Ohlasy po kvalifikaci na Sachsenringu

Kvalifikaci na devátý podnik sezony 2014 mají za sebou jezdci mistrovství světa silničních motocyklů v kubatuře MotoGP. Nový kvalifikační rekord okruhu Sachsenring nastavil vítěz sobotní kvalifikace Marc Márquez. Druhý odstartuje do závodu Dani Pedrosa a prapor Hondy drží v rukou také třetí jezdec Stefan Bradl.

Ohlasy po kvalifikaci na Sachsenringu

MotoGP - kvalifikace

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 1'20,937 … pole position
(nový rekord)

Sedmá pole position z devíti Grand Prix, to je výsledek kvalifikačního snažení obhájce titulu a lídra průběžného hodnocení Marca Márqueze. Třebaže v pátek hodně tvrdě havaroval a bylo velkým štěstím, že si pádem nic nezlomil, je druhý den bez problému nejrychlejším jezdcem kvalifikace a do závodu německé Grand Prix startuje první. Navíc svým kvalifikačním maximem překonal stávající rekord Casey Stonera z roku 2008 (1´21,067).

„Víkend byl ovlivněn včerejším pádem, ale podařilo se mi zachovat chladnou hlavu a postupně se zlepšovat. Už včera odpoledne jsem se cítil dobře a dnes ráno to bylo ještě lepší. Za těch pár kol, co jsme stačili zajet ve čtvrtém tréninku, jsem mohl vidět, že máme dobrou rychlost a tudíž šanci bojovat o pole position na startu. Na první pneumatice jsem se tak pohodlně necítil, ale u druhé už to bylo lepší a hned byla poznat vyšší přilnavost. Proto jsem se na to rozhodl zatlačit o něco víc a zajet opravdu výrazné kolo. Startovat vpředu je důležité, protože Sachsenring není okruhem, kde by bylo předjíždění zvlášť snadné. Pokusím si udržet tempo z tréninků, které si myslím máme dobré.“

2. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 1'21,233 … + 0,296

Dopolední třetí trénink Dani Pedrosa dokončil sedmý s půl sekundy ztráty na prvního Márqueze a zároveň si vybojoval přímý postup do druhé kvalifikace. Ve čtvrtém tréninku s týmem zapracoval a zajel si pro druhý nejlepší čas, který ho od týmového kolegy dělil rozdílem 0,363 sekundy. V samotné kvalifikaci Dani Pedrosa zaznamenal druhý čas a v době, kdy se snažil vyhrát start z první pozice, Španěl havaroval. Vše se obešlo bez následků a v neděli má Pedrosa šanci bojovat o vítězství.

„Kvalifikace byla dobrá, měli jsme správné tempo a to i navzdory pádu, což byla moje chyba, protože si myslím, že jsem tam na brzdách najel na nějakou nerovnost a naštěstí z toho vyvázl v pořádku. Jsem velice vděčný svým mechanikům, kteří dokázali dát motorku dohromady po mém pádu z včerejšího druhého tréninku. Zítra se budu snažit jet co nejlépe, pozici na startu máme dobrou, takže zbývá udělat správnou volbu pneumatik a věřit, že k nám bude počasí milosrdné! Nastavení motorky je jednoznačně dobré, takže věřím v úspěšný závod.“

3. Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) – 1'21,340 … + 0,403

Na německého závodníka je tlak ze všech stran. Honda chce výsledky a fanoušci umístění na stupních vítězů. Stefan Bradl drží emoce na uzdě a zatím si vede víc než dobře, když si v sobotní kvalifikaci vybojoval třetí pozici v první řadě. Bradl vlastně nestačil jen na jezdce tovární Hondy a start z první řady je na okruhu, jakým je Sachsenring, první krok k úspěšnému výsledku.

„Je to pro mě naprosto fantastické získat první řadu na startu před domácím publikem. Viděl jsem fanoušky, jak mě povzbuzují, když jsem byl na dráze a to je vám neuvěřitelný pocit. Myslím, že jsme do této chvíle odvedli kus dobré práce a to zejména dnes dopoledne, kdy se nám podařilo najít zlepšení a pro mě bylo najednou snazší s motorkou zatáčet. Zítra bude velmi důležité si vybrat správnou přední pneumatiku, protože tato dráha je na přední gumy hodně náročná. Ve skutečnosti je nyní tlak ještě větší, protože všichni očekávají, že bych mohl získat umístění na stupních vítězů. Já ale zůstávám nohama na zemi, protože je hlavně důležité, abych získal body.“

4. Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing) – 1'21,376 … + 0,439 (Top Open)

Španěl pokračuje v nastaveném kurzu a jako jezdec kategorie Open dnes znovu rovnocenně bojoval s jezdci na továrních prototypech. Na první řadu ztratil pouhých šestatřicet tisícin, což Espargara mrzí, ale je odhodlán bojovat o pozice v první pětce. Pro závod bude klíčové počasí a následně výběr pneumatik. V sobotu si jezdec Forward Racingu vyzkoušel obě směsi, ale zda vybere měkčí nebo tvrdší specifikaci se ještě nerozhodl.

„Škoda, že jsme přišli o první řadu, na níž nám chybělo jen 0,036 sekundy. Každopádně jsem jen desetinu za Danim (Dani Pedrosa) a před závodem si věřím, protože máme dobrou rychlost. Zatím ještě nejsem rozhodnutý, ale dnes jsme ve skutečnosti použili obě směsi měkčí i tvrdší a s dobou odezvou, takže uvidíme. Zítra se pokusím udržet kontakt s chlapy vpředu a budu bojovat o co nejlepší výsledek. Po šestém místě z Barcelony a čtvrtém v Assenu je cílem dokončit závod do pátého místa.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist