítřejší den si věřím, protože si myslím, že máme skvělé základní nastavení. Uvidíme jaké bude počasí a jak si po pár kolech povedou naši soupeři.“

2. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 1'55,063 … +0,074

„S tím jak to dnes dopadlo můžeme být spokojení, protože ještě včera jsme nebyli tak rychlí jak Jorge s Valentinem, ale po dnešku jsme jim každopádně mnohem blíž. To je dobrý signál, ale věděli jsme, že je nebude snadné porazit v jednom rychlém kole, protože jak je vidět, dokážou velmi dobře využít novou pneumatiku. Zajel jsem hodně dobrý čas, ale Jorgeho byl prostě fantastický. V rámci závodní rychlosti si myslím jsou o něco lepší než my, ale nebude to tak velký rozdíl, takže se na tom ještě pokusíme zapracovat v ranním zahřívacím tréninku.“

3. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'55,353 … +0,364

„Myslím, že první řada bude pro start velmi důležitá. Jorge s Marcem budou hned od začátku hodně rychlí a pokud startujete někde zezadu, je téměř nemožné se jich udržet, takže jsem za tento výsledek moc rád a to také z toho důvodu, že jsme velmi dobře zapracovali s týmem. Už ráno jsme měli dobrý plán jak pokračovat, ale odpoledne jsme nastavení ještě zlepšili a získali tím dobré tempo. Jak říkám, start z první řady je velmi důležitý, protože to bude velmi náročný závod.“

4. Andrea Iannone (Ducati Team) – 1'55,390 … +0,401

„Určitě bych byl radši za první řadu, ale jsem rád, jak to dnes dopadlo. Nebylo snadné zlepšit se v rychlém kole, protože jsem na to hodně tlačil a jel na limitu, ale každopádně jsem se snažil co bylo v mých silách. Nasazení zadní měkké pneumatiky tu nepomáhalo tolik, jak byste si možná mysleli a ve skutečnosti to není nějak zásadní výhoda. Teď bude důležité najít pár desetin a zlepšit závodní rychlost, která je nicméně ve srovnání s posledními několika okruhy už teď dobrá. O moc méně tu bojujeme s problémy, takže v tom musíme pokračovat, být co nejblíž předním jezdcům a snažit se je dostat pod tlak!“

5. Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) – 1'55,460 … +0,471

„Dnešním výkonem jsem velmi potěšený, protože se od konce letní přestávky jedná o druhý kvalifikační výsledek v prvních dvou řadách. Je to o to příjemnější, protože mým cílem pro závody druhé poloviny sezony bylo zlepšit postavení na startovním roštu, protože v tomto ohledu jsem v úvodní části roku ztratil spoustu času startem ze zadních pozic. Ve čtvrtém tréninku jsem zkoušel různá nastavení z nichž byla některá pozitivní, některá zase méně, ale jejich kombinací jsme získali nastavení pro druhou kvalifikaci, na kterém jsem ještě ale předtím nikdy nejel. Byl to tak trošku risk, který se ale vyplatil, takže za to musím poděkovat svému týmu. Jsem jen půl sekundy od pole position a bojoval s tovární Yamahou o první řadu, takže s tím musím být spokojený. Důležité bude zítra dobře odstartovat, protože to bude těžký a dlouhý závod, kde bude zásadní životnost pneumatik. Ještě večer budeme pracovat na drobných zlepšeních, zejména co se týče šetření pneumatik a všechny tyto změny vyzkouším ráno. Myslím, že máme motorku připravenou tak, abychom zítra odvedli dobrou práci.“

6. Andrea Dovizioso (Ducati Team) – 1'55,935 … +0,946

„Mám radost, protože jsem se nakonec dostal zpátky do druhé řady, což je vzhledem k povaze závodu velmi důležité. Ve svém rychlém kole jsem udělal chybu, což mi neumožnilo si zlepšit čas, ale s pozicí na startu jsem spokojen vzhledem k pocitu, jaký mám s motorkou. Nebyl jsem schopný na to zatlačit na maximu, protože jsem nedokázal jezdit, jak bych chtěl nebo potřeboval, takže to musíme zkusit ještě zítra ráno a pokusit se u GP15 zlepšit nastavení. Nejlepší jezdci jsou možná trošku daleko, ale pořád si myslím, že máme na to zajet dobrý závod.“